Направи си сам верига магазини

Павел Бошнаков и неговият "Мастерхаус" са пример за добра идея в правилното време и място

"Мастърхаус" е семеен бизнес - съпругата и синовете на Бошнаков участват активно в развитието му
"Мастърхаус" е семеен бизнес - съпругата и синовете на Бошнаков участват активно в развитието му
"Мастърхаус" е семеен бизнес - съпругата и синовете на Бошнаков участват активно в развитието му    ©  Сашка Панайотова
"Мастърхаус" е семеен бизнес - съпругата и синовете на Бошнаков участват активно в развитието му    ©  Сашка Панайотова
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

През 2002 г. Павел Бошнаков отваря първия си магазин. Идеята е строителен хипермаркет, какъвто тогава в България има на пръстите на едната ръка. "Мосю Бриколаж" току-що е пристигнал, "Практикер" още не е.

Дотогава пазарът на продуктите от типа "направи си сам" е бил изцяло съсредоточен в традиционната дистрибуция: малки железарии, специализирани магазини, борси и депа за строителни материали. Павел Бошнаков наблюдава с интерес как се развива този процес в Чехия и Словакия. Решава да рискува и да въведе формат на модерната търговия. Започва с неголям магазин тип "направи си сам" и го кръщава "Дом на майстора". "Тогава пазарът не предлагаше кой знае какво разнообразие от стоки и буквално се чудехме какво да подредим на рафтовете", разказва единият от синовете на Павел – Виктор Бошнаков.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    liz31552545 avatar :-|
    liz31552545

    Интересна имиджова статия. Възниква въпросът защо фирмата в началото на деветдесетте години доставя "Оргахим" на държавните магазини и на Топливо и какъв е бил проблемът на тези държавни магазини да пазаруват директно от производителя. Има и други търговци, които стартираха по подобен начин, получавайки ексклузивен достъп и стоков кредит от държавния тогава Оргахим и така станаха капиталисти. После съдействие от общината за изгодни терени, изгодни кредити от банките за построяване на първите магазини и колелото се завърта. Сега обаче идва предизвикателството да се предаде щафетата на децата и снахите. Това което статията твърди, че правят децата, доскоро се вършеше от дългогодишни опитни служители, които след завръщането на изучилите наследници бяха принудени да напуснат. Да сме живи да видим къде ще бъде фирмата водена от децата след десет години.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал