Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 апр 2018, 10:12, 4127 прочитания

Какво да очакваме от иноваторите

Поколенията Y и Z объркаха работодателите, казват от HILL International

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от новия брой списание "Регал", което се интегрира с платформата "Капитал". Всички текстове от изданието може да откриете тук.

Родените след 1980 г. имат интерес към творческия стил на работа, искат да се занимават с умствени дейности и да работят за организации, които ценят иновативността. Поколението Y (1980 - 1991 г.) обаче се стреми да обхване по-общата картина. Хората от него желаят да са на ръководни позиции и да работят при гъвкави условия. Поколението Z (1992 - 1996 г.) предпочита експертно-изпълнителски роли. При тях акцентът пада върху детайлната обработка на информацията. И двете поколения не проявяват интерес към традиционни (силно регулирани) организации. Това е едно от наблюденията в изследването "Какво да очакваме от иноваторите", което разглежда поколенията X, Y и Z в България. HILL International го провежда през септември-октомври 2016 г. по повод на своята 25-годишнина в страната.


"Изследването донякъде беше в отговор на притесненията на работодателите, които се сблъскваха с хора от тези поколения и търсеха начини да ги мотивират и задържат на работа", обяснява Ирена Жотева, управляващ партньор в HILL.

Поколението Y бяха "малките лъвчета" – учили в западни университети, повлияни от американската култура и тотално различни. Те се проявиха като свръхактивни, самоуверени, егоцентрични и надценяващи възможностите си. Бяха в контраст с поколението X, което беше привикнало да работи в колектив и в условия на взаимопомощ. IT компаниите и колцентровете веднага ги наеха, но те не се задържаха там повече от година, година и половина.

Когато се появи Y, бизнесът беше объркан. Но когато преди две три години на трудовия пазар излезе поколението Z, той направо изплака. Y са експресивни и знаят какво искат. Предприемчиви, агресивни, искат да са в центъра на вниманието и, както казахме, водещо при тях е индивидуалното. Търсят адреналин и признание. Z са истинският "смут в системата", казва Ирена Жотева. В голяма степен те са по-затворени, трудно инициират контакт, предпочитат да бъдат сами или в тесен кръг и в позната среда. Скептични и критични са към другите. Не обичат да се чувстват зависими от някого или нещо и много по-лесно стават подозрителни.



С поколението Z известните ни досега системи за мотивация не работят и бизнесът търси различен подход, уточнява Ирена Жотева. За тях например е важно да имат достъп до социалните мрежи, да могат да работят от вкъщи, работното им време да е гъвкаво. Не искат да управляват процеси, по-интересно им е да сменят различни екипи. Много се грижат за себе си, за поддържането на баланса между работа и личен живот, за здравословния начин на живот. Не ценят екипността. Ако се налага коопериране, искат за знаят за колко време и с каква цел.

Като социална ориентация представителите и на двете поколения са по-егоистично настроени и Аз-ът търси изява и задоволяване на собствените нужди. Доста по-директни и неделикатни, по-малко безкористни. Внимават да не бъдат използвани. Ориентирани са към постигане на собствените цели и предпочитат индивидуалната отговорност.

Тези поколения са по-малко склонни на комуникация лице в лице и контактите им протичат по различни канали. Предпочитат да са на дистанция, да слушат и да не дават лична информация. В повечето случаи избягват словесните двубои, но си правят каквото са решили. По-малко точни, по-малко съзнателни и отговорни, по-малко покорни и послушни. Стават нетърпеливи и раздразнителни, ако нещо не се случва според очакванията им, и са чувствителни на критика. И макар да не се интересуват много от човека да себе си, са социално емпатични, привличат ги каузи за спасяване на света.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седем съвета, с които да използвате пълната сила на социалните мрежи Седем съвета, с които да използвате пълната сила на социалните мрежи

Търговията на дребно може да печели изключително много от социалните мрежи, където се намират огромна част от настоящите и бъдещите ѝ клиенти

7 апр 2020, 3294 прочитания

Maliva Romance заявява мястото си на пазара Maliva Romance заявява мястото си на пазара

След проучвания на потребителските нагласи, Interpred Partner предлага продукт, който да отговори на очакванията

3 апр 2020, 1164 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал" Затваряне
Потребителят Millennial

Поколението между 1980 и 2000 г. е напът да промени живота във всички негови аспекти – социален, икономически и политически

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца

Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Епидемията от COVID-19 в Русия е много по-тежка, отколкото Кремъл признава

Подобно на своя съветски предшественик, системата на Владимир Путин е пълна с лъжи

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10