С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 май 2019, 10:35, 2359 прочитания

Лято и други проблеми

Новото специалното издание на "Капитал Градове" е посветено на Бургас и региона

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Казват за Ванкувър, че е "град от световна класа, който в добавка има океан". В същия ред на мисли за Бургас може да бъде казано, че е "морска ивица от световна класа, която в добавка има град". България не е Канада, разбира се, но крайбрежните градове по света имат общи неща. Има такива, които ползват водата, и такива, които остават нейни пленници.

Бургас все още е във втората графа. Вместо да ползва морето като основа за развитие, той остава затворен в сезонността на морския туризъм. Ако София е пример как един град може да се развива дори с лошо управление, то Бургас е пример за границите на това, което може да се постигне само с адекватна местна власт. За разлика от други български градове той има базата - единственият с развита система за колела под наем, с най-успешно трансформирания градски транспорт, дори с културна сцена на добро ниво, която обаче също се разгръща предимно през лятото.


Сега по море и суша градът се опитва да се разшири. Като начало чрез фериботни връзки с други градове - например Истанбул и Батуми. Чрез подобряване на условията за плаване и обновяване на крайморската си зона. Другата посока е опитът да привлече повече индустрия, която да го отърве от зависимостта от един сектор. И двете начинания са още в начална фаза, но ако добият скорост, могат да изтеглят морския град напред.

Което може да дойде точно навреме, защото единственият двигател - туризмът, тази година ще се задави сериозно. Ако не вярвате колко спешно трябва да се мисли за алтернативи, вижте Ryanair. Авиогигантът дойде, видя и си отиде. На далечния ръб на Европа, за Бургас е важно да има въздушни връзки целогодишно. Защото първо трябва да има начин да стигнеш някъде, а после и причина да останеш.


Капитал градове: Бургас

Текстът е част от специалното издание "Капитал градове: Бургас", посветено на черноморския град и региона. Изданието се разпространява заедно със седмичния "Капитал" в периода 10-16 май, но може да бъде закупено и самостоятелно.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Девет години и 120 млн. евро по-късно Девет години и 120 млн. евро по-късно

Delta Planet Mall най-накрая отвори врати и ще се надява да пробие на труден пазар с "ритейлтеймънт"

18 юни 2019, 992 прочитания

Новите и старите инвеститори на Шумен 2 Новите и старите инвеститори на Шумен

През последните години тихо и кротко градът успя да привлече нови компании, сред които няколко турски

17 юни 2019, 2229 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Готвим приема на първите студенти по хуманна медицина

Проф. д-р Магдалена Миткова, ректор на университет "Проф. д-р Асен Златаров"

Как се режат рогата на "Биволъ"

Под патронажа на прокуратурата тече координирана институционална и медийна атака срещу журналистите Атанас Чобанов и Асен Йорданов

Случаят "Голунов": Делото е закрито, последствията остават

Обратният завой по аферата с арестувания журналист е сигнал за нарастващата нервност в Кремъл от всякакво надигане на недоволство

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Sweet Dreams (Are Made Of This)

Ани Ленъкс изненада почитателите си с изложба-автопортрет