Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

Какво е важно да знаят и да могат учителите

Преподавателите имат нужда от адекватна подготовка, за да отговорят на нужните промени в образованието

Учителят е не само източник на знание, а преди всичко координатор и мотиватор на дейността на учениците, казва проф. Галин Цоков
Учителят е не само източник на знание, а преди всичко координатор и мотиватор на дейността на учениците, казва проф. Галин Цоков
Учителят е не само източник на знание, а преди всичко координатор и мотиватор на дейността на учениците, казва проф. Галин Цоков    ©  Надежда Чипева
Учителят е не само източник на знание, а преди всичко координатор и мотиватор на дейността на учениците, казва проф. Галин Цоков    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Текстът е част от специалното издание "Образование" на "Капитал".

Колкото и идеи за иновации в образованието да има, те няма как да се случат без активната роля на учителите. Ако те не са добре подготвени в използването на съвременни преподавателски методи - а и убедени в смисъла им, новото образование няма как да се случи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    knb avatar :-|
    Кнб
    • - 1
    • + 2

    Опита показва че колкото по-консервативна е образователната система, толкоз е по-добра. Сингапур, Хонг Конг, Финландия, Русия, Полша -- всички имат много консервативна система и са най-добрите. Финландия направи залитане -- раздаде таблети на учениците и за две години от първо място в Европа отиде на четвърто. Сега наваксват.

    Младите учители да научат по 1000 ученика и да дават тогава акъли. Намесата на ЕО във страни като Испания и Португалия само е разрушило тяхната образователна система. Давайки задачи отпреди 30 години в Испания се показва че учениците в 8-ми клас са изоставащи тройкаджии за 6-ти клас през 1978 г. Не случайно контрола на програми като изложената тук нямат никакъв механизъм за контрол и ставнение с резултатите на предишните образователни системи. И дори се забраняват тестовете за интелигентност, защото там веднага лъсва истината: създават се изпълнителни "работници" а не хора със знания, умения и инициатива.

    Крайно време е да разберем че ЕО не е тук да ни помага, а да печели от пазара ни.

    Нередност?
  • 2
    marinellam avatar :-|
    Marinella Marinova
    • + 2

    До коментар [#1] от " Тестовете за инелигентност не измерват знания. А другите безумства не ми се и коментират. Има си ИЧР и по него може да се определи в кои страни образованието и качеството на живот на децата са на ниво.

    Нередност?
  • 3
    zumz avatar :-|
    zumz

    "Преподавателите имат нужда от адекватна подготовка, за да отговорят на нужните промени в образованието"

    Преподавателите имат нужда преди всичко от достойно заплащане на труда си - поне двойно на това, което им се плаща сега. И това би следвало да е само старт - начално ниво, с добавки за всички останали трудности които съпътстват образователния процес и никак не леката им работа макар и с нисък обществен престиж.

    Нередност?
  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "knb":

    Най-добрите са. Затова Русия икономиката и още се състои предимно от природни изкопаеми. Полша също наскоро правиха образователна реформа, а ги даваш за пример като традиционалисти.

    Наглед ясно се вижда за какви резултати иде реч в България - материалите са сложни и скучни, масовката ученици тотално се дистанцират още в 5-6 клас. Подобни системи могат да проработят в крайно авторитарна среда, където по силата на принудата учениците се стараят максимално.

    А всички развити икономики, чието образование Вие не сте споменали, по един или друг начин се стараят да осъвременят образователната си система. И това им носи предимно дивиденти, както се вижда по техните икономически и научни постижения.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал