С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 дек 2015, 10:00, 2634 прочитания

Алекс Джоло, генерален мениджър за България на Decathlon: Оборотът ни ще скочи с 40% догодина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Петдесет и осем процента от хората в България никога не спортуват и това е един от най-високите показатели в ЕС. Е, тогава какво прави тук Decathlon?

Алекс Джоло - генерален мениджър за страната на френската верига за спортни стоки Decathlon, явно не вижда тъга в числото, а потенциал, като направи спорът по-достъпен за повече хора. Оръдието - четирите магазина в България и онлайн платформата.


Бизнес моделът

Концепцията на Decathlon включва собствени марки, достъпни цени и иновации. Компанията има портфолио от собствени марки от средата на 80-те години. Днес те заемат 85-90% от асортимента в магазините на веригата. Сред тях са Tribord за морски спортове, Quechua – за планински, B'twin – за велосипеди.

Стремежът да се предлага най-ниската възможна цена е друг елемент от бизнес модела на Decathlon. "В нашите магазини няма да откриете промоции. Ние правим разпродажби само в някои случаи, когато е краят на колекцията или на сезона. Но като цяло намаляваме цените завинаги, няма "Черен петък", няма "Черен юли", за нас това е "Черна 2015 година". Искаме да бъдем честни с нашите клиенти и да предлагаме наистина най-ниската възможна цена. Затова отказваме да имаме психологически цени. И ако цена от 36.40 лв. за скейтборд например звучи странно, това е, защото не се стремим към цени, завършващи на 99", обяснява Джоло.

Компанията мери своята ефективност и с друг показател. "В края на 2013 г. бяхме достъпни с нашите цени за 36% от цялото население на България. През 2014 започнахме да намаляваме цените и станахме достъпни за 40% от българите. През 2015 намалихме с 9% средната пазарна цена в магазините и оценихме, че сме достъпни за 42% от хората. След 10 години искаме да бъдем достъпни за повече от 90% от българите" обобщи Алекс Джоло.



"Умните разходи" са друга част от философията на веригата. "Според нашия бизнес модел това са разходите, които носят добавена стойност за нашите екипи и за нашите клиенти. Например не правим никакви компромиси по отношение на разходите за персонала. Но не рекламираме върху билборди например, защото използваме умни, уеб, комуникационни решения, които са евтини и ефективни и с които можем да измерваме възвращаемостта", коментира Алекс Джоло. Според него комуникацията "от уста на уста" е най-добрата, защото е резултат от удовлетвореността на клиента.

Специфичен е и подборът на служителите в Decathlon. Задължително условие, за да се започне работа в някой от обектите на веригата по света, е кандидатът да практикува или поне да е истински отдаден фен на някакъв спорт. Така консултантът в магазина задължително е свързан по някакъв начин със спорта за съответната секция продукти и клиентът може да разчита на компетентно мнение. "Екипите служители са нашите посланици, които създават най-добрия имидж на компанията", обобщи Алекс Джоло. В България заетите са 150, като средната им възраст е 24 години. "С изключение на мен всички останали са българи", подчертава той.

Всяка седмица Decathlon организира безплатни спортни събития за всички и това също е част от специфичния бизнес подход на веригата. "Това е изключително ценна стратегия, защото искаме да бъдем достъпни не е само заради цените, а и заради възможността да спортувате. Да дойдете в магазина ни, да се забавлявате, да тествате продуктите ни, да опитате някакъв нов вид спорт. С нашите събития ние приближаваме спорта до хората", обобщи Алекс Джоло. И уточни, че в България компанията предлага над 150 спортни събития годишно с поне по 50 души участници във всяко от тях.

Цените падат

"Ще приключим 2015 г. с един милион клиенти, 40 млн. лева оборот и 11% пазарен дял. За нас е много трудно да оценим пазара, защото ние го създаваме, ние даваме възможност на българите да спортуват, да откриват нови спортове", заяви Алекс Джоло. И обобщи: "До края на тази година ще достигнем равновесната точка (Break-even), при която ще покрием разходите по инвестицията, направена преди две години в България, и започваме да ставаме печеливши."

Стратегията на компанията за 2016 е ясна. "Ще продължим да намаляваме цените, за да направим спорта достъпен за всички. Ще увеличим разходите за екипа на 38%, а разходите за реклама ще останат 5%. Ще откриваме нови магазини", изброява генералният директор на "Декатлон България".

През 2016 г. веригата планира отваряне на магазин в Бургас и 40% ръст на оборота, като 10% ще са генерирани чрез онлайн продажби.

Предстои откриване на търговски обекти и в Плевен, Стара Загора и Русе, като и на още един в столицата. Плановете до 2020 г. включват и нови магазини в по-малките селища, но от по-различен, интегриран, тип. Компанията ще развива все повече omni-channel продажбите (през интернет и физически обекти). "Онлайн е каналът на бъдещето. Но продажбите никога няма да бъдат само онлайн. Има бъдеще за нашите магазини и за всички други ритейлъри в България", смята Алекс Джоло.

По света и в България

Decathlon има 930 магазина в цял свят, отчита почти 8.5 млрд. евро оборот за 2014 г. В заводите и търговските обекти на корпорацията са заети 70 хил. души. "Франция остава най-големият пазар за веригата с 286 магазина. С откриването на 40 до 50 магазина в Китай всяка година може би скоро Китай ще заеме първо място", смята Алекс Джоло.

Веригата хипермаркети Decathlon отвори първия си магазин в България на 29 август 2013 г. и в него предлага над 30 000 продукта за 70 вида спорт. България бе 19-ата страна, в която влезе компанията. Две години по-късно чрез дружеството "Декатлон България" веригата има четири магазина – два в София и по един във Варна и Пловдив. През 2015 г. компанията предложи и за онлайн поръчки чрез българския си сайт.

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Те пак са тук 2 Те пак са тук

7 дек 2015, 3512 прочитания

На колелата на ентусиазма 4 На колелата на ентусиазма

Драгомир Кузов, собственик и управител на "Веломания"

7 дек 2015, 10199 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Next Years Business Plan" Затваряне
Сделки на хоризонта

Големи активи като банки, БТК и "Летище София" ще се продават догодина. Купувачи ще поглеждат и към експортни фабрики, IT компании и имоти

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10