Биокатегорията все повече влиза в модерната търговия

Очакваме да се засили търсенето на основни храни през следващите години

Статията е част от специалното издание Регал E-Commerce, което разглежда последните тенденции в електронната търговия и прогнозите за растеж през следващите години. Повече за изданието вижте ТУК, купете го от ТУК.

В последните години пазарът на биохрани в България се развива редом с пазарите в другите страни в ЕС. По данни на IFOAM (International Federation of Organic Agriculture Moveme) средният годишен ръст на биопазара в ЕС-28 за последните 10 години е 12%. В страни като Дания обемът достига 10% от общия пазар на храни, като в останалите страни в Западна Европа варира между 4 и 9%. Макар и от по-малка база, но с по-големи процентни ръстове, през последните няколко години България постепенно наваксва изоставането си. Вече срещаме биопродукти не само в специализираните магазини за био- и здравословни храни, но и в супермаркети, дискаунтъри, бензиностанции, аптеки и други - категорията биохрани вече не може да бъде пренебрегната от никой от сериозните играчи в търговията с бързооборотни стоки. Въпреки че на фона на общия обем биохраните по наша преценка са в рамките на 1-2%, наличието на добре зареден биощанд привлича потребители със средни до високи доходи. Това индиректно увеличава приходите на магазините – допълнително от самите продажби на биохрани.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал