Новият брой:
Какво се случва в държавата

Специално издание "Регал" - Бизнесът с чистата храна

Здравословната вълна отваря вратата на стотици нови компании за производство на здравословни продукти

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Този текст е част от новия брой списание "Регал", което се интегрира с платформата "Капитал". Всички текстове от изданието може да откриете тук. Изданието на хартия или в електронен вариант може да поръчате тук.

Био, органик, палео, вегетарианство, веган, еко, регионално, чисто. От няколко години модерният свят все по-масово е обзет от старанието да се храни и живее здравословно. Процесът е двустранен – потребителите правят своя информиран избор и търсят нови възможности - искат чиста храна, природосъобразен начин на живот с по-малко изгорели газове и химикали. Бизнесът отговаря на техните нужди и им предлага най-разнообразни модели за задоволяване на исканията. Търговските вериги пренастройват концепцията си и отделят все по-голямо място в магазините за био-, чиста и здравословна храна; появяват се нови формати на обекти, в които асортиментът е от био-, веган или друг нишов вид храни.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gost22 avatar :-?
    gost22
    • + 2

    Мода, течение... Глупости. Чисто пазарен механизъм движи нещата. Тези региони, които няма как да са водещи производители поради климатични особености, мигрират към пазарни ниши или ги създават, като ползват основни предимства, които не са по силите на "промишленото, селскостопанско производство", а именно — близост до купувача, бутиково, без химии, и с цена "не е за всеки". Ако нямам гръцкия дълъг сезон, то мога да ги прецакам с малко, но винаги узрели домати щото не ги тръскам от Гърция до магазина и после седмица на рафта, а просто бера две щайги и ги докарвам в магазина. Така клиента избира между "евтино и транспортно твърдо" и "скъпо, но узряло като от градината на баба". Всички печелим, и гърците, и аз и купувачите в магазина. Същото е и при други браншове и на други пазари. Никой не е легнал да умира щото някъде произвеждали много, евтино и постоянно, а си търси/създава собствена ниша на пазара.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал