С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 апр 2019, 12:00, 2900 прочитания

Една мечта за магистрала и няколко ремонта

Русенската област не получава пари за пътища по "Региони в растеж", а връзките на града с останалата част на страната са лоши

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През 2018 г. са ремонтирани общо 61 км републикански пътища с 16.4 млн. лв. държавни пари.
Русе има проблем с парите за пътища. Инвестициите в пътна инфраструктура по оперативната програма "Региони в растеж" в областта са никакви до този момент - няма нито един проект, за който да са осигурени сигурни средства в настоящия програмен период. Единственият източник засега е държавният бюджет. Това не е защото пътищата тук са особено добри. Връзките на града с останалата част от страната са, меко казано, лоши. От столицата, а и не само, до крайдунавския град се пътува бавно и дълго, като има няколко участъка с концентрация на пътнотранспортни произшествия.

Най-големият блян: магистрала


Магистралата между Русе и Велико Търново се нарежда сред най-значимите пътни мечти за Северна България заедно с магистрала "Хемус", скоростния път Видин - Ботевград и тунела под Шипка. Планираната обща дължина на АМ "Русе - Велико Търново" е 133 км, като ще започва от Русе при моста на река Дунав и ще достига до град Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока проходите Шипка и Републиката, обясниха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за "Капитал".

Едната причина за бавното развитие на проекта са обжалвания в съда. На 30 ноември 2018 г. Върховният административен съд отхвърли жалбите по решение за оценка на въздействието за околна среда. По думите на председателя на управителния съвет на АПИ Георги Терзийски в средата от март обаче на 30 януари е постъпила касационна жалба, а АПИ е депозирала отговор пред петчленен състав на ВАС в законния срок. Сега се очаква решение на съда.

От агенцията обаче твърдят, че обществените поръчки за пътя от Русе до Бяла и обходния път на Бяла ще се обявят тази година, като това е 75 км от трасето. Засега прогнозната стойност е 670 млн. лв. без ДДС. Според тях може да бъдат готови през 2023 - 2024 г., но само в един идеален вариант, в който комисията работи стегнато и бързо, а и няма никакви обжалвания в Комисията за защита на конкуренцията, което е почти невъзможно за толкова голям и скъп проект.



Все още не е ясно и как ще се финансира проектът. През 2017 г. бившият регионален министър Николай Нанков споменаваше приходите от тол-системата или вариант за заем, макар и далеч по-малко вероятен. Настоящият министър Петя Аврамова твърди, че имало заявен инвеститорски интерес за изграждане чрез концесия. Нищо конкретно не е споменато.

Капитал Градове: Русе

Текстът е част от специалното издание "Капитал Градове: Русе". Mожете да поръчате изданието на хартия (7 лв.) или в pdf формат (6 лв.) оттук.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

От гларус на гларус, и от авер на авер 1 От гларус на гларус, и от авер на авер

Интересът към крафт бирата във Варна расте благодарение на усилията на представителите на бранша

29 юни 2019, 2491 прочитания

Трансформирай това Трансформирай това

Разплащанията ще стават все по-евтини, бързи и прозрачни благодарение на новите бизнес модели, но и на блокчейн технологията

29 юни 2019, 1711 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Как заводът на "Витте" порасна двойно

В Русе скоро ще заработи втора фабрика на германския производител на авточасти

Голямата енергийна измама

Защо борсовата цена на електроенергията в България е най-висока и как може да се поправи секторът

Ерата на онлайн списанията

Вицепрезидентът "Mаркетинг, разработки и анализи" в медийната група Condé Nast Стефани Фрийд пред "Капитал"

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: "КО-ОП"

Коуъркинг пространството отваря врати с амбицията да среща различни професионалисти, публики и изкуства

I like to move it, move it

В света на Ingress - GPS базираната игра от създателите на Pokemon Go, която подтиква към движение и социални контакти