С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 май 2019, 12:30, 4277 прочитания

Валентин Кунторов: Около 200 български компании предлагат продуктите си в "eMAG Румъния" през Marketplace платформата ни

Marketplace директорът на "eMAG България" пред "Регал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от специалното издание Регал E-Commerce, което разглежда последните тенденции в електронната търговия и прогнозите за растеж през следващите години. Повече за изданието вижте ТУК, купете го от ТУК.

Какви са очакванията за бизнеса на eMAG в България тази година? И как те се отнасят към миналогодишните?


И през тази година целта ни остава eMAG.bg да продължи да бъде предпочитаното място за онлайн пазаруване на българите, да задържим стабилния ръст от последните години, както и да продължим да увеличаваме броя на търговците, които продават чрез нашата Marketplace платформа. За 2018 г. отчитаме около 6 милиона посещения на eMAG.bg средномесечно, без кампанията "Черен петък", когато за един ден имаше 2 милиона. Това е доказателство за доверието на клиентите ни, както и резултат от последователната ни работа на българския пазар за електронна търговия.

Специално за Marketplace платформата очакванията са да повторим впечатляващия двуцифрен ръст в оборота на търговците от миналата година, както и увеличаването на техния брой. В момента чрез Marketplace на eMAG.bg 3000 компании (производители и търговци) предлагат малко над 700 хил. продукта в най-различни категории.

Как се развива Marketplace платформата след пускането й преди няколко години и каква част от бизнеса на eMAG понастоящем се генерира чрез нея? Предвиждате ли Marketplace продажбите да настигнат тези на собствените продукти на eMAG в близко бъдеще?



2018 е най-успешната до момента в историята на българския Marketplace на eMAG. Около 25% от общата стойност на поръчките се генерират от търговците в платформата, като очакваме през следващите години този дял да се увеличава, така че в близко бъдеще Marketplace да представлява половината от стойността на поръчките в платформата eMAG.

Моето виждане е, че за момента в практиката на електронната търговия няма по-успешен модел от комбинирания. Миксът от собствени продукти и такива на трети страни/търговци помага за предлагането на атрактивни цени, голямо разнообразие от продукти и бързина и качество в обслужването на клиентите.

Колко от българските партньори на вашата Marketplace платформа продават и на другите ви пазари? Какви са очакванията ви за развитието на трансграничната търговия чрез платформата тази година?

В момента Marketplace платформата на eMAG функционира в четири държави – Румъния, Унгария, Полша и България. Българските търговци, както и всички регистрирани компании в Европейския съюз могат да продават и в четирите държави. По последна информация около 200 български компании предлагат продуктите си в "eMAG Румъния" и съответно при нас има около 300 румънски Marketplace партньори. Моите очаквания са тази година да помогнем на още повече български компании да излязат на тези чуждестранни пазари. Съветът, който давам на всички, е да стартират първо тук, да им помогнем да се запознаят със спецификите на платформата и след това да се възползват от възможността да предлагат продуктите си в чужбина.

Кои според вас са основните предизвикателства, пред които ще се изправи електронната търговия през следващите години – както глобално, така и на местно ниво? Как eMAG отговаря на тях?

В световен мащаб основните предизвикателства през следващите години ще бъдат свързани с все по-тежките регулации на онлайн бизнеса. В България все още сме далеч от пика на този сектор, но въпреки малкия пазар имаме сериозен потенциал за ръст. Предпочитаният метод за плащане на нашите клиенти продължава да е "наложен платеж" и едва 10% от тях ползват опциите за онлайн разплащане. Ролята на eMAG ще е да продължава да развива дигиталната култура в нашето общество.

Клиентите стават все по-взискателни и това ще е основният ни фокус през настоящата година – клиентското изживяване през целия процес: избора, поръчката, доставянето и последващото обслужване, независимо дали е собствен продукт или на Marketplace търговец.

Интервюто взе Мария Иванова

Регал E-Commerce

Текстът е част от Регал E-Commerce - изданието, което представя най-актуалните тенденции в електронната търговия и прогнозите за растеж през следващите години. Вижте още или го купете


От изданието:
- 3 е-магазина разказват за стратегиите си на българския пазар
- 4 иновативни e-commerce модела
- 5 примера за компании, които вече внедриха изкуствения интелект в своите бизнес модели

Капитал PRO абонатите могат да го прочетат ТУК.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пазаруване, общуване и забавление на едно място 1 Пазаруване, общуване и забавление на едно място

Новият търговски център извади Варна на картата на големите световни брандове и предлага безплатни зони за забавление на малки и големи

25 юни 2019, 2339 прочитания

Една трета от потребителите чистят всеки ден Една трета от потребителите чистят всеки ден

Близо 40 на сто биха пътували специално до даден магазин заради предлаганите в него почистващи препарати

18 май 2019, 3283 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал" Затваряне
Кристиан Вершюрен: Разделението между електронна и традиционна търговия става все по-размито

Генералният директор на EuroCommerce пред "Капитал"

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10