С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 май 2019, 10:47, 1124 прочитания

Всички пътища водят към Бургас

Какво се направи и какво предстои

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бургас безспорно е от българските градове с късмет, когато става дума за инфраструктура. Заради морето първата завършена магистрала го свързва със столицата, което е от ключово значение. Въпреки коловозите по магистралата и непрестанните ремонти по нея тя остава ключова инфраструктурна връзка.

Магистрала "Черно море"


която трябва да свързва града със северния съперник Варна обаче, продължава да е просто блян. Проектирането на пътя започва още през 70-те години на миналия век, а досега е построена отсечка между Аспаруховия мост във Варна и с. Приселци, или 10 км от общо около 100 км. Има предпроектни проучвания, доклади по ОВОС и оценка за съвместимост за проекта, сочи информация на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти", която се сля с АПИ през 2016 г. В момента АПИ изпълнява проект за изготвяне на идеен проект, доклади по ОВОС и предварителни археологически проучвания. За това се дават близо 2.6 млн. лв. Останалите 430 млн. лв, необходими за проектиране и строителство обаче, още са с неясно бъдеще.

Илюстрация


Обходът на Поморие

който е последния етап от проекта за разширение на пътя Бургас - Слънчев бряг, ще има разрешение за строеж до края на май, обяви регионалният министър Петя Аврамова в средата на април. Инвестицията е 20.6 млн. лв. с ДДС и е от националния бюджет. По думите на зам.-министър Николай Нанков строителните работи ще засегнат само около 5% от съществуващия път и няма да затруднят трафика през летния сезон. От АПИ уточниха за "Капитал", че дължината е 5.8 км. Изпълнител е избран още в края на 2016 г. и това е консорциум между "ПСТ груп" и "Понсстройинженеринг". Договорът с фирмите е от август 2017 г., но строителството почва почти две години по-късно заради жалби на собственици на земи. След като най-после започне, строителството ще трябва да бъде завършено за 12 месеца.

Магистрала "Тракия" - Слънчев бряг



Другият по-голям пътен проект е връзката през северния обход на Бургас от магистралата до Слънчев бряг. Отново Нанков заяви, че вече има разширен идеен проект и през 2019 г. ще започне процедура по избор на изпълнител за проектирането и изграждането на обекта. Участъкът ще бъде с магистрални габарити, тъй като е предвидено и изграждане на локални платна.

През следващата седмица ще започне ремонтът на трасето от изхода на Бургас в посока кв. "Ветрен" и магистрала "Тракия". За да не се затруднява трафикът, той ще приключи преди началото на летния сезон.

Илюстрация


Жп търговете

В региона ще се изпълнят и няколко жп проекта, сочи справка, предоставена от Национална компания "Железопътна инфраструктура" за "Капитал". Оттам информираха, че тази година ще се обявят поръчки за проектиране и изграждане на седем нови пътни надлеза за железопътната линия Пловдив - Бургас на мястото на съществуващи и за изграждане на защитен лесопояс в междугарието Черноград - Айтос. Отделно в момента върви търгът за проектиране и изграждане на 9 пътни надлеза и един пешеходен надлез в железопътни участъци Хан Аспарух - Кермен и Черноград - Българово на мястото на съществуващи прелези по пет обособени позиции - две от позициите в област Бургас.

Капитал градове: Бургас

Текстът е част от специалното издание "Капитал градове: Бургас", посветено на черноморския град и региона. Изданието се разпространява заедно със седмичния "Капитал" в периода 10-16 май, но може да бъде закупено и самостоятелно.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

От гларус на гларус, и от авер на авер 1 От гларус на гларус, и от авер на авер

Интересът към крафт бирата във Варна расте благодарение на усилията на представителите на бранша

29 юни 2019, 2503 прочитания

Трансформирай това Трансформирай това

Разплащанията ще стават все по-евтини, бързи и прозрачни благодарение на новите бизнес модели, но и на блокчейн технологията

29 юни 2019, 1718 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Град, който иска да порасне

Бургас все така живее един сезон и мечтае три. Време е това да се промени

Да управляваш 520 000 души

Франк Апел, главен изпълнителен директор на Deutsche Post DHL Group

Великанът на входа на София

Рибният бизнесмен Петко Русинов инвестира в жилищна сграда с 31.5 хил. кв. м РЗП до Околовръстното в "Младост 4"

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Невена Дишлиева-Кръстева

През последните години издателството й ICU разнообрази литературната сцена с важни имена, заглавия и теми

Да снимаш Пабло

"Пикасо – погледът на фотографа" в Барселона разказва чрез снимки личния живот и творческия процес на Пабло Пикасо