С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 24 сеп 2018, 13:00, 3097 прочитания

Продажбите на трайни колбаси растат с 13.5% от началото на годината

Потребителите търсят висококачествени продукти и са готови да платят по-висока цена за тях

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание "Регал 100". Изданието е подарък за всички абонати Капитал PRO. Всички останали читатели могат да го намерят онлайн тук.

Трайните колбаси продължават да растат в продажбите си в стойност и в обем на българския пазар през изминалата и тази година. В проучването под дефиницията за трайни колбаси влизат бабек&старец, луканка, сурово-сушени наденици, шпек, суджук, луканков салам, пръчици и хапки, сушеница и флоринтер.
Ръстът се дължи на положителната макроикономическа среда през 2017 г. По-високият разполагаем доход на домакинствата, както и покачването на цените влияят на положителния тренд. Ръстът на категорията в стойност през миналата година е 6.8%.


От началото на тази година до май включително общите продажби на категорията в стойност бележат двуцифрен ръст 13.5% спрямо същия период през 2017 г.

Търсят се добрият вкус и чистите продукти

От тазгодишното издание на ежегодното проучване на Nielsen "Тенденции при пазаруващите" става ясно, че много голяма част от потребителите търсят висококачествени продукти и са готови да платят по-висока цена за тях. Все повече се ценят продукти с месо от българско животновъдство и гарантиран произход.



В момента има търсене както и към премиум продукти по стари, традиционни рецепти, така и към такива с намалено съдържание на сол и мазнини, с колкото може по-малко консерванти. Това води и до покачване на продажбите в стойност.

Положителни са и продажбите в обем, като ръстът в домакинските доходи не е повлиян значително от ръста на инфлация от 2017 г.

Има значителен ръст в обем от 6.55% до май на 2018 г. спрямо същия период на 2017 г.

Модерната търговия печели позиции спрямо традиционната

Като цяло всички канали отбелязват ръст в оборота от трайни колбаси с изключение на малките магазини до 40 кв.м, или така наречената традиционна търговия, където спадът е 5.5% за цялата 2017 г. спрямо 2016 г.

Големите вериги и магазини растат в продажби в стойност, докато се наблюдава лек спад в дял на традиционната търговия от 25.4% на 22.5% в стойност.

При продажбите в обем положението е почти същото и спадът за 2017 г. спрямо 2016 г. е 2.7% (графика 7).
Шпек и луканка – лидери в категорията
Най- голям дял имат шпекът и луканката, като техните продажби в стойност и обем надхвърлят половината категория. Тези класически изделия на родното колбасарско изкуство остават актуални на българската трапеза и в наши дни.

Трайните колбаси, приготвени от смес от свинско и говеждо, от свинско и от телешко месо, се равняват на близо 98% от категорията. Започват да навлизат все повече продукти от дивечово и от конско месо. Най-голямо разнообразие от такъв тип, както и за премиум продукти от категорията трайни колбаси може да се намери от специализираните магазини за месни продукти.

Сред най-популярните разфасовки се нареждат тези от 500+ грама (52% пазарен дял в стойност и 54.1% в обем) и 0-200 грама (22.7% в стойност и 19.8% в обем).

*Иван Недков, е RS Executive в "Нилсън България", отдел "Обслужване на търговските вериги"
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пазаруване, общуване и забавление на едно място Пазаруване, общуване и забавление на едно място

Новият търговски център извади Варна на картата на големите световни брандове и предлага безплатни зони за забавление на малки и големи

25 юни 2019, 888 прочитания

Една трета от потребителите чистят всеки ден Една трета от потребителите чистят всеки ден

Близо 40 на сто биха пътували специално до даден магазин заради предлаганите в него почистващи препарати

18 май 2019, 2271 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал" Затваряне
Български марки на чужди регали

Как местните компании могат да развиват собствени продукти за износ и защо това си заслужава

Бойното поле на "Българска армия"

Ще има ли нов стадион на ЦСКА в Борисовата

Пиратски филм

Операция на ГДБОП удари регионални оператори с обвинения за пиратство

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Power to the Robots

Албена Баева, артист и куратор на първата изложба в България на произведения, създадени в колаборация с изкуствен интелект

Ние, писателите

Сборникът "Интервюта" ни дава възможност да надникнем по-дълбоко в личността и философията на Йордан Радичков