Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 мар 2017, 14:36, 2447 прочитания

Прогнозата на Nielsen: Следете Великобритания, за да знаете какво ще се случи с е-търговията

В Европа средният й дял е около 4%, но нараства много бързо

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от новия брой списание "Регал", което се интегрира с платформата "Капитал". Всички текстове от изданието може да откриете тук. Повече за интеграцията и промяната на графика и дистрибуцията на "Регал" може да прочетете тук. Изданието на хартия или в електронен вариант може да поръчате тук.

В света на електронната търговия бързооборотните стоки, и по-специално храните и напитките, никога досега не са били особено успешни. От няколко месеца обаче наблюдаваме изключително голям растеж в предлагането и в търсенето им. Това ни дава основание да предположим, че през следващите няколко години ще наблюдаваме истински бум на електронните продажби в тези категории.

Това каза Паоло Полити, международен директор продажби на Nielsen, по време на конференцията "Стратегии за успех в електронната търговия", организирана от "Икономедиа" през март 2017 г. Оценката на Полити е, че бързооборотните стоки са идеални за електронните търговци, защото покупките им са повтарящи се. Хората купуват едни и същи брандове всяка седмица или всеки месец. Това им дава възможност да кликнат на кошницата от последната си е-покупка и поръчват отново 90% от продуктите в нея, каза той.


Е-търговията е най-бързо растящият търговски канал

в световен мащаб по данни на Nielsen. През 2016 г. тя нараства двойно във всички райони, във всички държави и през всички месеци.

Ecommerce Foundation оценява електронните продажби през миналата година от бизнеса към потребителите в световен мащаб на 2.5 трилиона долара, а броя на клиентите на над 1.5 млрд.



В Европа електронните продажби от бизнеса към крайните клиенти (B2C) надминават 550 млрд. долара. Лидер в сегмента е Великобритания, където стойността на продажбите през миналата година се оценява на 190 млрд. долара. Сумата надхвърля резултатите на Франция, държава номер две, и Германия, държава номер три, взети заедно. "Великобритания е държавата, която трябва да следите, ако искате да знаете какво ще се случи в този бизнес след 10 години", каза Полити.

При е-продажбите на бързооборотни стоки делът все още е малък,

но те се развиват много бързо.

На базата на съвместно проучване от февруари Nielsen и американският FMI (Food Marketing Institute) прогнозират, че през 2025 г. стойността на онлайн продажбите на FMCG в САЩ ще бъде около 100 млрд. долара (20% пазарeн дял от общите). IGD прогнозира 300 млрд. долара световен оборот на сегмента до 2020 г., 2/3 от които ще идват от пазарите в Източна Азия. В Япония, Китай и Южна Корея е-каналът при бързооборотните стоки вече има над 20% дял от общите им продажби.

Знаков факт за тази тенденция е, че през април 2016 г.

AliBaba стана най-големият ритейлър в света,

като надмина WalMart, казва Полити. И макар WalMart да не се съгласяват с аргумента, че освен от бизнеса към крайните клиенти оборотът на AliBaba е формиран и от продажби от клиенти към клиенти, Уолстрийт призна надмощието на азиатския гигант, казва Паоло Полити.

Средният дял на е-канала от пазара на бързооборотни стоки в четирите най-големи държави в Европа е

около 4% през 2016 г.,

Това е двойно повече, отколкото предишната година, каза Паоло Полити. Той цитира данни от изследването Nielsen Ноmescan, в което 100 хил. домакинства във Великобритания, Франция, Германия и Италия сканират стоките, които купуват, независимо дали онлайн или от физически магазин. Те показват също, че 30% от домакинствата в тези страни имат опит в онлайн покупките на бързооборотни стоки (купували са поне веднъж през миналата година). С най-голям дял е е-търговията на FMCG във Великобритания (6.5%). В някой категории като храните за домашни животни, бебешките храни и пелени делът й е двуцифрен и достига до 20%.

Най-силен ръст – 45%,

в покупките на храни и напитки през миналата година се наблюдава в Италия. Основното обяснение за този растеж, е че Amazon започва да продава храна в страната. В Милано е-търговецът продава чрез приложението си Prime One, като предлага доставка до дома или офиса в рамките на час. "Никой не вярваше, че италианците ще купуват, но те го направиха", коментира Полити.

Като пазари Великобритания и Франция са седем пъти по-големи от Германия и Италия. Средните разходи на едно онлайн пазаруване намаляват, но честотата на покупките се увеличава. Така че като цяло средните разходи на купувач в този канал се увеличават.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седем съвета, с които да използвате пълната сила на социалните мрежи Седем съвета, с които да използвате пълната сила на социалните мрежи

Търговията на дребно може да печели изключително много от социалните мрежи, където се намират огромна част от настоящите и бъдещите ѝ клиенти

7 апр 2020, 1464 прочитания

Maliva Romance заявява мястото си на пазара Maliva Romance заявява мястото си на пазара

След проучвания на потребителските нагласи, Interpred Partner предлага продукт, който да отговори на очакванията

3 апр 2020, 908 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал" Затваряне
Да направя или не електронен магазин

Подходът Me Too - "И аз ще имам онлайн магазин", крие рискове. Преценете кое добавя стойност и решава проблеми на вашите потребители

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10