Последните самураи на Варна
През годините съвременното изкуство е намирало пристан тук. Тази сцена забави обороти, но все още се движи по малките улички
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
В края на 70-те и началото на 80-те години на ХХ век Варна е убежище. Далеч от институционална София и държавните галерии, във Варна съвременното изкуство прави първите си крачки на открито и на съвсем неофициални места.
През 1982 г. Веселин Димов открива инсталацията си "Терен и конструкции" в Морската градина. Сред известно суетене БКП-Варна унищожава творенията на Димов, които се опитват да опишат връзката между човек и природа - 45 дни след откриването. Малко по-късно Димов създава работата си "Воден змей" над река Велека - една от отправните точки на българския авангард.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Поредната тенденциозна статия за изкуство, която чета в Дневник или Капитал :( Срамно е да промотирате само приятелите си и да твърдите, че това е история ...
Не може да се казва за Вулкан и да не се каже за графичните ателиета там, за носителя на Хердерова награда Стоимен Стоилов, за Георги Лечев, Петьо Маринов, Димитър Трайчев и другите художници, които направиха в началото 80-те години във Варна да навлязат европейските тенденции в графиката.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.