С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 24 сеп 2018, 13:00, 2195 прочитания

Продажбите на трайни колбаси растат с 13.5% от началото на годината

Потребителите търсят висококачествени продукти и са готови да платят по-висока цена за тях

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание "Регал 100". Изданието е подарък за всички абонати Капитал PRO. Всички останали читатели могат да го намерят онлайн тук.

Трайните колбаси продължават да растат в продажбите си в стойност и в обем на българския пазар през изминалата и тази година. В проучването под дефиницията за трайни колбаси влизат бабек&старец, луканка, сурово-сушени наденици, шпек, суджук, луканков салам, пръчици и хапки, сушеница и флоринтер.
Ръстът се дължи на положителната макроикономическа среда през 2017 г. По-високият разполагаем доход на домакинствата, както и покачването на цените влияят на положителния тренд. Ръстът на категорията в стойност през миналата година е 6.8%.


От началото на тази година до май включително общите продажби на категорията в стойност бележат двуцифрен ръст 13.5% спрямо същия период през 2017 г.

Търсят се добрият вкус и чистите продукти

От тазгодишното издание на ежегодното проучване на Nielsen "Тенденции при пазаруващите" става ясно, че много голяма част от потребителите търсят висококачествени продукти и са готови да платят по-висока цена за тях. Все повече се ценят продукти с месо от българско животновъдство и гарантиран произход.



В момента има търсене както и към премиум продукти по стари, традиционни рецепти, така и към такива с намалено съдържание на сол и мазнини, с колкото може по-малко консерванти. Това води и до покачване на продажбите в стойност.

Положителни са и продажбите в обем, като ръстът в домакинските доходи не е повлиян значително от ръста на инфлация от 2017 г.

Има значителен ръст в обем от 6.55% до май на 2018 г. спрямо същия период на 2017 г.

Модерната търговия печели позиции спрямо традиционната

Като цяло всички канали отбелязват ръст в оборота от трайни колбаси с изключение на малките магазини до 40 кв.м, или така наречената традиционна търговия, където спадът е 5.5% за цялата 2017 г. спрямо 2016 г.

Големите вериги и магазини растат в продажби в стойност, докато се наблюдава лек спад в дял на традиционната търговия от 25.4% на 22.5% в стойност.

При продажбите в обем положението е почти същото и спадът за 2017 г. спрямо 2016 г. е 2.7% (графика 7).
Шпек и луканка – лидери в категорията
Най- голям дял имат шпекът и луканката, като техните продажби в стойност и обем надхвърлят половината категория. Тези класически изделия на родното колбасарско изкуство остават актуални на българската трапеза и в наши дни.

Трайните колбаси, приготвени от смес от свинско и говеждо, от свинско и от телешко месо, се равняват на близо 98% от категорията. Започват да навлизат все повече продукти от дивечово и от конско месо. Най-голямо разнообразие от такъв тип, както и за премиум продукти от категорията трайни колбаси може да се намери от специализираните магазини за месни продукти.

Сред най-популярните разфасовки се нареждат тези от 500+ грама (52% пазарен дял в стойност и 54.1% в обем) и 0-200 грама (22.7% в стойност и 19.8% в обем).

*Иван Недков, е RS Executive в "Нилсън България", отдел "Обслужване на търговските вериги"
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Раздвижване на пазара на готови храни Раздвижване на пазара на готови храни

Най-големите компании в сектора увеличават продажбите си както на местния пазар, така и в чужбина

26 окт 2018, 636 прочитания

Солиден ръст при захарните и шоколадовите изделия Солиден ръст при захарните и шоколадовите изделия

Приходите в една от най-големите категории са близо 820 млн. лв.

26 окт 2018, 2374 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал" Затваряне
Български марки на чужди регали

Как местните компании могат да развиват собствени продукти за износ и защо това си заслужава

Коледните подаръци на кабинета

За трета поредна година държавата разпределя милиарди от излишъка в бюджета непрозрачно и без дебат

Данъци, доходи и осигуровки - какво ново

Собствениците на автомобили, на имоти в курорти и тези с високи доходи ще плащат повече

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Там, където пистите започват от прага на хотела

Вал д’Изер и Вал Торанс предлагат срещи с незабравима планина, писти и хора

Кино: "Ралф разбива интернета"

Смислена анимация за приятелството и "живота" в Мрежата

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 12.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Mей се изправя пред вот на недоверие, съдът спря плановете за втори лифт в Пирин

Емисия

DAILY @7PM // 16.01.2019 Прочетете