Е-храната звъни на вратата
Глобалният пазар за доставки на свежи продукти ще достигне 80 млрд. евро през 2018 г.


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
На кой му пука за тъпите западни моди? Освен на групата напушени НПО-активисти от редакцията ви ... Стига сте налагали извратената си идеология. Бъдете истински либерали, а не скапани либерасти с тоталитарни наклонности.
До коментар [#1] от "nbf09521423":
Надявам се да не прозвучи като заяждане, но: не обръщайте всичко на политика. Не всичко в "Капитал" е с политическо значение, нито всичко на този свят. Казвам Ви го като човек, който се занимава с политика много повече, отколкото ми се ще да призная.
От статията: "Компанията използва отделни шофьори от обичайните за основната услуга на Uber и постоянно нараства бройката на ресторанти, които искат да работят с нея."
Конкуренция в действие: като забраняват на хората да отиват евтино до ресторанта (забрана на дейността на Юбер), то ресторанта ще отиде евтино до хората по същата пътека... което пак оставя класическите таксиджии извън схемата. ;)
Много ми харесва концепцията за е-храната (и въобще за е-покупките), но конвенционалните магазини ще продължи да ги има още известно време, дори може би доста дълго във времето, тъй като хората са различни и докато едни искат да пазаруват от вкъщи, други предпочитат на място да видят и пробват това, което ще купят. Важното е клиентът да има избор, търговецът печели и в двата случая.
И двете търговии са не само търговска дейност, а и услуги с голям принос за удобството на потребителите. Две са основните бариери, които съпътстват вечното търсене на успешния бизнес модел - и двете са свързани със сложна и скъпа логистика. При покупките на хранителни стоки това е голямата кошница - голям брой покупки на едно поръчване. При поръчването на ресторантската храна това е супер бързата доставка - топлата храна е стоката с най-къс срок на годност и ако не се достави за 30-60 минути, вече е загубила стойността си. Тези трудности естествено са свързани с по-големи разходи, които нито търговците, нито клиентите още могат да приемат да плащат. Все още се гледа на безплатната доставка, като на панацеята, която дава живот на онлайн търговията, и когато става дума за допълнителна услуга с висока добавена стойност, все някак си всички по веригата искат тя, ако може да е безплатна или евтина. Когато хората започнат да ценят времето си, тогава започват и да поръчват, вместо да правят сами.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.