Ток и гума

Основателят на варненския стартъп Eljoy Bikes Галин Бонев вярва, че електрическите велосипеди са достъпно и удобно средство за придвижване

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

"Основната ни цел беше да направим превозно средство, което да е алтернатива на автомобила, мотора и градския транспорт"

Галин Бонев, основател и изпълнителен директор на Eljoy

На пръв поглед велосипедът, на който ще се кача, не се различава от тези на десетките варненци, които днес са предпочели да карат до работа, срещата с приятели или просто да се насладят на слънчевия ден. Но разлика има. В рамката са инсталирани електрическа батерия и мотор, а на кормилото е прикачен малък контролер, чрез който лесно мога да увеличавам скоростта на движение и да следя колко заряд остава.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    "Но опитът до момента е добър - в проекта в София се включват над 500 ентусиасти и всяко колело навърта по средно 1500 км, като единственият проблем е нуждата от по-честа смяна на спирачните накладки, които са се износили заради голямата денивелация."

    Моето електроколело е вече на 33000 км за 6 години, кара се целогодишно и най-вече спирам с електрическата спирачка, без да се хабят накладки, а и много по-удоно е. Отделно имам регенеративно спиране (зареждане на батерията), но тази функция работи само при тъй-наречените двигатели ДД (директ-драйв, без редуктор). И спокойно мога да кажа, че за градско каране няма по-добър вид транспорт от електровелосипеда, отдавна съм го открил за себе си, а виждам, че в последните години почитателите натози транспорт стават все повече. Остава и пътищата ни да стават по-добри, от това ще спечелим всички...

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал