Направи си сам верига магазини

Павел Бошнаков и неговият "Мастерхаус" са пример за добра идея в правилното време и място

"Мастърхаус" е семеен бизнес - съпругата и синовете на Бошнаков участват активно в развитието му
"Мастърхаус" е семеен бизнес - съпругата и синовете на Бошнаков участват активно в развитието му    ©  Сашка Панайотова
"Мастърхаус" е семеен бизнес - съпругата и синовете на Бошнаков участват активно в развитието му
"Мастърхаус" е семеен бизнес - съпругата и синовете на Бошнаков участват активно в развитието му    ©  Сашка Панайотова

През 2002 г. Павел Бошнаков отваря първия си магазин. Идеята е строителен хипермаркет, какъвто тогава в България има на пръстите на едната ръка. "Мосю Бриколаж" току-що е пристигнал, "Практикер" още не е.

Дотогава пазарът на продуктите от типа "направи си сам" е бил изцяло съсредоточен в традиционната дистрибуция: малки железарии, специализирани магазини, борси и депа за строителни материали. Павел Бошнаков наблюдава с интерес как се развива този процес в Чехия и Словакия. Решава да рискува и да въведе формат на модерната търговия. Започва с неголям магазин тип "направи си сам" и го кръщава "Дом на майстора". "Тогава пазарът не предлагаше кой знае какво разнообразие от стоки и буквално се чудехме какво да подредим на рафтовете", разказва единият от синовете на Павел – Виктор Бошнаков.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Пловдив и железницата

Пловдив и железницата