Русе - бъдещето на града с минало
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Русе - бъдещето на града с минало

Русе - бъдещето на града с минало

На 29 март излиза специалното издание "Капитал Градове", посветено на Русе и региона

Огнян Георгиев
13372 прочитания

Ако има нещо, в което българите са особено добри, това е да градят граници. Да ги рушат, виж, е друг талант, който не притежаваме. България и Румъния са заедно в едно пространство, в което няма уж граници от над десетилетие, но продължават да имат физическа бариера помежду си. Неотменното присъствие на Дунава и неспособността да се прехвърлят мостове над него - физически, икономически или дори социално - обрича градовете по тази река на изолация. Дори Русе, най-големият и най-мощен икономически център по дунавското крайбрежие, страда от това.

Да преминеш по моста отнема часове. Да се върнеш - също. Това значи, че, от една страна, не можеш да се възползваш пълноценно от близостта на двумилионен град като Букурещ, а от друга, тъй като десетилетия наред пътища към Дунава не са ремонтирани и строени, си откъснат от останалата част на страната.

На този фон фактът, че Русе все пак не е застинал икономически, а се развива, и то не лошо, е чудесен. От фирми, тръгнали оттук, като "Еконт", през чужди инвеститори, дошли тук от другаде, до хора, които спасяват старите предприятия и ги развиват, Русе има по малко от почти всяка успешна бизнес история, както ще прочетете в това издание.

Сега има нужда от хора. Не много, но достатъчно. Умни, интересни, предприемчиви, които искат да съживят един от най-красивите български градове. Ако ги получи, бъдещето му ще е дори по-хубаво от миналото. Но за тази цел ще трябва да е активен. Природата се е погрижила за останалото.

Изданието е достъпно онлайн за всички абонати на "Капитал". Всички останали читатели могат да го намерят онлайн или в търговската мрежа – централните търговски обекти за вестници, магазините Inmedio, Relay, One Minute, бензиностанциите OMV, Shell, "Лукойл", "Еко", "Петрол", както и във веригите "Фантастико", "Кауфланд", "Билла".

Поръчайте изданието »

Ако има нещо, в което българите са особено добри, това е да градят граници. Да ги рушат, виж, е друг талант, който не притежаваме. България и Румъния са заедно в едно пространство, в което няма уж граници от над десетилетие, но продължават да имат физическа бариера помежду си. Неотменното присъствие на Дунава и неспособността да се прехвърлят мостове над него - физически, икономически или дори социално - обрича градовете по тази река на изолация. Дори Русе, най-големият и най-мощен икономически център по дунавското крайбрежие, страда от това.

Да преминеш по моста отнема часове. Да се върнеш - също. Това значи, че, от една страна, не можеш да се възползваш пълноценно от близостта на двумилионен град като Букурещ, а от друга, тъй като десетилетия наред пътища към Дунава не са ремонтирани и строени, си откъснат от останалата част на страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK