С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 сеп 2018, 17:38, 5042 прочитания

Илияна Алипиева: Онлайн търговията вече е задължителен елемент от бизнеса

Собственичката на MDL и "Делта Хандел" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Кои са плюсовете и минусите в проекта за закон за защита на търговската тайна

Текстовете разширяват защитата, но крият рискове, свързани най-вече с бъдещото им прилагане от съда и КЗК

3 окт 2018

Търговската тайна - вече защитена в закон

Европейска директива е причината за новия български проектозакон. Стоки, предмет на нарушение, могат да бъдат изтеглени от пазара, пише в проекта

27 сеп 2018

Продажбите на трайни колбаси растат с 13.5% от началото на годината

Потребителите търсят висококачествени продукти и са готови да платят по-висока цена за тях

24 сеп 2018
Текстът е част от специалното издание "Регал 100". Изданието е подарък за всички абонати Капитал PRO. Всички останали читатели могат да го намерят онлайн тук.

Какви бяха предизвикателствата в търговията с мода през 2017 г.?

- Няколко са основните фактори, които влияят драматично върху развитието на нашия бизнес. Най-съществена е динамиката на процесите, с която настъпват промените в обществените нагласи, вкусове, желания. Браншът се задъхва от все по-ускорените темпове на развитие на потреблението и все по-кратките срокове, с които непрекъснато трябва да се справя. За да се завърши цикълът на производството на един краен продукт, той трябва да извърви дълъг път от суровината, до изтъкаването на материята, през дизайна, изработването, остойностяването, доставянето до реализацията му. Тъй като това е един глобален процес, той изисква технологично време. Ранно договаряне на колекции, както се работи при нас, е невъзможно вече. Предварителни поръчки, които се правят в модната индустрия година напред, са вече трудни за предвиждане и прогнозиране. Пазарът има друга логика. Хората се еманципираха, не чакат дизайнерите да им наложат тренд за сезона. В рамките на един сезон настроенията на клиентите могат да варират няколко пъти.
Промяната на климата също е съществен фактор, който много силно влияе върху потреблението на дрехи като цяло. Изместването на сезоните, размиването на ясно изразени такива променя и кривата на пазаруване.

Друга много съществена точка от спецификата на модния ритейл е смяната на поколенията. На сцената са т.нар. милениълс. Те са връстници на големия бум на технологиите, което носи категорично различен подход в общуването, предлагането и продажбите на модни артикули. Те са които наложиха онлайн търговията като съставен компонент от бизнеса. С това дойде необходимост от създаване на платформи и места, където те се чувстват добре и потребяват. В онлайн търговията процесите са още по-бързи. Оцеляват само тези, които адекватно могат да настроят работата си на по-бързи обороти. Необходим е и допълнителен финансов ресурс, за да може да се изгради и поддържа този сегмент.

Какви са плановете за вашия бизнес през настоящата 2018 г.?



- Важно е всеки ден да работим за съхраняването на изграденото от нас в продължение на 25 години. Модният бизнес е много деликатен и чувствителен и сътресения от всякакъв характер му влияят и го променят. Не е тайна, че някои от сферите на икономиката, какъвто е модният ритейл, не успяха да се възстановят след настъпилата световна криза в края на 2007 г., което много сериозно рефлектира върху тази индустрия. Консолидация и преструктуриране се налагат във всяка ценова ниша. Ние се адаптираме съобразно промяната в условията за работа - смяна на някои локации с други, промяна на микса от брандове, намиране на нови партньори. Всичко това е с оглед оптимизиране, стабилизиране и подобрение на дейността ни. Разширяваме онлайн търговията си в съседните страни. Пазарът у нас е лимитиран и доста незрял. Също така разширяваме и разнообразяваме портфолиото на фирмата с напълно нови дейности. Работим по няколко проекта, които до края на годината ще бъдат завършени.

Как се промени пазарът през последните години след навлизането на международните вериги като Zara, H&M и др.?

- Това са гиганти, които променят цялата среда на пазара с дрехи. Не само у нас, а и в световен мащаб. Те са типичният продукт на капиталистическото общество. Брутално, повсеместно, безапелационно налагане на пазара, докато го монополизират, което е за сметка на дребния и средния бизнес. Но и тази формула не е универсална. Те също се сблъскват с много сериозни предизвикателства. Резултатите за изминалата година и на двете най-големи в бранша фирми са плачевни. Изключително агресивната експанзия в един момент даде обратен ефект. Затварят се масово магазини. Ликвидират се физически огромни количества дрехи. Информацията, че за по-голяма печалба се използва широко безплатен детски труд, която излезе в медийното пространство, бе много силен негативен момент за бизнеса им. Съкращават се работни места, намаляват се трудовите възнаграждения. Средният бизнес е силно негативно засегнат от суперголемите играчи на пазара.

Каква е ролята на онлайн търговията в продажбите на облекла и обувки? Имате ли планове да развивате вашия бизнес онлайн?

- Онлайн търговията в световен мащаб заема около 10% от целия оборот с тенденция на бързо покачване. Макар да не е голяма част от целия бизнес, тя е вече задължителен компонент от него. Само комбиниран подход е изходът и пътят за поддържане на добра търговска форма. Ние развиваме този тип продажби от десетина години. Разработваме и разширяваме платформата си непрестанно. Целта ни е да стигнем до максимален брой клиенти, които по една или друга причина не са във физическите магазини в момента на покупката. Предлагаме и комбинирано пазаруване: поръчка, направена онлайн, може да се вземе от физически магазин. Опитваме се да отговорим максимално добре на това, което е интересно за нашите потребители.

Интервюто взе Калина Горанова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Топ 40 на веригите за мебели, строителство и стоки за дома - с 12% ръст на сумарните приходи Топ 40 на веригите за мебели, строителство и стоки за дома - с 12% ръст на сумарните приходи

Първите три дружества държат 26% от пазара в стойност

13 окт 2018, 2702 прочитания

Продажбите на охладено пилешко нарастват с 2% за 2017 г. Продажбите на охладено пилешко нарастват с 2% за 2017 г.

През първото полугодие на тази година ръстът се ускорява до 5% спрямо същия период на предходната

12 окт 2018, 656 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал" Затваряне
Продажбите на топ 20 търговци на техника надскочиха 1.5 млрд. лв.

Всички компании, с изключение на "Техномаркет" вдигат оборота си, като средното увеличение за миналата година е 14%

Бризът на промяната в БСП

Критиките в партията срещу Корнелия Нинова стават по-шумни, но засега не заплашват поста на лидерката

Пируетите на Сидеров

Въпреки труса в "Обединените патриоти" до разпад на мнозинството едва ли ще се стигне

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Колко е важно да бъдеш самотен

Британският писател Иън Макюън за спорните диагнози на настоящето

20 въпроса: Йордан Дъбов

Тази есен кафе брандът Dabov отбелязва 10-годишнината си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 20.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 20.10.2018 Прочетете