С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 ное 2017, 11:19, 47136 прочитания

Класацията Регал 500

Най-големите производители на бързооборотни стоки в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Потребителят Millennial

Новият брой на Регал е на пазара от 27 април

23 апр 2018

Регал: Ритейлът на бъдещето

Кои са някои от най-значимите нови тенденции в търговията на дребно в световен мащаб и какво е измерението им в България

14 дек 2017

Регал 500+

Най-големите производители на бързооборотни стоки в България

3 ное 2017
8 млрд. лв. продажби

- 23 категории стоки
- Топ 25 фирми по продажби
- Анализ на данните

Поръчайте изданието
на хартия или PDF »
2016: година нагоре

Производството на сладолед, птичи меса и концентриран алкохол расте с двуцифрени проценти. Преработените плодове и натуралните сокове пък обратното – падат с най-бързи темпове. Категориите с най-големи приходи от продажби са млякото и млечните продукти, захарните и шоколадовите изделия, хлябът. Продуктите, които българската хранителна индустрия изнася най-много, са слънчогледово олио, птичи меса и захарни изделия.

Така изглежда картината, която рисува бързооборотният сектор в България през миналата година. И тази година в класацията "Регал 500" правим дисекция на този сектор, като представяме кои са най-големите компании в различните категории и подкатегории, проследяваме техния бизнес през изминалата 2016 г. и какви промени са настанали спрямо година по-рано.

В топ 10 на най-големите категории през изминалата година с изключение на едно разместване в позициите няма промяна спрямо 2015 г. Слънчогледовото олио се премества с една позиция надолу и от пето застава на шесто място по обем на продажбите. Птичите меса пък се качват едно стъпало нагоре. Тази категория е нараснала с 14% спрямо 2015 г., което е най-големият ръст сред топ 10 на най-големите категории.

По-сериозни промени има в подредбата на секторите, които генерират най-големи приходи от износ на своята продукция. Захарните изделия падат от първа позиция през 2015 г. на трета позиция през 2016 г. Лидер по обем на износа вече е олиото, чийто експорт е пораснал с 14%. Другата динамична категория отново са птичите меса с близо 30% ръст. Най-голям спад в експорта има при преработените плодове – 18% и слизане от четвърта на шеста позиция, както и при ароматизаторите – минус 29%. Новата категория в топ 10 на най-големия износ като обем са рибите, мидите и раците.



Всички други тенденции, промени, новини за печеливши и губещи компании ще намерите в броя на "Регал 500".

Поръчайте изданието »
На хартия или PDF

Вижте демо PDF с първите четири страници от изданието
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Милениълите са най-малобройното поколение в България Милениълите са най-малобройното поколение в България

Жалко, защото са склонни да опитват нови продукти и да плащат повече за качество

27 апр 2018, 1106 прочитания

Потребителят Millennial Потребителят Millennial

Поколението между 1980 и 2000 г. е напът да промени живота във всички негови аспекти – социален, икономически и политически

27 апр 2018, 573 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал" Затваряне
Регал: Ритейлът на бъдещето

Кои са някои от най-значимите нови тенденции в търговията на дребно в световен мащаб и какво е измерението им в България

Най-голямото притеснение пред Facebook: тийнейджърите

Интернет гигантът вече не е предпочитаната социална мрежа сред младежите

Хапка вкусно и полезно

Константин и Сана Драгови произвеждат сурови десети, като предлагат здравословна алтернатива на познати вкусове

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Въведение в софийското улично изкуство

По следите на "артисти, райтъри и вандали"

Рапсодия в зелено

"Неотъпкана пътека" е първият по рода си фестивал в България

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 14.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Как и защо изчезва приватизаторът на "Булгартабак"; храните, горивата и хотелите вдигат инфлацията

Емисия

DAILY @7AM // 17.07.2018 Прочетете