С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 ное 2019, 8:10, 3835 прочитания

Уиски в сандък

Уиски бар "Сандъкъ" в Пловдив има винаги налични 250 вида уиски

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Уиски можеш да си поръчаш във всяка кръчма. Но уиски барът в Пловдив е един – в "Капана", разбира се. Разликата я прави Гаро Узунян – дипломант от уиски академията в Единбург, Шотландия, и собственик на култовия "Сандъкъ". Уискито е напитката, която не толкова обичам да пия, колкото да уча и разказвам за нея, казва усмихнатият арменец. В уютния "Сандъкъ" има винаги налични 250 вида уиски, а от създаването на бара преди 3 години досега оттук са минали 600 вида уиски. "Без канадско, него ми предстои тепърва да откривам", уточнява Гаро. За ценността на шотландската напитка той има не само дегустационни доводи. "През 2018 година износът на уиски от Шотландия е на стойност 4.7 милиарда паунда. Уискито е една от най-бързо развиващите се индустрии и най-добрият инвестиционен инструмент последните 10 години. На фона на злато и диаманти, които са със "замразени цени", уискито бележи рекорден ръст на места с над 700% . Може да се каже, че аз съм уиски инвеститор, а не сноб", шегува се Гаро Узунян.

"Сандъкъ" – името на уиски бара идва от старите военни сандъци, от които е скован. В артистичен квартал като "Капана" всеки иска да е по-различен и Гаро Узунян не прави изключение. Той сам си прави заведението. Три месеца работи само в него, без да излиза никъде, защото се страхувал да не копира подсъзнателно чужди идеи. Исках задължително в бара да има дърво, защото шотландците казват, че дървото прави уискито – казва собственикът на "Сандъкъ".


Гаро Узунян е готов да анатемоса всеки, който цопне кубче лед в напитката си. Това е неграмотност, гневи се той. Но е убеден, че уискито трябва да се пие охладено. Как го прави? С уиски камъни, които не са порести. Слага ги в чашата, без да се разреди уискито. И тъй като "Сандъкъ" е място не само за приятелски срещи, но и за уиски познания, собственикът учи тези, които искат да учат. "Като носител на знанието за уиски мога да кажа как ще се възприеме най-добре: на стайна температура, без лед, с няколко капки вода. Ако е много силен бленд бърбън, тогава може да се сложи и повече вода. Но в никакъв случай кола или пък студен чай. Най-известният коктейл е скоч със сода и две капки лимон. Но на сингъл малц уиски, отлежавало поне 12 години, е грехота да сложим каквото и да е", обяснява той.

За уискито в "Сандъкъ" предлага само осем шоколада и нищо друго. Те са разработка на Гаро Узунян. Рецептите създава след последното си посещение в Шотландия. Всеки шоколад е аналог на осемте основни вкуса уиски. Разбира се, собствената марка шоколад се казва "Гарос". И се дегустира като уиски – съвсем леко се разтърква по небцето. Това не е шоколад, който ще ви засити със сладостта си. Но ще подсили усещането ви за уискито.

Повечето клиенти в "Сандъкъ" са мъже. Но когато дойдат жени, Гаро Узунян се възхищава от усета им към уискито. "Не зная дали е вродено или защото обикновено те са готвачите вкъщи и познават много повече вкусове и аромати от мъжете, но с анализа на уискито се справят отлично", разсъждава Узунян. И прави усилия да привлече на дегустационните си лекции все повече ценители. Когато изпраща поканите за своите уиски проповеди, Гаро Узунян винаги предупреждава: два часа преди дегустация – никакво пушене, никаква дъвка, никакъв парфюм, никакви пикантни храни. "Когато ще пием уиски за удоволствие – можем да си позволим да бъдем по-небрежни. Но когато ще откриваме нова марка – тогава се подготвяме за насладата така, както го правят и шотландците."

Капитал Градове: Пловдив

Текстът е часът от специалното издание "Капитал Градове: Пловдив". Изданието се разпространява заедно със седмичния "Капитал" в периода 20 - 26 септември.

Какво ще прочетете в "Капитал Градове: Пловдив":

- Пловдив расте икономически и демографски, но е инфраструктурно неподготвен за това

- Буумтаун или как изглеждат икономическите характеристики на Пловдив

- Как се развива пазарът на имоти в града

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Евросредствата в област Благоевград: В сянката на "Струма" Евросредствата в област Благоевград: В сянката на "Струма"

Държавата насочва пари в магистралата, общините адресират проблема с боклука, а фирмите купуват машини

7 яну 2020, 1371 прочитания

Островът в центъра на Севера 5 Островът в центъра на Севера

Област Велико Търново няма бързи пътища към останалата част на страната, но след 6-7 години "Хемус" и връзката с Русе може да са готови

29 дек 2019, 4675 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Захарната столица Горна Оряховица

Заводът се ражда заради захарното цвекло в региона. Днес е единственият производител в страната, а в близост се появяват нови сладкарски бизнеси

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10