Как да направим сами европроект
Ако решите да се впуснете в това приключение, ето кратък наръчник


Мариана Миткова

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

В обявените дотук процедури от "Конкурентоспособност и иновации" от новия програмен период дейността "консултантски услуги за разработване на проектно предложение" е недопустима. С други думи: пари за консултанти няма и всеки, който желае да ползва професионална помощ, следва да я заплати сам. За някои това не е проблем, за други може да се окаже. Но и те имат възможност да кандидатстват - просто ще трябва да се подготвят по-добре.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
Кои все пак са линковете към страниците на съответните програми ?
Само като прочета, че някой "пише" проекти, и ми е ясно, че нищо не разбира.
Проектите не се "пишат", а се разработват - защото има нужда от мултидисциплинарни знания. Да можеш да въведеш адекватно административните данни е едно; но за да определиш общата цел и специфичните цели на проекта трябват знания по проектно управление; за същината са нужни и технически знания, ако се предвижда закупуване на оборудване. За планирането на възлагане на доставки/СМР/услуги по време на проекта - по ЗОП или ПМС 118- са нужни знания по проектно управление. За изчисляване на вътрешна норма на възвращаемост и останалите финансови показатели трябват знания по финанси. За обосновката, определяне на резултатите и планиране стойностите на индикаторите отново трябват познания по проектно управление.
Качествените проекти се разработват от специалисти. Останалите говорят общи приказки из пресата.
До коментар [#2] от "tily_lily":
Точно, заради такива "специалисти" обаче повече от 100 проекта са отхвърлени само по първата схема. Какъв е този специалист, който даже не си преглежда електронната поща? И защо подценявате българските предприемачи, не са малко тези, които сами са написали и защитили своите проекти. Нормално ли е подготовката на едно проектно предложение да струва между 2-10 хил.лв. и колко предприятия според Вас могат да си позволят наемането на такива специалисти, които не поемат никаква отговорност, ако проекта бъде отхвърлен, поради техен пропуск?
Аз лично не само одобрявам статията, но и поздравявам автора, че е имал смелостта да издаде книга с подобно съдържание. Браво!
До коментар [#3] от "donka_kir4eva":
Отхвърлените проекти са "писани" точно от някой като авторката.
Посредствеността не може да схване собствената си ограниченост.
Да се чуди човек как тази госпожица/госпожа убеждава своите клиенти да ползват нейните услуги за разработване на проект, като в същото време чрез книгата си внушава, че същите тези клиенти изобщо нямат нужда от нейните услуги?!? До кога в България ще поощряваме практиката всеки да разбира от всичко и да прави всичко?! Експерт не се става с 2-3 разработени проекта, проектите не са "копи-пейст", всеки проект е уникален, защото всеки клиент е уникален. Именно такива "експерти" като колежката са проблем за кандидатите - със своята некомпетентност и липса на професионализъм. За жалост, на фирмите тези опити, с подобни консултанти, им излизат скъпи. А в това време "читавите" все трябва да обясняват и доказват "...че нямат сестра..."!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.