Професия: Архитект софтуерни решения за дигитален маркетинг

За професията разказва Георги Билюков, мениджър, начело на отдела за "Софтуерни решения за платформи за дигитален маркетинг" в "СофтСърв България"

Георги Билюков, мениджър на отдела "Софтуерни решения за платформи за дигитален маркетинг" в "СофтСърв"
Георги Билюков, мениджър на отдела "Софтуерни решения за платформи за дигитален маркетинг" в "СофтСърв"    ©  Надежда Чипева
Георги Билюков, мениджър на отдела "Софтуерни решения за платформи за дигитален маркетинг" в "СофтСърв"
Георги Билюков, мениджър на отдела "Софтуерни решения за платформи за дигитален маркетинг" в "СофтСърв"    ©  Надежда Чипева
Сферата на дигиталния маркетинг за повечето хора включва базови познания по социалните мрежи и основните системи за реклама, които се предоставят от Google и Facebook. При обслужването на големи международни клиенти обаче се използват специализирани платформи, които да могат да управляват кампании с огромни мащаби и обхват. Такива са Sitecore, Adobe Experience Manager и Salesforce, които са сред водещите софтуерни инструменти за дигитален маркетинг, които се използват от корпоративния свят. При тях всичко е интегрирано и позволява да се използват множество инструменти едновременно и да се променят параметри в реално време. С тези платформи специалист разработва инструменти, понякога по поръчка на клиента, които служат за провеждането и управлението на различни и сравнително комплексни дигитални рекламни кампании. Такива са например приложения за различни операционни системи, онлайн решения и мобилни устройства. Впоследствие тези инструменти се управляват през дадената дигитална платформа и се интегрират в отделни кампании за различни клиенти.

За добрия специалист се изискват отлични познания не само по самите платформи, но и в определени сфери на софтуерната разработка. Както и поглед върху елементи като потребителско изживяване (UX) и оптимизация на последващите процеси.

Визитка

Георги Билюков е мениджър на отдела "Софтуерни решения за платформи за дигитален маркетинг" в "СофтСърв". Той започва работа в българския офис преди две години, първоначално като софтуерен архитект, свързан със Sitecore платформата. Бързо преминава към мениджърската позиция, като в момента екипът му се състои от над 50 различни експерти, които са разположени не само в българското звено, но и в Полша и Украйна. Кариерата си започва като софтуерен разработчик за няколко малки компании. Първоначално участва в развитието на проследяващи системи за корабната индустрия, но впоследствие се премества в "Хеджхог", където се специализира в работа с платформата Sitecore. Завършва магистър, специалност "Компютърно и софтуерно инженерство" в Техническия университет – София.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал