Вероятно мнозина от вас ще разпознаят в заглавието олимпийското мото, предложено още през 1894 г. от Пиер дьо Кубертен. Може би доста знаят, че думите всъщност са на Анри Дидон, доминикански свещеник, запален по атлетиката и считан за най-великия френски проповедник на времето си. Със сигурност обаче не знаете защо тези три думи стоят в началото на специално издание, посветено на плановете на компаниите за следващата година.
Ами, защото това е нещото, което лично аз се надявам да стане с фирмите в България и впоследствие с икономиката. Ако се съди по думите на участниците в редовната годишна конференция на "Капитал" Next Year Business Plan, има предприемачи и мениджъри, за които "По-бързо, по-високо" не са пожелания, а е нещо реално случващо се.
По какво си приличат повечето успешни български компании. Работят за износ, който заедно с банките може да е двигателят на икономиката и за следващата година. Инвестират в чужбина и търсят възможности както в рамките на ЕС, така и по целия свят. Намерили са своята уникална ниша на световния пазар. Инвестират в качество и са успели да научат клиентите си, че не само цената има значение. И са бързи – и в стратегическите си решения (няколко от фирмите споделиха, че правят стратегическите си планове вече за само 3 години напред и че се стараят да контролират финансовите си показатели на дневна база), и в IT решенията, и в още много аспекти на бизнеса.
След бързината идва и амбицията. В успешните истории, които ще прочетете, определено има компании, които се целят нависоко. И това личи дори не само от плановете им за инвестиции. А от цялото им позитивно неспокойствие на атлет преди важен старт. Резултатът - вероятно ще станат и по-силни и ще са следващите локомотиви, които ще дърпат напред икономиката, региона и партньорите си.
Пречки обаче не липсват. Като се почне от липсата на кадри, мине се през държавната политика и се стигне до цялостната икономическа несигурност и разнообразни рискове по света. И ако последните не зависят само от нас, то прочитането, разбирането и решението на първите си е чисто наша задача. Ако искаме наистина да сме по-силни. А не да останем на другия олимпийски принцип - "Важно е участието".
Вероятно мнозина от вас ще разпознаят в заглавието олимпийското мото, предложено още през 1894 г. от Пиер дьо Кубертен. Може би доста знаят, че думите всъщност са на Анри Дидон, доминикански свещеник, запален по атлетиката и считан за най-великия френски проповедник на времето си. Със сигурност обаче не знаете защо тези три думи стоят в началото на специално издание, посветено на плановете на компаниите за следващата година.
Ами, защото това е нещото, което лично аз се надявам да стане с фирмите в България и впоследствие с икономиката. Ако се съди по думите на участниците в редовната годишна конференция на "Капитал" Next Year Business Plan, има предприемачи и мениджъри, за които "По-бързо, по-високо" не са пожелания, а е нещо реално случващо се.
0 коментара