С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 апр 2019, 12:00, 3307 прочитания

Една мечта за магистрала и няколко ремонта

Русенската област не получава пари за пътища по "Региони в растеж", а връзките на града с останалата част на страната са лоши

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През 2018 г. са ремонтирани общо 61 км републикански пътища с 16.4 млн. лв. държавни пари.
Русе има проблем с парите за пътища. Инвестициите в пътна инфраструктура по оперативната програма "Региони в растеж" в областта са никакви до този момент - няма нито един проект, за който да са осигурени сигурни средства в настоящия програмен период. Единственият източник засега е държавният бюджет. Това не е защото пътищата тук са особено добри. Връзките на града с останалата част от страната са, меко казано, лоши. От столицата, а и не само, до крайдунавския град се пътува бавно и дълго, като има няколко участъка с концентрация на пътнотранспортни произшествия.

Най-големият блян: магистрала


Магистралата между Русе и Велико Търново се нарежда сред най-значимите пътни мечти за Северна България заедно с магистрала "Хемус", скоростния път Видин - Ботевград и тунела под Шипка. Планираната обща дължина на АМ "Русе - Велико Търново" е 133 км, като ще започва от Русе при моста на река Дунав и ще достига до град Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока проходите Шипка и Републиката, обясниха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за "Капитал".

Едната причина за бавното развитие на проекта са обжалвания в съда. На 30 ноември 2018 г. Върховният административен съд отхвърли жалбите по решение за оценка на въздействието за околна среда. По думите на председателя на управителния съвет на АПИ Георги Терзийски в средата от март обаче на 30 януари е постъпила касационна жалба, а АПИ е депозирала отговор пред петчленен състав на ВАС в законния срок. Сега се очаква решение на съда.

От агенцията обаче твърдят, че обществените поръчки за пътя от Русе до Бяла и обходния път на Бяла ще се обявят тази година, като това е 75 км от трасето. Засега прогнозната стойност е 670 млн. лв. без ДДС. Според тях може да бъдат готови през 2023 - 2024 г., но само в един идеален вариант, в който комисията работи стегнато и бързо, а и няма никакви обжалвания в Комисията за защита на конкуренцията, което е почти невъзможно за толкова голям и скъп проект.



Все още не е ясно и как ще се финансира проектът. През 2017 г. бившият регионален министър Николай Нанков споменаваше приходите от тол-системата или вариант за заем, макар и далеч по-малко вероятен. Настоящият министър Петя Аврамова твърди, че имало заявен инвеститорски интерес за изграждане чрез концесия. Нищо конкретно не е споменато.

Капитал Градове: Русе

Текстът е част от специалното издание "Капитал Градове: Русе". Можете да поръчате изданието на хартия (7 лв.) или в pdf формат (6 лв.) тук.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Другият Югозапад 1 Другият Югозапад

Благоевград често остава в сянката на столицата в статистически най-богатия район в България

6 дек 2019, 3432 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 1070 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Как заводът на "Витте" порасна двойно

В Русе скоро ще заработи втора фабрика на германския производител на авточасти

Още от Капитал
Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10