С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 апр 2018, 16:43, 856 прочитания

Какво правите online?

Сред гостите на конференцията за e-commerce

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от новия брой списание "Регал", което се интегрира с платформата "Капитал". Всички текстове от изданието може да откриете тук.

Попитахме гостите на третата поред годишна конференция "Успешни стратегии за електронна търговия" какво правят онлайн, какви иновативни продукти въвеждат или познават, колко важна е онлайн търговията за бранша, от който идват. Също така ни беше интересно да разберем от какво значение са потребителите Millennials за техния бизнес. Шест различни бранша, една тенденция: бъдещето е онлайн, а Millennials - особено важна потребителска група.
Димана Вълканова, собственик и управител на компанията за търговия със земеделска техника TigerAgri
Расте търсенето на машини втора употреба онлайн

В нашия сектор се открояват две тенденции – едната е за търсенето на нови машини, а другата - за машини втора употреба, като при вторите търсенето расте с по-бързи темпове и тук електронният пазар става все по-важен. В Европа в това направление се увеличава много и трансграничната онлайн търговия. В България все още няма специализирани платформи за такива продажби и ако има някаква търговия, тя е в големите магазини като OLX и mobile.bg, но там нещата се случват между другото. Смятам, че когато искаш да правиш нещо, трябва да го правиш в дълбочина и на европейския пазар вече има няколко сайта, които работят така. Появи се и една нова компания - e-farm.com, която прави директна продажба по модела на Amazon и това е нещо много интересно, защото нашият сектор е доста различен и масово клиентите искат да видят машината, преди да я купят. Земеделските производители предпочитат да се запознаят с техниката във физически магазин и шоурум или на изложенията, но са доста склонни да купуват по-евтините машини до около 1000 лв. онлайн. Наблюдаваме тази тенденция от около две години. Като цяло нашата фирма е фокусирана върху техниката за лозя, овошки и зеленчуци, но ако дойде клиент и търси други машини, няма да откажем да намерим.
Орлин Радев, основател и съдружник в "Аутоком БГ", собственик на онлайн магазина за автоконсумативи и части autospot.bg
За нас Millennials са основна потребителска група

Фокусът на нашия бизнес е върху онлайн продажбите на автомобилни гуми, акумулатори, консумативи и авточасти. На глобално ниво в този бранш онлайн търговията все още заема малък дял, а в България присъствието е дори по-ограничено. Основната причина за това е, че грижата за автомобилите се случва на място в сервизите и голяма част от продажбите на консумативи и части става във физическия обект.

Бих казал, че в този бранш по-скоро наваксваме, отколкото иновираме по отношение на електронната търговия, и все още сме назад спрямо това, което правят в останалите сектори.

В нашата компания обаче персонализираме усещането за потребителя и даваме индивидуални предложения за продуктите. За нас Millennials са основна аудитория и много голяма част от клиентите ни са от тази група. Това беше търсен ефект, като от самото начало започнахме със силен content marketing. Типичното за милениълите е, че търсят информация и взимат решения на базата на това, което са научили. Това, което ние правим, е да залагаме на доста детайлни описания на продуктите и да обръщаме специално внимание на блога ни, където обучаваме и разказваме за технологиите, за да създадем информиран избор. Забелязваме, че това има добър ефект. Немалка част от продажбите ни, проследявайки откъде са дошли, включват стъпка през материал в блога.
Благой Никушев, собственик и управител на дигитална агенция Zebra Digital
Привличаме Millennials чрез content marketing фунии

Една голяма част от нашата работа е свързана с дигиталната трансформация и подпомагането на брандовете да стъпят онлайн, ако досега не са имали онлайн присъствие или са го правили, но с методи отпреди 10 години. Ние правим цялостна стратегия как фирмите да използват най-добре онлайн инструментите и после изпълняваме стратегията. Сред клиентите ни са магазините за детски играчки "Комсед", агенцията за недвижими имоти "Адрес" и големи международни стартъпи.

Занимаваме се с иновации и мога да кажа, че те са фокус на дейността ни. Разработваме собствени инструменти и имаме собствена маркетингова платформа за lead-generation и продажби, която вече сме интегрирали в една част от онлайн магазините, с които работим. Винаги, когато започнем работа с дадена компания, иновираме спрямо нейните нужди, но трябва да се знае, че много често това е свързано с реновирането на процесите вътре в компанията.

Мога да дам пример с "Комсед". Когато започнахме да работим с тях, те бяха на едно сравнително ниско ниво на онлайн продажбите. Внедрихме най-различни технологии. Сега вече имаме система за проследяване на онлайн и офлайн продажбите, която ни позволява да реализираме единна програма за лоялност на онлайн и офлайн магазина, тоест можем тракваме клиентите кога пазаруват и в двата канала. Това е важно, защото в една маркетингова кампания търговецът може да види на практика ефективността си. Обичайно това е голям проблем за ритейлърите с онлайн и офлайн магазини.

Milennials са изключително важна аудитория и ако ти не си съобразил комуникацията и не знаеш какъв е правилният начин да стигнеш до тях, не знаеш какво искат, какво търсят и какво ги мотивира да купят продукта ти, няма начин да бъдеш успешен. Използваме няколко различни стратегии за привличането на тази група. Едната от тях е чрез създаването на content marketing фунии. Тоест потребителят прочита статията за даден продукт, а за тези, които търсят още информация, се предлага свалянето на e-book. След това сваляне потребителят получава талон за отстъпка на групата продукти, свързана с търсената информация. Това работи много добре.
Оля Антонова, винопроизводител и управител на Trastena
България тепърва прохожда в онлайн продажбите на вино

Онлайн търговията във винения сектор в цяла Европа е развита изключително силно. Има страни като Германия, където процентите на онлайн продажби на вино са в пъти по-големи, отколкото тези в офлайн каналите. В България тепърва се прохожда в тази посока и това се случва доста сегментирано, тоест всеки играч е сам за себе си. Досега не наблюдавам нито една платформа, камо ли marketplace, която да може да обедини достатъчно много винопроизводители. И тези условия са предпоставка всеки да търси сам начини и средства да реализира своите онлайн продажби.

Според мен има поне две големи причина такава платформа да съществува. Първо, хората пазаруват онлайн и този тренд се засилва и в България. Второ, в страната няма ограничения за продажба на алкохол онлайн. Ако се произвежда твърд алкохол в гаражни условия и се реализира през куриерите, е проблем, но когато си лицензиран производител на нискоалкохолни напитки, няма ограничения.

Не мога да дам пример за добри онлайн продажби в нашия сектор в България, но когато става въпрос за иновации, това, което съм виждала навън, са добрите начини за маркетиране на тези продажби като коледните кампании и винените линейки, които привличат вниманието върху това, че хората могат да получат любимото си вино, доставено до вратата.

За нас са важни всички клиенти, но, разбира се, обръщаме внимание на Millennials. Първо, те са хората, които вече са в етап в живота си, в който са консумирали достатъчно, взимат самостоятелни решения и искат нови и нови неща. За нашия продукт, който е пионерски и неконвенционален, хората, които искат нови неща, са много важни. Другото е, че това поколение вече е в групата на младите родители, а каквото и да си говорим, най-добрият приятел на майката е чаша вино вечер.
Божидар Славейков, ръководител отдел "Маркетинг" в DHL Express - България
Трансграничната електронна търговия е наш глобален приоритет и виждаме огромен потенциал

Както през миналата, така и през тази година електронната търговия ще е един от топ приоритетите за нашия търговски отдел и за фирмата като цяло и това е така не само в България. На глобално ниво DHL Express е фокусирана върху електронната търговия и онлайн магазините, които продават на пазарите в чужди държави. Това е наш глобален приоритет и виждаме огромен потенциал.

Тази част от бизнеса е b2c сегмент и като иновация бих посочил нашата ODD (on demand delivery) технология, която се разработва и внедрява от години и продължава да се усъвършенства и в момента. Тук при доставката се дават множество опции на клиента и той може от телефона си, още когато пратката не е излетяла от другия край на света, да посочи къде иска да му я доставим и в какво време. Това е много удобно и потребителите са много по-удовлетворени от поръчката си онлайн.

Милениълите са интересен таргет и затова ние тази година се обръщаме все повече към дигитализацията и присъствието на DHL Express в повече социални канали. Цел е дори Snapchat, като в момента разработваме стратегия как да сме представени там. С това сваляме възрастовата границата доста по-ниско и се срещаме със значително по-млада аудитория. Като цяло това ни е стратегията. Да, тези хора обичат да са онлайн, обичат всичко да става бързо и присъствието в техните канали е много важно.
Константинос Тивол, старши вицепрезидент електронна търговия, TBI Bank
Наблюдаваме експлозивен растеж на онлайн продажбите и финансовите институции и банките ще имат своята роля

Очевидно е, че електронната търговия е гореща тема не само в последната година, но и в периода преди това. Наблюдаваме експлозивен растеж на онлайн продажбите и финансовите институции и банките ще имат своята роля. Ние ще трябва да предложим решения за плащане и да подпомогнем процеса потребителите да пазаруват по-лесно онлайн.

TBI Bank иновира, предлагайки нова опция за плащане, която ще е достъпна за по-широкия пазар, тоест от нея ще могат да се възползват и клиентите на други банки. Te ще могат да правят онлайн покупките си с кредит, без да е необходимо да идват до клоновете на TBI или да се свързват с нас по телефон, процесът е напълно дигитализиран и без хартия и отнема по-малко от 10 мин. Услугата може да се използва 24/7. Използваме видеоидентификация, за да удостоверим идентичността на плащащия, и договорът се подписва електронно.

Тази услуга вече е достъпна в Румъния и получаваме много добра обратна връзка от потребителите, които са я използвали. През пролетта тя ще бъде пусната и на българския пазар.

В TBI Bank ние вярваме във финансовото включване на всички групи потребители, без оглед от кое поколение са те. Специфично за Millennials мога да кажа, че с тази нова опция за плащане предлагаме голямо удобство. Те живеят на по-бързи обороти и вече ще могат да кандидатстват за плащане през мобилния си телефон буквално за няколко минути, а за още няколко ще получат решение за отпускане на средства. Мисля, че това е един много естествен и лесен процес за тях по пътя да вземат всеки продукт, който искат. Може би те ще са първите, които ще се възползват от тази нова наша услуга.

Мненията взе Силвия Радославова



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пожар по време на растеж Пожар по време на растеж

Remix преодоля кризата и отвори нов склад за 1.5 млн. евро

11 яну 2020, 3225 прочитания

Мигел Кандон: През 2019 г. Decathlon ще има ръст, близък до миналогодишния Мигел Кандон: През 2019 г. Decathlon ще има ръст, близък до миналогодишния

Изпълнителният директор на веригата в България пред "Капитал"

28 дек 2019, 4136 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал" Затваряне
Бъдещето е зад граница

До 2020 г. електронният трансграничен пазар ще нарасне три пъти и ще се развива много по-бързо от вътрешните пазари на отделните държави в света

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10