Валентин Кунторов: Около 200 български компании предлагат продуктите си в "eMAG Румъния" през Marketplace платформата ни
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Валентин Кунторов: Около 200 български компании предлагат продуктите си в "eMAG Румъния" през Marketplace платформата ни

Валентин Кунторов

Валентин Кунторов: Около 200 български компании предлагат продуктите си в "eMAG Румъния" през Marketplace платформата ни

Marketplace директорът на "eMAG България" пред "Регал"

Мария Иванова
6198 прочитания

Валентин Кунторов

© Велко Ангелов


Статията е част от специалното издание Регал E-Commerce, което разглежда последните тенденции в електронната търговия и прогнозите за растеж през следващите години. Повече за изданието вижте ТУК, купете го от ТУК.

Какви са очакванията за бизнеса на eMAG в България тази година? И как те се отнасят към миналогодишните?

И през тази година целта ни остава eMAG.bg да продължи да бъде предпочитаното място за онлайн пазаруване на българите, да задържим стабилния ръст от последните години, както и да продължим да увеличаваме броя на търговците, които продават чрез нашата Marketplace платформа. За 2018 г. отчитаме около 6 милиона посещения на eMAG.bg средномесечно, без кампанията "Черен петък", когато за един ден имаше 2 милиона. Това е доказателство за доверието на клиентите ни, както и резултат от последователната ни работа на българския пазар за електронна търговия.

Специално за Marketplace платформата очакванията са да повторим впечатляващия двуцифрен ръст в оборота на търговците от миналата година, както и увеличаването на техния брой. В момента чрез Marketplace на eMAG.bg 3000 компании (производители и търговци) предлагат малко над 700 хил. продукта в най-различни категории.

Как се развива Marketplace платформата след пускането й преди няколко години и каква част от бизнеса на eMAG понастоящем се генерира чрез нея? Предвиждате ли Marketplace продажбите да настигнат тези на собствените продукти на eMAG в близко бъдеще?

2018 е най-успешната до момента в историята на българския Marketplace на eMAG. Около 25% от общата стойност на поръчките се генерират от търговците в платформата, като очакваме през следващите години този дял да се увеличава, така че в близко бъдеще Marketplace да представлява половината от стойността на поръчките в платформата eMAG.

Моето виждане е, че за момента в практиката на електронната търговия няма по-успешен модел от комбинирания. Миксът от собствени продукти и такива на трети страни/търговци помага за предлагането на атрактивни цени, голямо разнообразие от продукти и бързина и качество в обслужването на клиентите.

Колко от българските партньори на вашата Marketplace платформа продават и на другите ви пазари? Какви са очакванията ви за развитието на трансграничната търговия чрез платформата тази година?

В момента Marketplace платформата на eMAG функционира в четири държави – Румъния, Унгария, Полша и България. Българските търговци, както и всички регистрирани компании в Европейския съюз могат да продават и в четирите държави. По последна информация около 200 български компании предлагат продуктите си в "eMAG Румъния" и съответно при нас има около 300 румънски Marketplace партньори. Моите очаквания са тази година да помогнем на още повече български компании да излязат на тези чуждестранни пазари. Съветът, който давам на всички, е да стартират първо тук, да им помогнем да се запознаят със спецификите на платформата и след това да се възползват от възможността да предлагат продуктите си в чужбина.

Кои според вас са основните предизвикателства, пред които ще се изправи електронната търговия през следващите години – както глобално, така и на местно ниво? Как eMAG отговаря на тях?

В световен мащаб основните предизвикателства през следващите години ще бъдат свързани с все по-тежките регулации на онлайн бизнеса. В България все още сме далеч от пика на този сектор, но въпреки малкия пазар имаме сериозен потенциал за ръст. Предпочитаният метод за плащане на нашите клиенти продължава да е "наложен платеж" и едва 10% от тях ползват опциите за онлайн разплащане. Ролята на eMAG ще е да продължава да развива дигиталната култура в нашето общество.

Клиентите стават все по-взискателни и това ще е основният ни фокус през настоящата година – клиентското изживяване през целия процес: избора, поръчката, доставянето и последващото обслужване, независимо дали е собствен продукт или на Marketplace търговец.

Интервюто взе Мария Иванова


1 коментар
  • 1
    hammurabi avatar :-|
    hammurabi

    Плащането онлайн с някои карти не може да се извърши, поради необходимостта от въвеждането на допълнителен код, който се получава след заявката за плащане на телефонния номер на платеца. Но Емаг няма такава опция. Затова остава варианта с наложен платеж. Знаят за този проблем, тъй като съм говорил с оператор, но не виждам да го отстраняват.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK