Технологично приземяване
Използването на нови технологии в класната стая все още се случва на парче, без ясна визия и полза


Александър Ангелов

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
За автора
Александър Ангелов е съучредител и настоящ управител на Центъра за творческо обучение - организация, ангажирана изцяло с технологии и образование. Екипът й е посетил стотици български и чуждестранни училища по целия свят, притежава запазените марки Креативна класна стая (™) и Креативни деца (™) за Европейския съюз. На блога на центъра могат да се видят различни инструменти и педагогически похвати.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Прилагането на компютри в класната стая е пагубно за образованието. Работя с компютри от 40 години и със студенти от 20. Та като проект за преподавателка дейност (в западен университет) едната ми група е със WiFi заглушител а другата без. Изобщо на едната група не се препоръчва да използва каквото и да е устройство освен химикалка и тетрадка.
Та резултатите са повече от ясни: ако се пробва веднага след курса тези с таблетите по-добре отговарят на въпроси за възпроизвеждане на информацията (пасивно усвояване) (75% на 65%). Обаче ако се изчака 3 месеца, тези с таблетите са два пъти по-зле (27% на 45%).
Като се мери не възпроизвеждане а активно учене, т.е. решаване на задачи, които не са повторение на тези дадени в клас, то тези с молива и писалката са на 80% и тези с таблетите на 55%. Дори ако задачата изисква използване на компютър. След като отлежи 3 месеца разликата е още по-силна -- тези с моливите решават в 50% от случаите задачата а тези с таблетите 10%. С преговор от 1 час 80% и 22%. Т.е. тези с таблетите не са научили нищо.
Като се мери стреса със таблетите са по-стреситани и по-малко концентрирани. Най-показателно е проследяването на погледа. Тези с писалките гледат преподавателя и дъската а тези с таблетите превклюяват постоянно между таблета и черната дъска и в края на краищата не се концентрират в нищо.
Единствената лекция, където е по-добре с компютър е когато трябва да се прави библиографска справка (но не и когато се работи с един или два учебника).
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход