Последните самураи на Варна

През годините съвременното изкуство е намирало пристан тук. Тази сцена забави обороти, но все още се движи по малките улички

Виктория Георгиева пред една от работите си
Виктория Георгиева пред една от работите си
Виктория Георгиева пред една от работите си    ©  Венцислав Подаджиев
Виктория Георгиева пред една от работите си    ©  Венцислав Подаджиев

В края на 70-те и началото на 80-те години на ХХ век Варна е убежище. Далеч от институционална София и държавните галерии, във Варна съвременното изкуство прави първите си крачки на открито и на съвсем неофициални места.

През 1982 г. Веселин Димов открива инсталацията си "Терен и конструкции" в Морската градина. Сред известно суетене БКП-Варна унищожава творенията на Димов, които се опитват да опишат връзката между човек и природа - 45 дни след откриването. Малко по-късно Димов създава работата си "Воден змей" над река Велека - една от отправните точки на българския авангард.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dourmana avatar :-(
    Petko Dourmana
    • - 3
    • + 3

    Поредната тенденциозна статия за изкуство, която чета в Дневник или Капитал :( Срамно е да промотирате само приятелите си и да твърдите, че това е история ...

    Нередност?
  • 2
    mnemosina avatar :-|
    mnemosina
    • + 4

    Не може да се казва за Вулкан и да не се каже за графичните ателиета там, за носителя на Хердерова награда Стоимен Стоилов, за Георги Лечев, Петьо Маринов, Димитър Трайчев и другите художници, които направиха в началото 80-те години във Варна да навлязат европейските тенденции в графиката.

    Нередност?
Нов коментар