Училище за бъдещето
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Училище за бъдещето

Shutterstock

Училище за бъдещето

5315 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Образование. Всички статии по темата може да намерите тук.

Когато след 12 години тазгодишните първокласници излязат от училище, светът вероятно ще изглежда по различен начин. Ежедневието им ще бъде още по-подчинено на новите технологии, работните им места ще изискват гъвкави умения, ще се сблъскват с проблеми и задачи, за които техните учители в момента дори не предполагат. За професиите на бъдещето задължителни ще са аналитичното и критичното мислене, емоционалната интелигентност, ефективното решаване на проблеми, креативността. Начинът днешните деца да се подготвят за това, което ги очаква, е през образованието. Но не това образование, което съществува в повечето училища в момента, а едно ново образование - с други цели и подходи.

Училището, което подготвя за бъдещето, не поставя на първо място оценките и теоретичното знание, а уменията и постиженията на учениците. Обръща внимание на това какво искат да направят децата с ръцете си. Кара ги да изследват, да дискутират, да търсят сами отговори. Дава им задачи от реалния живот, на които те вероятно имат по-добри решения, отколкото възрастните предполагат. Включва модерните технологии като помощно средство в преподаването. В това ново образование ролята на учителя е още по-ключова - той е ментор, задава посоката, забелязва индивидуалните нужди на всеки ученик, дава ефективна обратна връзка.

Как образованието може да подготви учениците за професиите на бъдещето беше тема на тазгодишната конференция за образование на "Капитал" и "Америка за България". В специалното издание "Образование" можете да прочетете обобщения на най-важните послания от събитието, интервюта с лекторите, добри идеи за иновации в класните стаи, задълбочени анализи на някои от ключовите проблеми в българските училища, както и на техните решения. Обръщаме внимание и на бизнеса и ключовата му роля за осъвременяването на учебното съдържание. В изданието можете да намерите и полезна информация за родителските кооперативи, новите критерии за прием в първи клас в София, както и за някои школи по изкуства, където децата могат да прекарат смислено лятото си.

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Образование. Всички статии по темата може да намерите тук.

Когато след 12 години тазгодишните първокласници излязат от училище, светът вероятно ще изглежда по различен начин. Ежедневието им ще бъде още по-подчинено на новите технологии, работните им места ще изискват гъвкави умения, ще се сблъскват с проблеми и задачи, за които техните учители в момента дори не предполагат. За професиите на бъдещето задължителни ще са аналитичното и критичното мислене, емоционалната интелигентност, ефективното решаване на проблеми, креативността. Начинът днешните деца да се подготвят за това, което ги очаква, е през образованието. Но не това образование, което съществува в повечето училища в момента, а едно ново образование - с други цели и подходи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.