Технологично приземяване

Използването на нови технологии в класната стая все още се случва на парче, без ясна визия и полза

Затворили сме се в капсулата, че в училище се преподава определено нещо по определен модел и той не може да се промени.
Затворили сме се в капсулата, че в училище се преподава определено нещо по определен модел и той не може да се промени.
Затворили сме се в капсулата, че в училище се преподава определено нещо по определен модел и той не може да се промени.    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Затворили сме се в капсулата, че в училище се преподава определено нещо по определен модел и той не може да се промени.    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

За автора

Александър Ангелов е съучредител и настоящ управител на Центъра за творческо обучение - организация, ангажирана изцяло с технологии и образование. Екипът й е посетил стотици български и чуждестранни училища по целия свят, притежава запазените марки Креативна класна стая (™) и Креативни деца (™) за Европейския съюз. На блога на центъра могат да се видят различни инструменти и педагогически похвати.
Текстът е част от специалното издание "Образование" на "Капитал".

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    knb avatar :-|
    Кнб
    • + 1

    Прилагането на компютри в класната стая е пагубно за образованието. Работя с компютри от 40 години и със студенти от 20. Та като проект за преподавателка дейност (в западен университет) едната ми група е със WiFi заглушител а другата без. Изобщо на едната група не се препоръчва да използва каквото и да е устройство освен химикалка и тетрадка.

    Та резултатите са повече от ясни: ако се пробва веднага след курса тези с таблетите по-добре отговарят на въпроси за възпроизвеждане на информацията (пасивно усвояване) (75% на 65%). Обаче ако се изчака 3 месеца, тези с таблетите са два пъти по-зле (27% на 45%).

    Като се мери не възпроизвеждане а активно учене, т.е. решаване на задачи, които не са повторение на тези дадени в клас, то тези с молива и писалката са на 80% и тези с таблетите на 55%. Дори ако задачата изисква използване на компютър. След като отлежи 3 месеца разликата е още по-силна -- тези с моливите решават в 50% от случаите задачата а тези с таблетите 10%. С преговор от 1 час 80% и 22%. Т.е. тези с таблетите не са научили нищо.

    Като се мери стреса със таблетите са по-стреситани и по-малко концентрирани. Най-показателно е проследяването на погледа. Тези с писалките гледат преподавателя и дъската а тези с таблетите превклюяват постоянно между таблета и черната дъска и в края на краищата не се концентрират в нищо.

    Единствената лекция, където е по-добре с компютър е когато трябва да се прави библиографска справка (но не и когато се работи с един или два учебника).

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал