С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 25 юни 2019, 10:44, 2333 прочитания

Пазаруване, общуване и забавление на едно място

Новият търговски център извади Варна на картата на големите световни брандове и предлага безплатни зони за забавление на малки и големи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Имаше ли Варна нужда от още един мол? Има ли третият по големина град в България капацитета да осигури успех на подобна мащабна инвестиция? Защо един проект, замразен преди 10 години, се оказа апетитен за инвеститорите именно сега? Тези, а и ред подобни въпроси си задаваха варненци в началото на 2019-а, когато стана ясно, че пустеещата от години сграда на кръстовището на булевардите "Сливница" и "Република" този път наистина ще бъде довършена. Днес, само 3 месеца след откриването в края на март, отговорът на голяма част от тези питания е ясен.

На теория и преди отварянето на Delta Planet Mall търговските площи във Варна бяха съпоставими с тези в другите големи градове в страната – около 250 м2 на 1000 жители (при около 320 кв. м в София и 300 кв. м в Бургас). От гледна точка на големите световни брандове обаче нещата изглеждат доста по-различно: градът с близо 400 000 жители разполагаше само с един голям мол от около 50 000 кв. м търговска площ, или реално с едва 125 кв. м на 1000 жители. И това, без да се броят двата милиона туристи, които всяка година посещават Варна.


Този факт на практика оставяше Варна извън картата на брандове гиганти (така наречените anchors в моловете). Това е и основната причина 40% от площите в Delta Planet Mall да са заети от търговски марки, които отварят за първи път свой магазин във Варна или в мол във Варна - като Sinsay, House, Cropp, Pinko, Mango, Desigual, Superdry, Yamamay, CCC, Brums, Marc O’Polo, Pepco, Cinema City, Comsed, Ciela, Costa, Starbucks, Domino‘s, Pizza Lab, Sport Depot, Billa и много други. Delta Planet е разположен на 110 000 кв. м, заема четири нива, има над 1300 паркоместа, а отдаваемата търговска площ е над 40 000 кв.м. Собственост е на българската компания "АП инвест" в сътрудничество с Delta Real Estate, член на Delta Holding. Проектът е на стойност 120 млн. евро. "АП инвест" е собственост на двамата български предприемачи Ангел Ангелов и Петър Дудоленски, които имат широк спектър от инвестиции в сферата на недвижимите имоти, здравеопазването, селското стопанство и търговията на дребно. Delta Real Estate е един от лидерите сред компаниите за недвижими имоти с дейност в много страни на Балканите. Изпълнението на проекта е на варненската фирма "Планекс".

С достъпните си цени и предизвикателните си модели в магнит за младите хора вече се превърнаха непознатите досега на варненци марки на един от най-големите модни ритейлъри в Централна и Източна Европа - LPP - Cropp, House и Sinsay. Клубен стил, тениски с характер, свежи препратки към хип-хоп културата и стрийт арта грабват вниманието на тийнейджъри, гимназисти и студенти. А флагманът на компанията Reserved заема над 2000 кв. м на два етажа в търговския център. От LPP присъстват в Delta Planet и със зона за дами – Mohito, марка, залагаща на комфортната елегантност. Полският моден гигант LPP стартира през 1995 г. в Гданск с марката Reserved, а от 2001 г. е публична компания, като акциите ѝ се търгуват на Варшавската фондова борса. Към края на 2018 г. групата има над 1700 магазина в 20 страни, а най-големите сред тях са в Москва, Лондон и Берлин. Експанзията на полската компания продължава и към Западна Европа, от година насам магазин на Reserved работи и на Oxford Street в Лондон. В България LPP се представлява от и "Ел Пи Пи Фешън България" ЕООД.

"Вярваме, че Варна е един динамично развиващ се пазар, и сме щастливи, че имаме възможност да предложим на гражданите и гостите на града качествена мода на достъпни цени" – споделя Асен Динолов, управител на "Ел Пи Пи Фешън България" ЕООД. Магазините в Delta Planet са изградени по напълно нова концепция, с осъвременен дизайн и подобрена функционалност. Новата организация на взаимодействието със служителите и околната среда осигурява по-пълноценно шопинг преживяване за посетителите в мола.



Младежкия градски стил в мола допълват и магазините на познатите на варненци марки New Yorker, LCC Waikiki, Terranova, всеки от които заема търговска площ от над 1000 кв. м. За пръв път във варненски мол вече е и шведско-германският лейбъл Marc O’Polo, който импонира на съвременните градски хора с естествените си материи и унисекс модели. Над 2700 са магазините на компанията по света, сега и Варна се присъединява към локациите. В полюса на цветната жизненост пък своето място в най-новия търговски център на Варна заявява друг премиерен за града бранд – испанският Desigual. La vida es chula – животът е красив – заявяват темпераментните дизайнери и го доказват със забавни, заредени с настроение модели. С Delta Planet във Варна се завръща още една испанска марка – Mango, която се радва на широка популярност в Европа. Женствените предложения на Orsay са насочени към независимите млади дами.

