Ryanair дойде, видя и си замина
Летище Бургас ще има едно облачно лято след свиването на полетите на нискобюджетния гигант и спада на руснаците
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Две неща не достигат на Бургас. Университети и полети на Ryanair. Това тъжно заключение на барманите от нощните заведения в града обобщава добре празните улици на града след 8 часа вечерта извън летния сезон.
Миналата година Бургас буквално вдигна криле. В края на март 2018 г. нискотарифният превозвач откри 11 линии, което осигури на летището над 1200 излитания и кацания (самолетодвижения). Авиокомпанията обяви, че открива и база на летището. Пристигането на Ryanair на бургаската аерогара беше плод на дълги усилия, като за целта беше създаден и фонд от общините в региона.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
15 коментара
Малък град е Бургас, а и си имат магистрала.Чартърите лятото са много по-добре оправдани. Нормално е да няма достатъчно пътуващи. Пък и Райънеър е доста на загуба последните години в цял свят и си тръва от доста места.
"Четири общини от региона - Бургас, Созопол, Поморие и Несебър, създадоха фонд, с който да покриват част от разходите на Ryanair, като това минава като разходи за реклами на сайта на авиокомпанията, защото директно финансиране би било непозволена държавна помощ."
Непозволена помощ е ако ги дават директно на Райън Еър без конкурс или концесия. А проблемът с целогодишните полети може много лесно да бъде решен ако Бургас обяви субсидия не за авиокомпания, а за докаран пътник (без значение коя компания го докарва).
Примерно, нека кажат за всеки пътник докаран от Берлин в интервала от 01.10 до 31.05 ще плащат до 20 евро. И да обявят конкурс - която компания спечели конкурса (с обещание за най-много пасажери или пък за най-ниска субсидия на пътник или пък с най-много полети седмично) да вземе въпросната дестинация. 20 евро от турист се избиват още първия ден. Израел точно това прави - плаща по 20 евро на докаран пътник. Подобни субсидирани полети в ЕС също има много. Даже си има специален правен инструмент - Public Service Obligation.
На Бургас му трябва да покрие 5-6 големи европейски столици с целогодишни полети и ще си осигури целогодишен туризъм.
Британците могат да компенсират всички други. Достатъчно е в Бургас да започнат да готвят бургери като хората и повече денонощни кръчми. Справка Прага.
[quote#3:"aussie"]Британците могат да компенсират всички други. Достатъчно е в Бургас да започнат да готвят бургери като хората и повече денонощни кръчми. Справка Прага.[/quote]
До Прага само от Лондон има 10-тина полета всеки ден през цялата (!) година. Ето тук е заровено кучето.
Британците обичат евтиното пиене и ходят на големи групи не само из Прага, но дори и до по-затънтени градчета като Братислава и Вилнюс.
И в Бургас биха отишли - ако има как.
Една дума само: Химимпорт. Където пипнат тия, трева не никне. Толкоз.
До коментар [#2] от "Николай Николов":
Конкурси за субсидии на пътник могат да се правят само по линии, които не се обслужват от никого на пазарен принцип. Ако искаш просто да увеличиш пътникопотока към дадена дестинация се прави с рекламни договори.
Спирането на част от полетите беше супер странно, тъй като самолетите бяха претъпкани в двете посоки. Особено Милано. В Момента пак има Милано, но от Варна. Наистина не разбирам логиката да спреш полети, които с пълни. Даже Райън бяха обявили Бургас Милано за една от най-добрите си линии за България. Някъде другаде е заровено кучето...
имат ограничен брой самолети и пилоти - и макар и тук да се пълниха , ги пренасочиха на западни линии, където се правят повече пари. като преодолеят кризата с пилотите и увеличат самолетите вероятнж ще се върнат
Абе.. наш човек е той... изпи водката.. каза ше видим..
Ясно защо чалгажийска компания като Райън си закрива линиите - искали са в повече аванти, отколкото е възможно да получат.
Летище Ригге в Норге бе закрито, понеже правителството тука не се съгласи да им даде всички екстри, които Райън, Норвижън и Уиз поискаха... Протестантите си направиха сметки, че ще им е по-евтено ако не лягат на тия измекяри..
На много ни липсва летището, Имаще и много чартъри.... но не може държава да ляга на некви ма..факъри..
Сега, пак ше се отваря за гражданси трафик.. на частно.. Хомоселгерите искат да се завърнат... и пак си поставят условията.. ако мине...
Това им е стратегията - други да им заплатят .. не толкова евтината дестинация.. ако може...
Бургас няма нужда от такива ибрикчии.. А и всеки знае, че едно пътуване със самолет струва 100-200 евра турретур.
Ниските цени са големи изключения, като се събере всичко.
Обаче.. ако Райън открият летящ бардак... 10 маил хай клуб... за всеккви, прави, обратни, дърти, черни..
Не се смей!..
Тука, както на еврейската митница пище тука всички сме евреи, им казаха - или си плащате, или.. И ние сме поротестанти.. Аре да си помислите, щото и лиценза за Осло Гардемон може да стане.. труден за получаване....Пък и други летища има, които ДЪРЖАВНАТА Авинор обслужва...
Тука некви перкендета тръгнали да рекламират за Райънер, че и суха пара на глава да им пъхат на джоб.. За да мъкнат пияндета и такива като шведа Ролф целогодишно...
Еми за това хора с пари няма да идват в БГ.. При мутрите кат Ветко идат... други мутри, главно убер шофьори и касапи.. или трактористи.
[quote#6:"Ал Бънди"]Конкурси за субсидии на пътник могат да се правят само по линии, които не се обслужват от никого на пазарен принцип.[/quote]
Извън сезона Бургас няма линии до нито една европейска столица (освен Лондон).
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.