С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 11 мар 2019, 8:00, 2828 прочитания

Бизнес над долината

Между София и морето преди няколко години отвори нова въздушна спирка - летище Казанлък

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"На последното издание на "Празника на розата" бяхме засипани с гости. А преди няколко години всичко тук бе в руини." Петър Пепелешков управлява летището, което доскоро беше малка черна дупка на авиокартата - това в Казанлък. След дълги години на застой през 2016 г. летището започна нов живот.

Разположено в сърцето на Розовата долина, до с. Овощник, то е създадено в края на 30-те години на XX век като летателно училище на ВВС. По времето на Народна република България летището се използва като център за безмоторно летене и парашутизъм като част от Организацията за съдействие на отбраната - организация, събираща в себе си различни военно-приложни спортове и технически занимания като стрелба, парашутизъм, корабо- и авиомоделизъм и пр.


През 2005 става част от богатото портфолио с имоти на Стойчо Кълвачев - бившият собственик на някогашната бързорастяща фирма "Кълвача газ". След неочаквания фалит на цялата група около "Кълвача" през 2013 г. то остава безпризорно до 2014 г., когато е придобито от настоящите му собственици - "Авиотех".

"Капитал" е част от проекта "Европа говори", който цели да насърчи диалога между хора с различни политически възгледи от цяла Европа. За да участвате, попълнете краткия въпросник долу:
Петър Пепелешков, който е изпълнителен директор на летището, отказва да даде точна сума за инвестираните средства от собственика, но е ясно едно - следва бурно развитие. Размерите му почти се удвояват от 350 на 750 декара. Извършва се основен ремонт на хангарите, съоръженията и основните сгради, включително и инфоцентъра. Обособяват се и специфични зони за различни дейности, както и оборудване на летището със собствена техника за поддръжка. Изгражда се и изцяло нов Хангар 16, който е специално за нуждите на парашутисти и делтапланеристи. Пистата с дължина 1600 м се ремонтира и може да поеме летателни апарати под 5700 кг.
Засега летището има малък екип от пет души, но и сериозни планове за развитие в следващите години, които включват собствено заведение, повече полети, събития и посетители

Фотограф: Надежда Чипева

Ново начало

Едва открито за дейност от няколко години, летище Казанлък вече събира много силно внимание около себе си. По думите на Пепелешков най-силни периоди с полети се регистрират лятно време, а през 2018 има дори бум на посещенията от гости. "Наблюдават се безмоторни самолети и делтапланери например и това са си приходящи туристи от областта", споделя изпълнителния директор. Затова и едни от следващите намерения са изграждането и на малко заведение и кафене, което да приеме този интерес.
Летището предлага множество възможности по думите на изпълнителния директор. След направените промени освен нуждите на леката и свръхлеката авиация то може да се ползва и за безмоторно летене, авиомоделизъм с отделената си зона за тази цел, парашутизъм и въздушна акробатика. Друга възможност са и обученията на пилоти, като засега самото летище не се занимава с подобна дейност, но има фирми и клубове, които могат да извършват подобна дейност на територията им и за които промяната в летището може да предизвика интерес.

Според него с пространствата и възможностите си летището е идеална база за организиране на събития от всякакъв род. А в добавка с интереса на летци и посетители към посещения на Бузлуджа, близкия язовир "Копринка" и минералните бани летище "Казанлък" има възможност да се обособи и като важен туристически център в региона през следващите години.

Капитал Градове: Стара Загора

Текстът е част от специалното издание "Капитал Градове: Стара Загора". Изданието може да закупите на хартия (7 лв.) или в pdf формат (6 лв.) тук.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Другият Югозапад 1 Другият Югозапад

Благоевград често остава в сянката на столицата в статистически най-богатия район в България

6 дек 2019, 3125 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 1011 прочитания

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
ТИР-ове за вътрешна употреба

Компанията за товарни превози "Топалов транспорт" расте двойно, въпреки че работи само на българския пазар

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10