Маркетплейс платформите: Заедно можем повече
Онлайн "тържищата" помагат на бизнесите да увеличат продажбите си и заемат все по-важно място в електронната търговия
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Статията е част от специалното издание Регал E-Commerce, което разглежда последните тенденции в електронната търговия и прогнозите за растеж през следващите години. Повече за изданието вижте ТУК, купете го от ТУК.
С една счупена лазерна показалка. Така започва историята на онлайн маркетплейсите, които през последните две десетилетия постепенно се превърнаха във все по-значима част от електронната търговия. Според проучване от 2015 г. на Ecommerce Foundation и Nyenrode Business University към 2020 г. през тези платформи, на които се събират офертите на множество различни доставчици на стоки и услуги, ще минават 39% от глобалния пазар на е-търговия на дребно. Доклад на Digital Commerce 360 от 2017 г. пък изчислява, че още към 2016 г. стойността на продуктите, продадени през 18-те най-големи маркетплейс платформи в света, достига 1.09 трлн. долара, което представлява 44% от общия обем на електронната търговия в световен мащаб. Как обаче се стига дотам и какво прави този тип платформи толкова привлекателни?
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.