Гари Стейджър: Успехът в училище се измерва по това дали децата намират радост и смисъл
Американският поддръжник на ученето чрез правене за ролята на образованието през XXI век
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Профил
Гари Стейджър е американски образователен експерт, консултант, учител. Поддръжник е на компютърното програмиране, роботиката и ученето през правене в класните стаи. Повече от 30 години се занимава с това да помага на учителите да направят света по-добър за децата. Стейджър е един от авторите на книгата "Създаване за учене", определена като "библията" на Движението на създателите (The Maker Movement) в училищата.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
9 коментара
Готин учител :)
Здравейте!
Постоянно се сблъсквам с разни интервюта на хора, които най-вероятно не работят като учители, а дават мнения за работата на учителя.
Защо не направите интервю с учител, който в момента се сблъсква с всички новости в професията. Тогава смятам, че наистина ще имате реална представа какво се случва в момента в българското образование. Статията Ви най - вероятно може да бъде поне няколко страници и няма да обхване всичко, което иска да каже българския учител.
С тези статийки просто си правите шега най-вероятно с българския учител!!!!!
Седнете и прочетете Закона за българското образование и всички съпътстващи го наредби - т.нар. Досове!!! Да видим дали все още ще сте на мнението, на което сте сега!
Вярвам, че всеки желае промяна, но не само на гърба на учителя!
Основно това трябва да се случи в семейството!
И най-вече промяна в изискванията към настойниците на децата - отговорността, която трябва да поемат към своите деца! Санкции никакви няма за небрежни родители и такива, които уронват авторитета на учителя, не се съобразяват с правилата и законовите уредби на образованието! Единствено само изискват и няма никакви санкции за тях!
Затова ще сме на това дередже!!!
Обърнете се и вижте също какво се случва с университетите ни!
Който не си е платил, той не е влезнал в университет и не е завършил, без дори да е наясно какво е учил!
Толкова са опорочени нещата, че всички тези интервюта ваши не могат да скрият жалката истина!!!
До коментар [#2] от "deliana_gergova":
Дали сте разбрали нещо от интервюто...?
Най-важно е на децата да им е интересно. У нас училището е ужасно скучно.Не да зубрят ,а да мислят играейки.
До коментар [#2] от "deliana_gergova":
Ами като ви спуснат за избор учебник, бъдете смела и напишете:
Отказвам, нито един от учебниците не става, тази година ще работя без учбник поради непригодност на всички одобрени от МОН.
И когато повечето ви колеги посмеят да го направят, а вие имате право, защото "вие работите в училище" , тогава отгоре ще се стреснат.
Какво искате от родителите, да са по смели от вас и те да спрат вашите негарамотни програми? Така както съдията Панов се е изправил и нарича болежките с човешки имена и не търси виновни срещу съдещите се страни, а измежду колегите си, така и вие застанете и кажете кой вътре е отговороен. Кажете примерно, заповедта на г-жа Кунева за еди какво си не е правилна. Бихте ли посмяли?
Оставете родителите. Свършете вашата работа първо.
А на стъклото пише "Родителите до тук".
Много се спекулира с родителите.
Реално децата зависят в много по-голяма степен от училището заради факта, че то формира изисквания за 30-40 часа седмично. А това не може механично да се трансформира в задължение на родителя към училището.
На практика училището е факторът който разрушава старанията и авторитета на родителя. Поради претовареност и прекалени изисквания, родителят също (както и учителя!)няма достатъчна времева възможност да взема сам решения за избор на нещо интересно и полезно, което да прави с детето си, а трябва постоянно да довършва и поправя грешки на МОН.
Щом са до стъклото, защо постоянно има претенции към тях?
Силвия Мартинез и Гари Стейджър публикуваха в 2013 своята "Invent To Learn: Making, Tinkering, and Engineering in the Classroom
by Sylvia Libow Martinez (Goodreads Author), Gary S. Stager от която тук са отразени някои моменти. Движението "Образование чрез Правене" е едно от интересните направления в обучението по математика, естествени науки и технологии. Книгата е добре написана и запознава с историята, теорията и дава примери от практиката на движението. Моят коментар е че това е един от инструментите в "майсторското сандъче с инструменти", нужен, но не решава всички задачи пред учителя, а отваря поле за дискусии.
Моят коментар е че това е един от инструментите в "майсторското сандъче с инструменти......>> И моето мнение е подобно.Методите на този Стейджър са все пак много зависими от личността на учителя, на даскала...Подобна естественост, предполагаща децата емпатия не е за всеки. Образование ...чрез знание все още не е анахронизъм.Погледни днес каква интересна статия има за връзката на елементарни познания по география и политическите възгледи на средния американец: hot/if-americans-can-find-north-korea-on-a-map-the yre-more-likely-to-prefer-diplomacy.html
https://www.nytimes.com/interactive/2017/05/14/ups
Simple partisanship is one possibility. On average, Republicans – and Republican men in particular – were more likely to correctly locate North Korea than Democratic men. And Republicans were more likely to be in favor of almost all the diplomatic solutions posed by the researchers...They asked Americans to identify Ukraine on a map and asked them whether they supported military intervention. The farther a respondent’s guess was from Ukraine, the researchers found, the more likely he or she was to favor military intervention.
До коментар [#2] от "
deliana_gergova
":
Чест и почитания госпожо, но считате, Вие, която трябва да учите на свобода в мисленето, че би било добре да има закон да "дресираш" невъзпитани деца или техните учители? Не считате, че авторитета и това той да бъде уважен е само и единствено Ваша отговорност, тоест, за да сте авторитет не трябва да се страхувате, предполагам. Често хората изпитващи несигурност търсят разрешение на психологични проблематики чрез законови,педагогически и т.н. действия. Учителите не са дресьори, никой от тях не очаква да махнат с магическа пръчка. Вие реално сте против смисъла просто защото не уважавате ученическата логика и техния личен смисъл.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.