Фоторепортаж: Е-commerce – бъдещето е вече тук

Революцията в ритейла - онлайн пазаруването, вече е факт

Зорница Маркова, Цветелина Белутова
676 прочитания
Този текст е част от новия брой списание "Регал", което се интегрира с платформата "Капитал". Всички текстове от изданието може да откриете тук.

Революцията в ритейла - онлайн пазаруването, вече е факт. Удовлетворение, получавано на мига при покупката, свързани купувачи, разменни устройства, присъствие на няколко канала на пазара, изкуствен интелект и ново поколение електронни клиенти – всичко това бяха теми на дискусия по време на третата годишна конференция "Успешни стратегии за електронна търговия", организирана в края на март в Sofia Event Center от "Капитал" и contento.tech
Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония

През 2015 г. 51% от българските картодържатели са пазарували онлайн поне веднъж седмично. През 2017 г. този процент е вече 65%. Тези, които пазаруват онлайн веднъж годишно, достигат до 97%. На първо място потребителите купуват онлайн дрехи и обувки (57%), на второ място с 44% са плащанията на месечните сметки. На трето място се нареждат покупките на електроника (37%), следват подаръци (37%), хотели (33%) и книги (28%).
Ханю Вансгаард, консултант дигитална трансформация и електронна търговия Dansk Supermarked

Много хора говорят за това как ще се борят с Amazon и ще победят Amazon. Забравете за това. Това са глупости. Никой не може да победи Amazon. Не можете и вие. Но ако си кажете например: аз ще се специализирам, ще се фокусирам върху една много специфична, тясна категория. И тогава може да влезете надълбоко, да разберете всичко за потребителското пътуване, да научите как се създава стойност и тн., и тн., тогава можете да станете и глобален играч. Тогава Amazon не може да победи вас. Независимо колко и каква технология използват, те никога няма да могат да разберат пълното и емоционално потребителско пътуване за една определена категория. Започнете с това и когато намерите отговор на въпроса "защо", тогава ще знаете и "как" – каква платформа, кои канали да използвате.
Беате Лорман, експерт електронна търговия, The Nielsen Company

Едва 4-5% от продажбите на бързооборотни стоки в глобален мащаб стават онлайн. Затова на пазара има голям потенциал. В същото време виждаме, че картината в различните страни е много разнородна. В държави като Южна Корея или Китай една пета от продажбите на FMCG са онлайн, докато в България или на големите пазари като Германия e-commerce на бързооборотни стоки не надвишава и 1%... Но където и да погледнем, този вид продажби растат значително. Очакваме в бъдеще офлайн продажбите да растат с около 4% на година, а онлайн – с над 20% годишно.
Алекс О' Бърн, съосновател, We Make Websites

Има четири елемента, които правят един сайт успешен. Доверие, желание, лекота и "залепване". Около 95% от хората не купуват от първия път. Те влизат и излизат. Най-добрият начин да направите сайта си "лепкав", такъв, който не пуска лесно, е да вземете мейла на вашия потребител. Това може да стане с един pop-up бутон, където може да предоставите 10% отстъпка или безплатна доставка, ако потребителят се регистрира. Ние показваме този pop-up бутон не в самото начало, а по-късно, когато потребителят вече е ангажиран, за да не го откажем.
Иван Тотев, мениджър бизнес развитие, Speedy

Millennials определят правилата в електронната търговия. За нас това са хората, които се опитваме да задоволим. Те търсят разнообразие. Свърши времето на: ще ти го доставя някак, след 2-3 дни. Потребителите искат разнообразие. 87% търсят доставка на следващия ден. Много важна е услугата за пренасочване на пратки и промяна на датата за доставки. На трето място възможността за няколко варианта за доставка. Доставка в същия ден, вечерта, доставка и през уикенда. Това вече е ежедневие за големите градове като Лондон, Париж и Франкфурт и да, и ние гледаме внимателно и се готвим.
Саймън Филипс, ръководител бизнес развитие, Javelin Group, старши мениджър, Accenture Technology

Има четири "разрушителни" технологии, които ще променят правилата на играта. Изкуственият интелект ще ни позволи да проследяваме и предвиждаме обемите, тенденциите и поведението на потребителите. Автономните превозни средства и дроновете ще автоматизират и съкратят дългата верига на доставки. Интернет на нещата и свързаните устройства ще позволят много от процесите да бъдат обвързани. Роботите ще навлязат в производството и обслужването.
Флорин Филоте, директор, eMag Marketplace

Ако говорим само за модела на онлайн търговеца, той може да предостави на потребителя бързина на доставката, добър асортимент, но не и най-евтината цена, защото търговците имат разходи за складове, персонал, инвестиции в платформата. Ако говорим само за модела на т.н. Marketplace, те не могат да доставят толкова бързо, защото работят с различни търговци и различни срокове на доставка, те имат богат асортимент и могат да предоставят най-ниската цена. Като платформа за много търговци, там има конкуренция. Ако пък имате смесен модел, вие може да максимизирате тези три критерия, които са важни за потребителя.
Рафаел Кампос, мениджър глобален маркетинг и продажби, VTEX

През 2021 Amazon ще държи половината от американския онлайн пазар (около 400 млрд. долара). Очаква се през 2028 Amazon да е по-голям от Walmart. Amazon е близо 10 пъти по-голям от Бразилия, 3 пъти по-голям от Латинска Америка, голям, колкото Германия, Франция и Испания. Не може да ги победите. Но вие може да се присъедините към тях или към другите големи платформи за онлайн търговия. Това е фактът.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход