Новият живот на пазара на техника
В сектора текат промени, най-вече заради възхода на онлайн търговията и все по-голямата конкуренция
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Години наред на пазара на електроника в България цареше своеобразен дуопол. Основните продажби в сектора минаваха през десетките магазини в цялата страна на големите "Техномаркет" и "Технополис", хората предпочитаха да "пипнат продукта, преди да купят", а по-малките играчи нямаха особен шанс в борбата с по-могъщите си конкуренти. С възхода на електронната търговия всичко се промени, скъпите огромни обекти са все по-трудни за поддържане, а в бранша навлязоха и изцяло онлайн играчи.
Официални оценки на пазара на електроника в България няма, но според няколко независими изследвания той е между 1.5 и 2 млрд. лв. Например последното проучване на консултантската компания Euromonitor го определя на 1.7 млрд. лв. през миналата година. Съществена част от него продължава да се държи от "Техномаркет" и "Технополис", но днес пазарът е далеч по-пъстър отпреди няколко години. Навлизането и бурният възход на онлайн търговеца еMAG също измени картината на пазара. През последните години големите вериги започнаха да инвестират в собствените си е-магазини, макар делът на този сегмент от общите им продажби все още да е нисък - между 5 и 7%. "През последната година растежът на онлайн продажбите ни значително надхвърля този на целия ни бизнес", заяви пред "Капитал" Божидар Колев, съсобственик на "Технополис".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход