Визуалните тенденции
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Визуалните тенденции

Shutterstock

Визуалните тенденции

Видеосъдържанието като лидер? Кървава Вселена? Хората в главната роля? Интригуващи заглавия за част от най-важните визуални тенденции, които са обречени на триумф през 2018 според антрополозите и арт директори от екипа на Getty Images и RVD Media Group

4585 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Коледен Light. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Престижната агенция Getty Images е любима дестинация не само за обикновените любители на качествената фотография, но и за всеки професионалист, който се интересува от водещите визуални тенденции, предопределени да доминират в не една и две сфери на бизнеса и обществения живот през следващите дванайсет месеца. Казваме предопределени, защото всяка от тях следва обща тенденция на развитие, базирана върху дузина фактори от еволюцията на света. Прогнозирането на визуални тенденции за бъдещето започва още от втората половина на настоящата година с представянето на колекциите на най-влиятелните модни марки в индустрията, които дефинират и генералното настроение и визуалните елементи в голяма част от марките на пазара. Същото се случва и с компании от други сфери на икономиката и обществения живот, в които фотографията и всесилното видеосъдържание са в основата на техния бизнес модел.

Но преди да направим своята прогноза за 2018 г., е редно да се върнем малко назад, за да отбележим онези визуални тенденции, оставили най-силен отпечатък през последните няколко години и продължили да еволюират дори и днес.

2015 бе годината на доминиращата динамична жена, която работи здраво, има ясно определени цели и идеи и е достатъчно независима, за да не се интересува от общественото мнение, а само от собствената си представа за това, което е. Другите основни тенденции от същата година бяха различните гледни точки (снимане от различни перспективи и суперумения за селфита, разбира се), широкоекранният формат, изображенията с текст, пълното сетивно потапяне, хипстърските натюрморти и композиции, културното многообразие и монохромните снимки.

2016 пък бе обусловена от нарастващата роля на технологиите (виртуална реалност, въздушна фотография и нови перспективи), консистентните цветове (особено така наречените розов кварц – Pink Quartz, и синьо спокойствие – Serenity Blue), изображенията, които се интересуват от новата естетика, резултат от вкуса и желанието за популярност, а също така и контрастът на мръсните и неподредени изображения и минималистичните и по-изчистени пространства за фон, сюрреализмът и дневният ред на актуалните събития.

През 2017 тенденции от минали години като решителната жена, която къса с наложените стереотипи (2015), и напредването на технологиите (2016) продължават да бъдат актуални и да се развиват и до днес. Живите изображения с техните неподозирани, ярки и въздействащи цветове разбиват правилата на визуалния език. Нефилтрираните и естествени изображения, които разказват истории, от пръв поглед очароват с документалната си естетика.

Емоционалната комуникация и повишаващият се стремеж и налагане на културното многообразие и различия като норма вследствие от постоянното движение на и между хората е авангард на тенденцията за глобални съседи, разчитаща на елиминирането на културните бариери и засилването на интеграцията между хората. Милениълите от поколението Y и бързооборотните платформи като Snapchat и Instagram Stories са основните действащи лица през 2017. Техният вкус определя голяма част от визуалната култура, която предстои да бъде наложена, включително и тенденцията нова невинност.

Какво предстои през 2018?

Смесени техники

Комбинирането на две или повече артистични техники ще достигне своя зенит през 2018 г.. Съчетаването на визуални техники под формата на колаж, в който несъвършеното изглежда красиво, е знак за определен личен стил и богато въображение.

Видеосъдържанието е лидер

Видеоформатът е несъмнено най-често използваното и доста ефективно визуално средство в съвременната реклама. Видеосъдържанието нахлува в социалните мрежи и става "вирусно" много лесно. Тази забавна и лесна за консумация форма на съдържание е отговорна за близо 90% от окончателното решение за покупка. През 2018 г. 84% от интернет трафика ще бъде генериран от онлайн видеосъдържание. Именно поради това основните визуални тенденции в създаването и разпространението на видеосъдържание ще бъдат главно действащо лице в онлайн комуникацията. Възможността за незабавно споделяне на живота чрез платформи като Snapchat и Instagram Stories, панорамните видеа, снимането на въздушно видео с дронове и камери с ултрависока резолюция, технологиите за 360-градусово заснемане, аугментираната реалност и 3D технологиите също ще продължат да се развиват и налагат скоропостижно във всяка сфера.

В главната роля: хора такива, каквито са

Хората, които показват своята професия пред света, независимо дали чрез фотография или видео; мъжете и жените, които контролират своя живот и постигат щастие чрез онези малки моменти, в които се чувстват като основни герои в собствения си живот – все аргументи за завръщането на нормалността като основна добродетел и ключ към визуални елементи, основани на новата нормалност.

Кървавата Вселена

Що се касае до цветове, положението е ясно. Визуалните тенденции на 2018 г. са обагрени в червени, черно-бели и метални комбинации.

Хаотичният бунт и форми на обществено недоволство

Тенденциите в обществения и политическия живот са красноречиви: ужасът на сирийската война няма край, джихадистките терористични атаки продължават, Брекзит най-вероятно ще е твърд, президентството на Доналд Тръмп е противоречив фактор, севернокрейският режим на Ким Чен Ун е по-провокативен от всякога. 2018 е годината на хаотични протести, в които хората има какво да кажат, и то много.

Роботизирана хиперсвързанност

Напредването на нанотехнологиите, 3D принтерите, роботиката и непрекъснатият прогрес в сфери като виртуалната реалност позволяват да сме хиперсвързани в ежедневния живот. Препускаме напред към свят, доминиран от машини.

Обратно към корените

Завръщането към готвенето, рециклирането, здравословното хранене и грижата за себе си. Физическото и психическото здраве и благосъстояние са най-важни, затова се връщаме към по-здравословния живот на нашето минало. Изображения, които улавят здравословния чар на миналото, контрастират с настоящите, подхранвани от каноните на индустрията.

Виртуалност срещу реалност

Технологичният напредък във виртуалната реалност засилва интензитета на преживявания с пълно потапяне за зрители, които се гмуркат във виртуални светове, пълни със светлина, наситени цветове и въздействащи изображения. Тази симбиоза между виртуален и реален свят променя начина, по който виждаме и възприемаме нещата – добра основа за една от ключовите визуални тенденции на 2018.

Материалът е любезно предоставен от творческата испанска агенция RVD Media Group. http://rvdmediagroup.com

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Коледен Light. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Престижната агенция Getty Images е любима дестинация не само за обикновените любители на качествената фотография, но и за всеки професионалист, който се интересува от водещите визуални тенденции, предопределени да доминират в не една и две сфери на бизнеса и обществения живот през следващите дванайсет месеца. Казваме предопределени, защото всяка от тях следва обща тенденция на развитие, базирана върху дузина фактори от еволюцията на света. Прогнозирането на визуални тенденции за бъдещето започва още от втората половина на настоящата година с представянето на колекциите на най-влиятелните модни марки в индустрията, които дефинират и генералното настроение и визуалните елементи в голяма част от марките на пазара. Същото се случва и с компании от други сфери на икономиката и обществения живот, в които фотографията и всесилното видеосъдържание са в основата на техния бизнес модел.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    mihail_mahov avatar :-|
    Mihail Voham

    Моят Учител каза : Виртуалният свят е УЖАСЯВАЩА реалност, която навлиза най-вече под влияние на най-отровната държава в света - САЩ. Това е чист ариманизъм , убиващ нормалното човешко възприятие за реалността.
    Визуалният свят и технология са продукт на едно болно, отровено общество, което е пред разпадане на вътрешната си същност.
    Изхвърлете виртуалната реалност, изхвърлете технологичните устройства, изхвърлете всичко, което НЕ Е естествено и влезте в ИСТИНСКАТА реалност, влезте в докосването, мириса, вкуса, ВЛЕЗТЕ В ИСТИНСКИЯ ЖИВОТ!
    Така учи моят Учител Р.С.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK