Появата на някой нов метод на преподаване все по-малко е новина. У нас родителите вече могат да избират измежду все повече нови, класически или и добре забравени стари методики на обучение, които се грижат за хармоничното развитие на децата и целят да превърнат ученето в естествено продължение на естественото детско любопитство. Кои системи обръщат внимание на етапите, през които минава психологическото развитие на децата, и се съобразяват с начина, по който те учат оптимално във всеки етап? Кои са училищата, където учебният процес следва естествения ход на детската интелигентност и начин на учене? Къде системата се грижи за цялостното изграждане на личността – от възпитанието, през образованието до емпатията и общочовешките ценности.
Представяме ви четирима начални учители и методите, в които вярват и по които работят.
Четете неограничено с абонамент за Капитал!
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с
активен абонамент.
Вече съм абонат
Абонирайте се
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица
за 12 седмици
Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Правилното за един е неправилно за друг. Доброто за котката не винаги е добро за мишката. Правилно научените шведчета на 6 годинки не могат да кажат дали са момче или момиче. Въпроса с правилното обучение е че това кое е правилно го решава някой друг. И когато един го решава винаги след време се оказва че е много неправилно. Това, което трябва да се дефинира е какво трябва да знае ученика. Всичко останало, колкото по-разнообразно толкоз по-добре. Истината е че най-консервативните образователни системи -- Япония, Китай, Русия са най-добри. Финландската система изглежда изключение, но първо, тя е базирана на руската и второ, там учителя има пълна свобода и никой не му казва какво ще е правилно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход