Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Българското производство на храни, напитки, козметика и продукти за хигиената става все по-зряло и развито и все повече се насочва към продукти с добавена стойност. Това е основният извод от работата ни в "Регал" по специалното издание "Регал 500+", което съдържа картината на най-големите производители в България в 25 категории бързооборотни стоки през 2014 г. Не отричаме, че има бизнеси, които правят добри печалби основно от износ на суровини – череши, рапани, гъби и пр., но тяхната дейност също изисква преработвателни мощности. А и това, което се наблюдава през 2014 г., е, че продажбите в "суровинните" сегменти стагнират, най-вероятно заради насищане на нишите.
Второто ни заключение е, че основният двигател за растежа на производството на този етап в България е износът. През 2014 г. над четвърт от общите продажби в 25-те категории са реализирани зад граница. И секторите (12), в които има растеж, са преди всичко тези, в които износът се е увеличил. Понякога продажбите в цялата категория са издърпани нагоре от добрите експортни резултати на една компания. Когато действат пазарните механизми, след време един силен износител създава с примера си и други. В единични сектори (агнешко месо, черен хайвер) наблюдаваме експортен монопол на една компания и дори на един човек. Това са бизнеси, за които навремето са били необходими разрешителни за износ.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.