С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 май 2019, 10:35, 3078 прочитания

Лято и други проблеми

Новото специалното издание на "Капитал Градове" е посветено на Бургас и региона

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Казват за Ванкувър, че е "град от световна класа, който в добавка има океан". В същия ред на мисли за Бургас може да бъде казано, че е "морска ивица от световна класа, която в добавка има град". България не е Канада, разбира се, но крайбрежните градове по света имат общи неща. Има такива, които ползват водата, и такива, които остават нейни пленници.

Бургас все още е във втората графа. Вместо да ползва морето като основа за развитие, той остава затворен в сезонността на морския туризъм. Ако София е пример как един град може да се развива дори с лошо управление, то Бургас е пример за границите на това, което може да се постигне само с адекватна местна власт. За разлика от други български градове той има базата - единственият с развита система за колела под наем, с най-успешно трансформирания градски транспорт, дори с културна сцена на добро ниво, която обаче също се разгръща предимно през лятото.


Сега по море и суша градът се опитва да се разшири. Като начало чрез фериботни връзки с други градове - например Истанбул и Батуми. Чрез подобряване на условията за плаване и обновяване на крайморската си зона. Другата посока е опитът да привлече повече индустрия, която да го отърве от зависимостта от един сектор. И двете начинания са още в начална фаза, но ако добият скорост, могат да изтеглят морския град напред.

Което може да дойде точно навреме, защото единственият двигател - туризмът, тази година ще се задави сериозно. Ако не вярвате колко спешно трябва да се мисли за алтернативи, вижте Ryanair. Авиогигантът дойде, видя и си отиде. На далечния ръб на Европа, за Бургас е важно да има въздушни връзки целогодишно. Защото първо трябва да има начин да стигнеш някъде, а после и причина да останеш.


Капитал градове: Бургас

Текстът е част от специалното издание "Капитал градове: Бургас", посветено на черноморския град и региона.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Евросредствата в област Благоевград: В сянката на "Струма" Евросредствата в област Благоевград: В сянката на "Струма"

Държавата насочва пари в магистралата, общините адресират проблема с боклука, а фирмите купуват машини

7 яну 2020, 1701 прочитания

Островът в центъра на Севера 5 Островът в центъра на Севера

Област Велико Търново няма бързи пътища към останалата част на страната, но след 6-7 години "Хемус" и връзката с Русе може да са готови

29 дек 2019, 5120 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Готвим приема на първите студенти по хуманна медицина

Проф. д-р Магдалена Миткова, ректор на университет "Проф. д-р Асен Златаров"

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10