Регал: Ритейлът на бъдещето

Кои са някои от най-значимите нови тенденции в търговията на дребно в световен мащаб и какво е измерението им в България

Голямата трансформация

Технологиите навлизат все по-осезаемо в търговията на дребно и вече са на всяка крачка: търговците имат информация за всичко, което търсим, харесваме, купуваме. Специалните оферти ни преследват от всички комуникационни устройства, с които боравим. Появяват се магазини, в които клиентите общуват само с машини и хората стават излишни. А вече дори не е и необходимо да се ходи до обекта – достатъчни са телефон или компютър и след няколко часа поръчаното ще ни чака пред вратата.

Ритейлът е процес на голяма трансформация и технологиите са само една малка част от нея. Вече нищо не е както преди. Достъпът на клиентите до информация ги прави по-взискателни както към качеството на продукта, така и към начина, по който той достига до тях. От друга страна достъпът на търговците до информация – big data – им дава нови инструменти в ръцете. Класическите формати на магазините лека полека отстъпват място на нови, иновативни и все по-изобретателни бизнес модели, при които хладилникът сам знае от какво имаш нужда и го поръчва вместо теб или пък можеш да си купиш яке от вендинг машина на летището. Промяната в търговията води след себе си трансформация на всички съпътстващи бизнеси: за разплащания, доставка, консултации.

Кои са някои от най-значимите нови тенденции в ритейла в световен мащаб и какво е измерението им в България е темата на новия брой на Регал.

Поръчайте изданието »

На хартия или PD Вижте демо PDF с първите страници от изданието.
"Регал" е специализирано издание за бизнеса с бързооборотни стоки. Достъпно е в самостоятелен абонамент или като част от абонаментен план PRO на "Капитал".

Още от Капитал