С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 апр 2018, 11:55, 272 прочитания

Кен Кристиян: Противно на някои доклади, Millennials не поръчват всичко онлайн

Те искат да се наслаждават на живота чрез хубави преживявания. Следващото околение Z по-скоро търси достъп до нещата, а не притежание, казва директорът в консултантската компания Callison RTKL пред "Регал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от новия брой списание "Регал", което се интегрира с платформата "Капитал". Всички текстове от изданието може да откриете тук.
Визитка

Callison RTKL е международна консултантска компания за изграждането и дизайна на големи обществени пространства като търговски центрове, офиси, туристически ризорти и др. В България компанията е консултирала изграждането на Paradise Center в София. Кен Кристиян е директор на компанията и с него разговаряме за новия потребител - Millennial, за неговите нужди и характеристики.

Кои са Millennials?

Общо казано, дефиницията за Millennials обхваща родените между 1980 и 1990 г. В ЕС Millennials обхващат около една трета от населението. В някои европейски страни като Германия, Великобритания и Франция те имат доста по-добри доходи в сравнение с другите групи в обществото.


В България, където безработицата е на ниски нива, а правителството се опитва да задържи младите и работоспособни хора в страната, Millennials са добре образовани и засилено предприемчиви. Много от тях работят в ИКТ сектора, който се развива с бързо темпове.

Какво е потребителското поведение на Millennials? Каква ги отличава от другите поколения според вашия опит?

Потребителското поведение на Millennials в САЩ и в някои части на Европа значително се различава и зависи от културата и отделните страни. Millennials в Европа изглежда, че са повече технически ориентирани, семейно фокусирани, с по-голямо съзнание към марките, към обществото, пътуват много и говорят повече езици в сравнение с предишните поколения. Когато пазаруват, те търсят опита и преживяването наравно със стойността. Противно на някои доклади, Millennials не поръчват всичко онлайн. Вместо това те все още пазаруват някои стоки като книги или облекла в магазините на централните улици. Те действително използват интернет, за да търсят и проучват стоките и по този начин формират решението си, с което пазаруват след това в магазина.



За разлика от други поколения те търсят много повече т.нар. omni-channel пазаруване, което съчетава персонализация, информация и възможност за покупка. В Европа те подхранват до голяма степен успеха на бързата мода, като демонстрират желанието си за удобство и скоростна промяна.

Какви са общите и различните характеристики на американските и европейските Millennials?

Millennials представляват важна част от потребителите в Европа, макар че техният брой (а с това и тяхното влияние) не са толкова големи, колкото в САЩ, където те са много по-значима част от обществото. Макар проучванията да показват, че Millennials в САЩ са по-оптимистични и се чувстват с повече власт от своите европейски колеги, в общи линии те споделят много от общите ценности като нуждата от автентичност и желание за смисъл. И двете групи се стремят да се наслаждават на живота чрез хубави преживявания, ориентирани са към постигане на целите си. Европейските Millennials определят спестовността и самоконтрола като успешна стратегия, докато американските се стремят към самоусъвършенстване и индивидуалност. И двете групи се развиват в ерата на социалните медии и икономиката на споделяне. Те търсят марки и продукти, които са били оценени положително от общността. Те предпочитат търговците, които демонстрират разбиране и отговарят на стила им на живот.

Как ритейл секторът се променя в резултат на новите тенденции?

В Европа ритейл секторът през последните години определено се промени така, че да отговаря на новия потребител. Наблюдаваме цялостно отдалечаване от средно големите регионални търговски центрове и тези в градовете и насочване към два нови формата: големи, доминиращи търговски дестинации и малки, удобни райони с акцент върху храната. В Западна Европа много от компаниите предприемат сериозно преустройство и разширение на съществуващите центрове, докато на по-слабо развитите пазари като Източна Европа в средносрочен план има голям потенциал за развитие. Всички тези търговски центрове се фокусират върху следните критични елементи: изключително и разнообразно предлагане на храна и напитки, интегриране на технологии и данни, създаване на социално пространство, което обгръща околните общности, удобство по отношение на движението на хора и стоки, развиване на лоялност чрез ангажиране както вътре, така и извън търговския център.

Бихте ли дали примери на компании, които успешно привличат Millennials като потребители? Опишете тези продукти или услуги, включително и с начина, по който те комуникират с клиентите?

Има много търговски марки, които успешно привличат Millennials, и повечето го правят чрез съчетаването на технологии, персонализация, удобство и гъвкавост. ASOS е добър пример за това. Те предлагат услуги като доставка на следващия ден или "опитай, преди да купиш". Те предлагат също така хиляди маркови стоки и продукти със собствена марка, които се сменят непрекъснато. Тяхната апликация за мобилни устройства и присъствието им в социалните мрежи е изключително силно, а също така инвестират огромни усилия в това да генерират собствено съдържание, което да е насочено и персонализирано към техните клиенти.

Кой идва след потребителите Millennial? Кое е следващото поколение и какви са неговите специфики?

С поколението Z ние по-скоро виждаме желание за достъп до нещата, а не притежание. Това първото поколение, което има опит с мобилните и дигиталните технологии още от самото раждане и това ще стимулира иновациите и постоянното подобрение. За ритейлъри, инвеститори и дизайнери тази промяна означава създаването на гъвкава и безпроблемна среда за пазаруване, която имитира технологичния опит, а не обратното.

Интервюто взе Зорница Маркова

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пазаруване, общуване и забавление на едно място 1 Пазаруване, общуване и забавление на едно място

Новият търговски център извади Варна на картата на големите световни брандове и предлага безплатни зони за забавление на малки и големи

25 юни 2019, 2138 прочитания

Една трета от потребителите чистят всеки ден Една трета от потребителите чистят всеки ден

Близо 40 на сто биха пътували специално до даден магазин заради предлаганите в него почистващи препарати

18 май 2019, 3174 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 9979 прочитания

20 сеп 2019, 5033 прочитания

20 сеп 2019, 2730 прочитания

20 сеп 2019, 1893 прочитания

20 сеп 2019, 1870 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал" Затваряне
Да продаваш на Millennials

На българския пазар на бързооборотни стоки има все повече компании, за които поколението 25-35 е сред основните таргет групи Какви са основните предизвикателства пред тях

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев