Светът се нуждае от нова учебна програма
Време е да поставим всички ученици в истинския център на образованието


Марк Пренски

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Ако наистина искаме да образоваме всички деца по света, а аз определено се надявам, че това е така, имаме да свършим много работа – трябва да се образоват милиарди деца. Но да обхванем всички тези деца в това, което в момента наричаме образование, е само половината от проблема днес.
Почти всички днешни усилия да разширим достъпа до образование и да го подобрим се фокусират върху това да осигурим същия вид образование, което всички ние сме получили, т.е. някакъв вариант на математика, езикова подготовка, природни и обществени науки. Единствените въпроси, които се задават, са "Как да подобрим нашата съществуваща учебна програма" и "Има ли по-добри начини, например чрез технологиите, да преподаваме това, което и в момента".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Светът или България ? Щото май само тука караме със спукани гуми.
Публикувано през m.capital.bg
Доста бомбастично и претенциозно, но като цяло постановка пълна с "горещ въздух" :Мисля, че, ако направим това, четирите предмета биха били следните: ефективно мислене, ефективно действие, ефективни взаимоотношения, ефективна реализация.
Какъв ефект се цели, личен, обществен, в какви мащаби (парадоксално един убиец може да бъде ефективен, но с какъв знак?).
Най-общо погледнато децата днес плуват в огромен обем информация, без да притежават необхдимите знания, умения и навици за критична оценка. На всеки етап от тяхното развитие е необходим именно този елемент на критично мислене плюс разбирането че е необходим постоянен труд за постигане на личен успех и реализация в обществото.
Мисля че съм споменавал за дискусията с декана на хуманитарните програми в Йеил за прогреса на безспорно умните младежи в този университет. Неговото мнение беше че към третата година напред излизат децата от традиционните еврейски училища от НюЙорк, програмата на които е много близка до традиционната класическа гимназия в Европа, разбира се с елементи на модернизация предвид новите информационни технологии.
Прекрасна статия.
Добавянето на предмета Духовно възпитание е редно да съществува наред с Физическо възпитание.
Публикувано през m.capital.bg
Преди и по време на колежа в сащ си имахме занятия по ефективно мислене, състоящи се от, понякога гледане на филм и коментирането му, различни логически игри, изнасяне на представления и какво ли още не. Имахме по 2 предмета на ден, максикум 5 учебни часа. Предмети от вида на първи стъпки в бизнеса, компютри, избирахме си 2 предмета всеки семестър и имахме доста домашни, но на даскало или се замервахме с пай почти всеки месец или посещавахме верайзън, спринт центровете или някоя болница, срещахме се с персоналът, разказваха ни за работата си хората, най добрите ни учители бяха завършили философия, седмично имахме фейс ту фейс разговори с всеки преподавател...
Като цяло, нищо общо...
Лекциите ни бяха на малки групи за да можем да участваме активно.
Някои от стаите бяха напълно прозрачни и ако играеш игри по време на час, директорът на гимназията обикаляше постояно и наблюдава.
Общо взето Бг= хаос, африка= хаос, Еу=ред, сащ= ред
Публикувано през m.capital.bg
Докато детето стигне до колеж, има едно нещо, което се нарича....средно образование. За САЩ, мога да кажа, че изтървана работа от всякъде. Една индустрия, с много лоши резултати. Какво логическо или абстрактно мислене, те 2по2 не знаят колко е... авторът на концепцията н3 е разбрал едно, че математиката е в основата, че математическите модели описват света, че математическото моделиране е в основата на всички процеси.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.