Пазаруване, общуване и забавление на едно място
Новият търговски център извади Варна на картата на големите световни брандове и предлага безплатни зони за забавление на малки и големи


Съдържание от Delta Planet Mall

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Имаше ли Варна нужда от още един мол? Има ли третият по големина град в България капацитета да осигури успех на подобна мащабна инвестиция? Защо един проект, замразен преди 10 години, се оказа апетитен за инвеститорите именно сега? Тези, а и ред подобни въпроси си задаваха варненци в началото на 2019-а, когато стана ясно, че пустеещата от години сграда на кръстовището на булевардите "Сливница" и "Република" този път наистина ще бъде довършена. Днес, само 3 месеца след откриването в края на март, отговорът на голяма част от тези питания е ясен.
На теория и преди отварянето на Delta Planet Mall търговските площи във Варна бяха съпоставими с тези в другите големи градове в страната – около 250 м2 на 1000 жители (при около 320 кв. м в София и 300 кв. м в Бургас). От гледна точка на големите световни брандове обаче нещата изглеждат доста по-различно: градът с близо 400 000 жители разполагаше само с един голям мол от около 50 000 кв. м търговска площ, или реално с едва 125 кв. м на 1000 жители. И това, без да се броят двата милиона туристи, които всяка година посещават Варна.
Имаше ли Варна нужда от още един мол? Има ли третият по големина град в България капацитета да осигури успех на подобна мащабна инвестиция? Защо един проект, замразен преди 10 години, се оказа апетитен за инвеститорите именно сега? Тези, а и ред подобни въпроси си задаваха варненци в началото на 2019-а, когато стана ясно, че пустеещата от години сграда на кръстовището на булевардите "Сливница" и "Република" този път наистина ще бъде довършена. Днес, само 3 месеца след откриването в края на март, отговорът на голяма част от тези питания е ясен.
На теория и преди отварянето на Delta Planet Mall търговските площи във Варна бяха съпоставими с тези в другите големи градове в страната – около 250 м2 на 1000 жители (при около 320 кв. м в София и 300 кв. м в Бургас). От гледна точка на големите световни брандове обаче нещата изглеждат доста по-различно: градът с близо 400 000 жители разполагаше само с един голям мол от около 50 000 кв. м търговска площ, или реално с едва 125 кв. м на 1000 жители. И това, без да се броят двата милиона туристи, които всяка година посещават Варна.
Този факт на практика оставяше Варна извън картата на брандове гиганти (така наречените anchors в моловете). Това е и основната причина 40% от площите в Delta Planet Mall да са заети от търговски марки, които отварят за първи път свой магазин във Варна или в мол във Варна - като Sinsay, House, Cropp, Pinko, Mango, Desigual, Superdry, Yamamay, CCC, Brums, Marc O’Polo, Pepco, Cinema City, Comsed, Ciela, Costa, Starbucks, Domino‘s, Pizza Lab, Sport Depot, Billa и много други. Delta Planet е разположен на 110 000 кв. м, заема четири нива, има над 1300 паркоместа, а отдаваемата търговска площ е над 40 000 кв.м. Собственост е на българската компания "АП инвест" в сътрудничество с Delta Real Estate, член на Delta Holding. Проектът е на стойност 120 млн. евро. "АП инвест" е собственост на двамата български предприемачи Ангел Ангелов и Петър Дудоленски, които имат широк спектър от инвестиции в сферата на недвижимите имоти, здравеопазването, селското стопанство и търговията на дребно. Delta Real Estate е един от лидерите сред компаниите за недвижими имоти с дейност в много страни на Балканите. Изпълнението на проекта е на варненската фирма "Планекс".
С достъпните си цени и предизвикателните си модели в магнит за младите хора вече се превърнаха непознатите досега на варненци марки на един от най-големите модни ритейлъри в Централна и Източна Европа - LPP - Cropp, House и Sinsay. Клубен стил, тениски с характер, свежи препратки към хип-хоп културата и стрийт арта грабват вниманието на тийнейджъри, гимназисти и студенти. А флагманът на компанията Reserved заема над 2000 кв. м на два етажа в търговския център. От LPP присъстват в Delta Planet и със зона за дами – Mohito, марка, залагаща на комфортната елегантност. Полският моден гигант LPP стартира през 1995 г. в Гданск с марката Reserved, а от 2001 г. е публична компания, като акциите ѝ се търгуват на Варшавската фондова борса. Към края на 2018 г. групата има над 1700 магазина в 20 страни, а най-големите сред тях са в Москва, Лондон и Берлин. Експанзията на полската компания продължава и към Западна Европа, от година насам магазин на Reserved работи и на Oxford Street в Лондон. В България LPP се представлява от и "Ел Пи Пи Фешън България" ЕООД.
"Вярваме, че Варна е един динамично развиващ се пазар, и сме щастливи, че имаме възможност да предложим на гражданите и гостите на града качествена мода на достъпни цени" – споделя Асен Динолов, управител на "Ел Пи Пи Фешън България" ЕООД. Магазините в Delta Planet са изградени по напълно нова концепция, с осъвременен дизайн и подобрена функционалност. Новата организация на взаимодействието със служителите и околната среда осигурява по-пълноценно шопинг преживяване за посетителите в мола.
Младежкия градски стил в мола допълват и магазините на познатите на варненци марки New Yorker, LCC Waikiki, Terranova, всеки от които заема търговска площ от над 1000 кв. м. За пръв път във варненски мол вече е и шведско-германският лейбъл Marc O’Polo, който импонира на съвременните градски хора с естествените си материи и унисекс модели. Над 2700 са магазините на компанията по света, сега и Варна се присъединява към локациите. В полюса на цветната жизненост пък своето място в най-новия търговски център на Варна заявява друг премиерен за града бранд – испанският Desigual. La vida es chula – животът е красив – заявяват темпераментните дизайнери и го доказват със забавни, заредени с настроение модели. С Delta Planet във Варна се завръща още една испанска марка – Mango, която се радва на широка популярност в Европа. Женствените предложения на Orsay са насочени към независимите млади дами.
Ценените от варненци брандове за мъжка мода Andrews, Tom Tailor, "Теодор" също са избрали Delta Planet за своите нови магазини. И мултибранд магазините, в които търсачите на модни открития пазаруват с удоволствие, са широко застъпени в Delta Planet с имена като Fan Point и Mazzo, а спортните диктатори са територия на Sport Depot и Sport Vision.
Към изключителните възможности за шопинг Delta Planet добавя и атрактивни заведения със знакови за градския стил франчайз имена като кафетата Starbucks и Costa и българската верига ресторанти Godzila, чиято изненада за посетителите - с изцяло нова концепция, предстои това лято.
Но не само магазините отличават Delta Planet Mall във Варна. Това е и единственият мол в града, проектиран и развит като първокласен търговски център от легендарното нюйоркско архитектурно студио Laguarda Low. Това означава златни предимства: повече светлина, свеж въздух по етажите, най-големият подземен паркинг в града на 3 нива, захранване на всяко подземно ниво директно от улицата, съвременен интериор.
Най-големият коз за успех на Delta Planet Mall във Варна е новият тип преживяване, в което могат да се включат всички поколения от едно семейство. За първи път морската столица разполага с фамилни интерактивни зони, в които и деца, и родители ще могат да се чувстват на своето място. Гигантското Магическо дърво е естественият - пространствен и емоционален - център на Delta Planet Mall. 12-метрова панорамна кула, която преминава през 3 етажа на сградата. Подобна атракция се прави за първи път в България. Galaxy Center е зона за най-любознателните варненци и гости на града. Приключението в космoca за тях е с подчертано познавателен характер, а забавлението е поднесено модерно, с истинско потапяне в средата и с тръпчивия вкус на откривателство. Революционно кинопреживяване осигури на варненци Delta Planet Mall и с първото в града кино от веригата Cinema City. Това е най-големият извънстоличен кино-комплекс в страната. Мултиплексът стъпи във Варна с 12 съвременни зали и единствения по рода си в морския град 4DX® салон, оборудван с технологията, която дава най-пълното познато досега потапяне в кинематографичното преживяване. Разтърсващото навлизане в света на филма се дължи на ефектите, които докосват всички пет сетива на зрителите - вятър, аромат, движение, вибрации, дори светкавици и пръски дъжд - всичко това е вплетено в специална за всяко заглавие хореография и се случва в синхрон с развитието на действието на екрана. Пълният комфорт на клиентите е гарантиран - от влизането в Delta Planet Mall, с 1300 реални места за паркиране, през уютните кътове с мека мебел. Клиентите на Delta Planet Mall могат спокойно да се отдадат на безвремие в пазаруването и забавлението, тъй като връзката им със света е гарантирана от 10-те зарядни станции за мобилни устройства. Те са инсталирани на видими локации, а към всяка от тях могат да се включват за зареждане по 8 устройства едновременно. Модерните устройства са предоставени от А1 и са част от стратегията на компанията да бъде двигател на дигитализацията в България и да прави живота на хората по-лесен и приятен. За първи път във Варна пред Delta Planet Mall е монтирана дигитална соларна пейка за зареждане на телефони, безплатен wi-fi и възможност за ползване на полезна информация. С условията за първокласен шопинг, забавление и общуване, които предлага, новият варненски мол има всички шансове да се превърне в любимата и неотменима спирка в маршрута на всеки турист, пожелал да се докосне до морската столица на България - Варна.

1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.