Новият живот на пазара на техника

В сектора текат промени, най-вече заради възхода на онлайн търговията и все по-голямата конкуренция

Години наред на пазара на електроника в България цареше своеобразен дуопол. Основните продажби в сектора минаваха през десетките магазини в цялата страна на големите "Техномаркет" и "Технополис", хората предпочитаха да "пипнат продукта, преди да купят", а по-малките играчи нямаха особен шанс в борбата с по-могъщите си конкуренти. С възхода на електронната търговия всичко се промени, скъпите огромни обекти са все по-трудни за поддържане, а в бранша навлязоха и изцяло онлайн играчи.

Официални оценки на пазара на електроника в България няма, но според няколко независими изследвания той е между 1.5 и 2 млрд. лв. Например последното проучване на консултантската компания Euromonitor го определя на 1.7 млрд. лв. през миналата година. Съществена част от него продължава да се държи от "Техномаркет" и "Технополис", но днес пазарът е далеч по-пъстър отпреди няколко години. Навлизането и бурният възход на онлайн търговеца еMAG също измени картината на пазара. През последните години големите вериги започнаха да инвестират в собствените си е-магазини, макар делът на този сегмент от общите им продажби все още да е нисък - между 5 и 7%. "През последната година растежът на онлайн продажбите ни значително надхвърля този на целия ни бизнес", заяви пред "Капитал" Божидар Колев, съсобственик на "Технополис".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал