Осем вериги са с продажби за над 100 млн. лв. в България

При 1% ръст на пазара през 2016 г. тридесетте най-големи вериги успяват да постигнат 11%

- Растат продажбите на всички вериги в класацията с изключение на четири.

- Акцизните вериги са най-малкият (7.5% от оборотите на топ 30), но най-бързорастящ сегмент.

- Безспорен лидер в класацията е "Кауфланд България", чийто оборот от 1.663 млрд. лв. е двойно по-голям от този на следващия в ранглистата.

Пазарът на бързооборотни стоки в България през 2016 г. расте с 1.6% в стойност (при 1.1% в обем) спрямо предишната година по данни на Nielsen България. На този фон 30-те водещи търговски вериги в сектора успяват да увеличат приходите си от продажби с 11% до 5.638 млрд. лв. общо според данни в Търговския регистър. Темпът на нарастване на сумарния им оборот се запазва на нивата на предишната година, когато е 11.5%, до 5.074 млрд. лв.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал