С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 5 окт 2019, 17:13, 2408 прочитания

Посланикът на виното

Запознайте се с Ги Лабери - човекът, който доведе 5000 френски туристи да открият българското вино

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ги Лабери е пловдивчанин... И е направил толкова за българското вино в родната си Франция, че ако там трябва да назначим винен посланик – това ще е той. Мосю Лабери е у нас от 2008 година, когато идва да засажда лозя, но открива голям потенциал и неразработен пазар на винения туризъм. Десет години по-късно Ги Лабери с 18 големи самолета от Бордо докара в България 5000 френски туристи. Да почиват на морето и да открият българското вино, българската култура и българската храна.

Седим с френския "винен посланик" пред офиса на туристическата му агенция "Витис тур" в "Капана" и той предлага чаша мавруд. За да потръгне разговорът. За да сподели, че много иска неговият Пловдив да стане по-бързо разпознаваема винена дестинация в родната му Франция. В усилията си е включил дори своя отлично поддържан "Ситроен", който французите познават като "Дьо шво" (Два коня), а българите – като колата на полицая от Сен Тропе. С красивата малка кола той разхожда из лозята най-емоционалните туристи, които искат да запазят спомени. Ги Лабери предпочита да работи с малки и средни винарски изби, защото сънародниците му ценят хубавите семейни истории за вино. И си падат по "откривателството". Когато се върне у дома, един французин винаги ще каже: опитах сорт, който го няма никъде другаде по света. Затова Ги Лабери ги води в дванадесетина винарни, които имат собствени лозя с български сортове като мавруд, димят, тамянка, мелник и рубин.


Голямата мъка на френския винен турист е, че не може да си занесе вино от България. Пристига със самолет и багажът е ограничен. Ги Лабери започва да отстранява и този проблем - отскоро доставя българско вино в град Нант чрез организация на френски туроператори.

И ако големият проблем на туриста е как да си занесе няколко бутилки във Франция, големият проблем на българските винарски изби е, че не припознават туризма като бизнес. "Не знам защо българските винари смятат, че щом туристът е французин и е дошъл в тяхната винарна, няма какво да му обясняват за качеството на продукта си. Не е така, 70% от френските туристи не разбират от вино. И трябва да им се разкаже, за да го оценят и да занесат една винена история у дома. Цените от 10 до 15 лева за средно по качество българско вино не са проблем за французина, дошъл във винената столица Брестовица. За другите 30% от френските туристи трябва да се предложат най-качествените вина, защото това са познавачи и професионалисти", казва Ги Лабери. Сега "посланикът на виното" е замислил да заведе в Бордо един самолет с български ценители на виното, които през юни 2020 година да участват в празника на Бордо.

За енотуристическия си подход в България Ги Лабери бе оценен високо и в своята родина. Той получи наградата за енотурист на 2018 година, присъдена от Winetourisminfrance.com, като част от изложението Vinisud.

Капитал Градове: Пловдив

Текстът е часът от специалното издание "Капитал Градове: Пловдив". Изданието се разпространява заедно със седмичния "Капитал" в периода 20 - 26 септември.

Какво ще прочетете в "Капитал Градове: Пловдив":

- Пловдив расте икономически и демографски, но е инфраструктурно неподготвен за това

- Буумтаун или как изглеждат икономическите характеристики на Пловдив

- Как се развива пазарът на имоти в града

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Другият Югозапад 1 Другият Югозапад

Благоевград често остава в сянката на столицата в статистически най-богатия район в България

6 дек 2019, 3251 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 1028 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Медното сърце на Панагюрище

Добивната компания "Асарел-Медет" оформя до голяма степен не само икономиката, но и духа на града

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10