Новото училище

Какво означава иновативно образование и как да стигнем до него

"Крайната цел е да извлечем максимума за всеки ученик", смята директорът на 51 СОУ Асен Александров
"Крайната цел е да извлечем максимума за всеки ученик", смята директорът на 51 СОУ Асен Александров
"Крайната цел е да извлечем максимума за всеки ученик", смята директорът на 51 СОУ Асен Александров    ©  Надежда Чипева
"Крайната цел е да извлечем максимума за всеки ученик", смята директорът на 51 СОУ Асен Александров    ©  Надежда Чипева
Текстът е част от специалното издание "Образование" на "Капитал".

Разчупва учебното съдържание и прави връзки между предметите. Учителите търсят новото, използват съвременни преподавателски методи и споделят опита си. Взима предвид индивидуалностите на всяко дете. Възпитава креативност. Разширява учебната среда извън класната стая. Включва родителите и общността. И най-вече - подготвя учениците за бъдещето.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gost22 avatar :-?
    gost22

    Видима, директна файда от образованието. Нищо друго няма да помогне, особено ако се продължава със схемата "задължително и безплатно".
    Това поне сме го имали в историята си през Възраждането, когато училищата са давали директна полза — грамотност сред неграмотните, което е давало огромна, видима преднина на изучените деца в сравнение останалите. Именно заради тази видима и директна полза, българите са си прескочили манталитета два пъти — сдружили са се и са плащали за да има училище в града им.

    Нередност?
  • 2
    knb avatar :-|
    Кнб
    • - 1
    • + 1

    Истината за училището е една: колкото по-консервативна системата, толкоз по-добре учи. Съдържанието може да се променя, но няма защо да се промяня системата. Първи са Хонг-Конг, Тайван, Полша, Русия. Финландия залитна по техниките и от първо отиде на 4-то място в Европа. Консервативна система и всяка промяна задължително да преминава през дълъг процес на проба. Този дето ще строи училище от нула е един авантюрист, който рискува бъдещето на децата. Ако се прави в рамките на една държава -- бъдещето на нацията. Разбира се не рискува своето бъдеще. Може да намери достатъчно фондове измежду тези, които искат да разрушат бъдещето на някоя страна.

    Ако днес изменим нещо в първи клас във всички училища, то резултата ще го видим след 20 години, като почнат да работят. Затова промените трябва да се правят контролируемо, в експериментални паралелки, с много проследяване и бавно, защото основното е да не се рискува.

    И основната грешка на "революционните" европейски проекти вече се вижда -- учениците са абсолютни инфантили и неспособни да правят кактото и да е за своя сметка. Постигат точно обратното на това, което търсят.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал