Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- 23 категории стоки
- Топ 25 фирми по продажби
- Анализ на данните
Поръчайте изданието
на хартия или PDF »
2016: година нагоре
Производството на сладолед, птичи меса и концентриран алкохол расте с двуцифрени проценти. Преработените плодове и натуралните сокове пък обратното – падат с най-бързи темпове. Категориите с най-големи приходи от продажби са млякото и млечните продукти, захарните и шоколадовите изделия, хлябът. Продуктите, които българската хранителна индустрия изнася най-много, са слънчогледово олио, птичи меса и захарни изделия.
Така изглежда картината, която рисува бързооборотният сектор в България през миналата година. И тази година в класацията "Регал 500" правим дисекция на този сектор, като представяме кои са най-големите компании в различните категории и подкатегории, проследяваме техния бизнес през изминалата 2016 г. и какви промени са настанали спрямо година по-рано.
В топ 10 на най-големите категории през изминалата година с изключение на едно разместване в позициите няма промяна спрямо 2015 г. Слънчогледовото олио се премества с една позиция надолу и от пето застава на шесто място по обем на продажбите. Птичите меса пък се качват едно стъпало нагоре. Тази категория е нараснала с 14% спрямо 2015 г., което е най-големият ръст сред топ 10 на най-големите категории.
По-сериозни промени има в подредбата на секторите, които генерират най-големи приходи от износ на своята продукция. Захарните изделия падат от първа позиция през 2015 г. на трета позиция през 2016 г. Лидер по обем на износа вече е олиото, чийто експорт е пораснал с 14%. Другата динамична категория отново са птичите меса с близо 30% ръст. Най-голям спад в експорта има при преработените плодове – 18% и слизане от четвърта на шеста позиция, както и при ароматизаторите – минус 29%. Новата категория в топ 10 на най-големия износ като обем са рибите, мидите и раците.
Всички други тенденции, промени, новини за печеливши и губещи компании ще намерите в броя на "Регал 500".
На хартия или PDFВижте демо PDF с първите четири страници от изданието
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.