С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 сеп 2018, 17:38, 22840 прочитания

Илияна Алипиева: Онлайн търговията вече е задължителен елемент от бизнеса

Собственичката на MDL и "Делта Хандел" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание "Регал 100". Изданието е подарък за всички абонати Капитал PRO. Всички останали читатели могат да го намерят онлайн тук.

Какви бяха предизвикателствата в търговията с мода през 2017 г.?


- Няколко са основните фактори, които влияят драматично върху развитието на нашия бизнес. Най-съществена е динамиката на процесите, с която настъпват промените в обществените нагласи, вкусове, желания. Браншът се задъхва от все по-ускорените темпове на развитие на потреблението и все по-кратките срокове, с които непрекъснато трябва да се справя. За да се завърши цикълът на производството на един краен продукт, той трябва да извърви дълъг път от суровината, до изтъкаването на материята, през дизайна, изработването, остойностяването, доставянето до реализацията му. Тъй като това е един глобален процес, той изисква технологично време. Ранно договаряне на колекции, както се работи при нас, е невъзможно вече. Предварителни поръчки, които се правят в модната индустрия година напред, са вече трудни за предвиждане и прогнозиране. Пазарът има друга логика. Хората се еманципираха, не чакат дизайнерите да им наложат тренд за сезона. В рамките на един сезон настроенията на клиентите могат да варират няколко пъти.
Промяната на климата също е съществен фактор, който много силно влияе върху потреблението на дрехи като цяло. Изместването на сезоните, размиването на ясно изразени такива променя и кривата на пазаруване.

Друга много съществена точка от спецификата на модния ритейл е смяната на поколенията. На сцената са т.нар. милениълс. Те са връстници на големия бум на технологиите, което носи категорично различен подход в общуването, предлагането и продажбите на модни артикули. Те са които наложиха онлайн търговията като съставен компонент от бизнеса. С това дойде необходимост от създаване на платформи и места, където те се чувстват добре и потребяват. В онлайн търговията процесите са още по-бързи. Оцеляват само тези, които адекватно могат да настроят работата си на по-бързи обороти. Необходим е и допълнителен финансов ресурс, за да може да се изгради и поддържа този сегмент.

Какви са плановете за вашия бизнес през настоящата 2018 г.?



- Важно е всеки ден да работим за съхраняването на изграденото от нас в продължение на 25 години. Модният бизнес е много деликатен и чувствителен и сътресения от всякакъв характер му влияят и го променят. Не е тайна, че някои от сферите на икономиката, какъвто е модният ритейл, не успяха да се възстановят след настъпилата световна криза в края на 2007 г., което много сериозно рефлектира върху тази индустрия. Консолидация и преструктуриране се налагат във всяка ценова ниша. Ние се адаптираме съобразно промяната в условията за работа - смяна на някои локации с други, промяна на микса от брандове, намиране на нови партньори. Всичко това е с оглед оптимизиране, стабилизиране и подобрение на дейността ни. Разширяваме онлайн търговията си в съседните страни. Пазарът у нас е лимитиран и доста незрял. Също така разширяваме и разнообразяваме портфолиото на фирмата с напълно нови дейности. Работим по няколко проекта, които до края на годината ще бъдат завършени.

Как се промени пазарът през последните години след навлизането на международните вериги като Zara, H&M и др.?

- Това са гиганти, които променят цялата среда на пазара с дрехи. Не само у нас, а и в световен мащаб. Те са типичният продукт на капиталистическото общество. Брутално, повсеместно, безапелационно налагане на пазара, докато го монополизират, което е за сметка на дребния и средния бизнес. Но и тази формула не е универсална. Те също се сблъскват с много сериозни предизвикателства. Резултатите за изминалата година и на двете най-големи в бранша фирми са плачевни. Изключително агресивната експанзия в един момент даде обратен ефект. Затварят се масово магазини. Ликвидират се физически огромни количества дрехи. Информацията, че за по-голяма печалба се използва широко безплатен детски труд, която излезе в медийното пространство, бе много силен негативен момент за бизнеса им. Съкращават се работни места, намаляват се трудовите възнаграждения. Средният бизнес е силно негативно засегнат от суперголемите играчи на пазара.

Каква е ролята на онлайн търговията в продажбите на облекла и обувки? Имате ли планове да развивате вашия бизнес онлайн?

- Онлайн търговията в световен мащаб заема около 10% от целия оборот с тенденция на бързо покачване. Макар да не е голяма част от целия бизнес, тя е вече задължителен компонент от него. Само комбиниран подход е изходът и пътят за поддържане на добра търговска форма. Ние развиваме този тип продажби от десетина години. Разработваме и разширяваме платформата си непрестанно. Целта ни е да стигнем до максимален брой клиенти, които по една или друга причина не са във физическите магазини в момента на покупката. Предлагаме и комбинирано пазаруване: поръчка, направена онлайн, може да се вземе от физически магазин. Опитваме се да отговорим максимално добре на това, което е интересно за нашите потребители.

Интервюто взе Калина Горанова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Алекс Брату: Пазарът не е пренаситен и има място за още големи вериги Алекс Брату: Пазарът не е пренаситен и има място за още големи вериги

Кънтри мениджърът на JYSK за Румъния и България пред "Капитал"

26 ное 2019, 2041 прочитания

Стремежът за природосъобразен живот стигна и до CSR инициативите Стремежът за природосъобразен живот стигна и до CSR инициативите

Грижи за здравето, природата и общността изместват традиционната благотворителност от кампаниите на веригите за бързооборотни стоки

20 ное 2019, 4528 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал" Затваряне
Продажбите на топ 20 търговци на техника надскочиха 1.5 млрд. лв.

Всички компании, с изключение на "Техномаркет" вдигат оборота си, като средното увеличение за миналата година е 14%

Още от Капитал
За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Кой кой е при дигиталните портфейли в България

Седем компании вече предлагат безконтактни плащания и операции с телефон в страната, но използването остава слабо

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

Винаги с Америка, винаги с Русия

Посещението на Бойко Борисов в САЩ показа как правителството разбира баланса между Вашингтон и Москва

Да пишеш в интересни времена

Литовската писателка и носителка на "Златен лъв" Вайва Грайните за нуждата да преценяваме думите си

Кино: "Един дъждовен ден в Ню Йорк"

Уди Алън с джазова комедия за съвременното лицемерие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10