Ценените от варненци брандове за мъжка мода Andrews, Tom Tailor, "Теодор" също са избрали Delta Planet за своите нови магазини. И мултибранд магазините, в които търсачите на модни открития пазаруват с удоволствие, са широко застъпени в Delta Planet с имена като Fan Point и Mazzo, а спортните диктатори са територия на Sport Depot и Sport Vision.

Към изключителните възможности за шопинг Delta Planet добавя и атрактивни заведения със знакови за градския стил франчайз имена като кафетата Starbucks и Costa и българската верига ресторанти Godzila, чиято изненада за посетителите - с изцяло нова концепция, предстои това лято.

Но не само магазините отличават Delta Planet Mall във Варна. Това е и единственият мол в града, проектиран и развит като първокласен търговски център от легендарното нюйоркско архитектурно студио Laguarda Low. Това означава златни предимства: повече светлина, свеж въздух по етажите, най-големият подземен паркинг в града на 3 нива, захранване на всяко подземно ниво директно от улицата, съвременен интериор.

Най-големият коз за успех на Delta Planet Mall във Варна е новият тип преживяване, в което могат да се включат всички поколения от едно семейство. За първи път морската столица разполага с фамилни интерактивни зони, в които и деца, и родители ще могат да се чувстват на своето място. Гигантското Магическо дърво е естественият - пространствен и емоционален - център на Delta Planet Mall. 12-метрова панорамна кула, която преминава през 3 етажа на сградата. Подобна атракция се прави за първи път в България. Galaxy Center е зона за най-любознателните варненци и гости на града. Приключението в космoca за тях е с подчертано познавателен характер, а забавлението е поднесено модерно, с истинско потапяне в средата и с тръпчивия вкус на откривателство. Революционно кинопреживяване осигури на варненци Delta Planet Mall и с първото в града кино от веригата Cinema City. Това е най-големият извънстоличен кино-комплекс в страната. Мултиплексът стъпи във Варна с 12 съвременни зали и единствения по рода си в морския град 4DX® салон, оборудван с технологията, която дава най-пълното познато досега потапяне в кинематографичното преживяване. Разтърсващото навлизане в света на филма се дължи на ефектите, които докосват всички пет сетива на зрителите - вятър, аромат, движение, вибрации, дори светкавици и пръски дъжд - всичко това е вплетено в специална за всяко заглавие хореография и се случва в синхрон с развитието на действието на екрана. Пълният комфорт на клиентите е гарантиран - от влизането в Delta Planet Mall, с 1300 реални места за паркиране, през уютните кътове с мека мебел. Клиентите на Delta Planet Mall могат спокойно да се отдадат на безвремие в пазаруването и забавлението, тъй като връзката им със света е гарантирана от 10-те зарядни станции за мобилни устройства. Те са инсталирани на видими локации, а към всяка от тях могат да се включват за зареждане по 8 устройства едновременно. Модерните устройства са предоставени от А1 и са част от стратегията на компанията да бъде двигател на дигитализацията в България и да прави живота на хората по-лесен и приятен. За първи път във Варна пред Delta Planet Mall е монтирана дигитална соларна пейка за зареждане на телефони, безплатен wi-fi и възможност за ползване на полезна информация. С условията за първокласен шопинг, забавление и общуване, които предлага, новият варненски мол има всички шансове да се превърне в любимата и неотменима спирка в маршрута на всеки турист, пожелал да се докосне до морската столица на България - Варна.

Капитал градове: Варна

Текстът е част от специалното издание "Капитал градове: Варна". Изданието изследва икономиката на Варна и региона, разказва за успешните практики, очертава проблемите и техни решения.

В изданието ще прочетете още:

  • Икономиката на Варна в числа - заетост, средна заплата, БВП
  • Е-байкове, яхти и други предимства да живееш на морето
  • Милиони охлюви и какво да правим с тях
  • Шумен се цели в автопроизводството
  • Лавандуловото бъдеще на Добрич

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Добрата идея на Стамболийски Добрата идея на Стамболийски

Това е първата българска община с безплатен градски транспорт

19 окт 2019, 4596 прочитания

Да отвориш фабрика на 10 септември Да отвориш фабрика на 10 септември

Първият обучителен център за индустриални кадри в Пловдив се надява да предизвика революция

16 окт 2019, 2695 прочитания

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Да преборим умно битовата престъпност

Как интелигентните камери ще направят варненския регион много по-сигурно мяст

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10