С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 8 юни 2019, 15:48, 6335 прочитания

Лятното разписание на летище Варна с нови дестинации

Пътуващите от Варна ще могат да летят до 37 държави

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Летище Варна, което през 2018 г. обслужи полети до 115 дестинации, обяви графика си за предстоящия сезон. Това лято новите дестинации за летището са 4: Ливърпул в Обединеното кралство, Жельона Гура в Полша, Каунас в Латвия и Даламан в Турция.

Авиокомпаниите, които не са обслужвали летище Варна миналата година, но ще изпълняват полети това лято са 7: EasyJet Europe (до Берлин, Германия), GetJet (до Вилнюс, Литва), LOT - Polish Airlines (до Варшава и Катовице в Полша), Flexflight Aps (до Билунд и Алборг в Дания), Ural Airlines (до Москва, Русия), AMC Aviation (до Варшава, Полша) и Skyup ( до Киев, Украйна).


"Чудесно е да видим, че търсенето от Полша продължава. Британският и чешкият пазар също се развиват", заяви Улрих Хеппе, главен изпълнителен директор на "Фрапорт България", фирмата - концесионер на летище Варна.

Друга добра новина за летището на морската столица е базирането на втори самолет на Wizz Air. С това нискотарифната авиокомпания ще обнови честотата на някои от осемте си настоящи дестинации, а от юли ще добави и 6 нови: Париж, Ливърпул, Копенхаген, Хамбург, Кьолн и Берлин.

"Предвид историческите ръстове на трафика през последните 3 години за нас ще бъде предизвикателството да поддържаме нивата на растеж. Разбира се, ние ще продължаваме да привличаме партньори", каза Хеппе.
Очакванията на "Фрапорт България" за 2019 г. са за лек спад на пътникопотока – в рамките на 8%. Според изпълнителния директор на компанията тенденцията е абсолютно нормална с оглед на засилващата се конкуренция от останалите туристически дестинации.



Концесионерът продължава и усилията си за модернизиране на летище Варна. Вече е стартиран проектът по разширяване и рехабилитация на перона за въздухоплавателни средства. През втората половина на настоящата година ще започне проектирането на нова сграда за служба "Пожарна безопасност", както и проектът за рехабилитация на пътека за рулиране "Еко". Очаква се двата проекта да бъдат реализирани в периода 2020-2021 г. В рамките на същия период ще се реализира и рехабилитация на пътеки за рулиране "Браво" и "Делта".

През първите 12 години на концесията "Фрапорт България" е инвестирала 199 милиона лева в летище Варна, в резултат на което летището може да се похвали, че изпълнява най-високите европейски стандарти за безопасност според EASA – европейската агенция за авиационна безопасност, която стандартизира дейностите на летищата в сферите на безопасността и ефективното използване на ресурси.

Една от основните цели на "Фрапорт България" е да осигури най-добри условия не само за превозвачите, но и за всички пътници. Ето защо миналата година на територията на летище Варна бе открит единственият за страната магазин на американската модна компания Victoria's Secret. Модерният пътнически терминал на летището предлага и други търговски обекти, както и детски кътове в близост до тях. През летния сезон на разположение на пътниците са следните обекти: ресторант за бързо хранене McDonalds, две кафетерии Costa Coffee, Sky Snack Bar, Bottega Prosecco Bar и Ice’N’Go – специализиран сладоледен киоск, който предлага уникален млечен десерт, приготвен от 100% натурални съставки, замразени при -197°С.

Разнообразна селекция от местни вина и висококачествени български сирена и месни продукти, както и уникални сувенири и подаръци за всеки пътник има в българския базар, а на откритите тераси в зоната за изчакване преди полет пътниците могат да се насладят и на други кулинарни изкушения.

"Фрапорт България" е германско-българскa компания, която през 2006 г. спечели концесия за управление на летище Варна и летище Бургас за 35 години. В съвместната компания немската "Фрапорт" притежава мажоритарен дял от 60%. "Фрапорт България" се грижи за повишаване качеството на обслужване и цялостното изживяване на пътниците, обучението и повишаване квалификацията на служителите, обновяване на техниката, въвеждане на нови технологии, както и разширяване и модернизиране на инфраструктурата. В компанията във Варна и Бургас работят повече от 600 постоянни и около 1200 сезонни служители.

Капитал градове: Варна

Текстът е част от специалното издание "Капитал градове: Варна". Изданието изследва икономиката на Варна и региона, разказва за успешните практики, очертава проблемите и техни решения.

В изданието ще прочетете още:

  • Икономиката на Варна в числа - заетост, средна заплата, БВП
  • Е-байкове, яхти и други предимства да живееш на морето
  • Милиони охлюви и какво да правим с тях
  • Шумен се цели в автопроизводството
  • Лавандуловото бъдеще на Добрич

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уиски в сандък Уиски в сандък

Уиски бар "Сандъкъ" в Пловдив има винаги налични 250 вида уиски

9 ное 2019, 1951 прочитания

Традиции, качество, иновации. От ЗАХАРНИ ЗАВОДИ Традиции, качество, иновации. От ЗАХАРНИ ЗАВОДИ

Групата продължава с амбициозни инвестиции и през следващите години

9 ное 2019, 2498 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Да преборим умно битовата престъпност

Как интелигентните камери ще направят варненския регион много по-сигурно място

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10