С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 май 2019, 10:13, 2996 прочитания

Успешни стратегии за e-commerce

Темите на четвъртата годишна конференция "Успешни стратегии за електронна търговия", организирана от "Икономедиа"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от специалното издание Регал E-Commerce, което разглежда последните тенденции в електронната търговия и прогнозите за растеж през следващите години. Повече за изданието вижте ТУК, купете го от ТУК.

Какви са тенденциите в електронната търговия и кои са възможните нови бизнес модели; как да постигнем най-доброто от физическите и електронните магазини, кои са новите технологии, които диктуват бъдещето на е-бизнеса - това са само част от темите, които бяха обсъдени по време на четвъртата годишна конференция на "Икономедиа" "Успешни стратегии за електронна търговия". Конференцията се проведе на 11 април и събра над 300 мениджъри, специалисти, анализатори и професионалисти в онлайн търговията.


Керето Гормсен, политически секретар, EMOTA

Керето Гормсен

Керето Гормсен

Фотограф: Цветелина Белутова

Всяка година Европейската комисия прави проучване сред европейските електронни магазини доколко спазват правилата за електронна търговия. Сред проучените 560 сайта тази година 60% са показали несъответствие с това как трябва да се обявяват цените. При 31% обявените дискаунти всъщност не са били такива. При 211 от сайтовете в началото е била показана една цена, а в края се оказва, че тя е доста по-висока заради скрити допълнителни такси и разходи. Общо 30% са нямали информация на лесно достъпно място за това как клиентът може да се откаже от поръчката си. Всичко това подкопава доверието, а доверието е най-важното в електронната търговия.
* ЕМОТА е Европейската омниченъл и онлайн търговската асоциация.

Джон Райън, редактор, Retail Week, онлайн редактор www.MInd-mag.com, редактор за Европа, VMSD



Джон Райън

Джон Райън

Фотограф: Цветелина Белутова

В магазините, където сме ние – в Източна или Западна Европа, ние влизаме, пазаруваме, плащаме и излизаме. Накрая трябва да сме много отчаяни, за да отидем до кафето. Статистиката показва, че тук средно едва 5% от оборота на магазините се правят от кафе и капучино, което клиентите ще изпият накрая. В супермаркети като Hema, новата верига на китайския Alibaba, между 40 и 50% се правят от обслужване на място. Избирате лобстер, той получава QR код, сканирате го с телефона си, той отива да се готви, вие отивате в един от ресторантите на супермаркета, сядате да обядвате с приятели, телефонът ви казва, че лобстерът ви е готов. Взимате го. Всичко това е забавно, не е само пазаруване.

Луиза Никълс, старши търговски мениджър, Home Online, John Lewis

Луиза Никълс

Луиза Никълс

Фотограф: Цветелина Белутова

В John Lewis започнахме да използваме все по-малко промоции и отстъпки, защото това не води до устойчиво развитие. Все повече залагаме на концепцията FOMO (fear of missing out), на страха у потребителя да не изпусне нещо, което е тренди. Традиционно трите ключови съставки за успех в ритейла са локация, локация, локация. (И ритейлърите прекарваха сума ти и време, за да разберат къде е мястото, на което ще направят най-много пари). Но в днешно време трите ключови съставки са данни, данни, данни. Данните са най-важната валута, която един бизнес притежава.

Марк Толенс, мениджър дигитални продукти, KLM

Марк Толенс

Марк Толенс

Фотограф: Цветелина Белутова

Важно е да запомним, че не познаваме толкова добре своите клиенти, колко си мислим, докато използваме изолирана информация за тях – аналитикс, данни или маркетингови изследвания. Трябва да комбинираме информацията от различните източници на данни. И ако разполагате с данни, не ги дръжте само за себе си, а ги споделяйте с други отдели, които могат да помогнат да се интерпретират по различен начин. В това се крие магията.

Радослав Крумов, търговски директор, "Спиди"

Радослав Крумов

Радослав Крумов

Фотограф: Цветелина Белутова

Направих сравнение за едни и същи маратонки, които в България се продават на цена Х, в Румъния – на Х без малко, в Унгария – Х плюс 20%, а в Полша – Х плюс 30%. Онлайн търговията дава възможност на българските търговци да направят експанзия на чужди пазари и да се възползват от своите предимства. Също така печелят по-добра разпознаваемост на марката, по-лесен достъп до клиенти.

Анна Пелкин, ръководител на бизнес развитие, "eBay Израел и нововъзникващи пазари в Европа и Африка"

Анна Пелкин

Анна Пелкин

Фотограф: Цветелина Белутова

Над 10 хил. търговци от България има в момента в eBay и през 2018 г. те са продали над 3 млн. стоки. На всеки 9 секунди в платформата се реализира продукт от български търговец или производител. През 2018 г. българските производители и търговци в еBay са продали над 1 млн. дрехи, 700 хил. стоки за дома, 600 хил. авточасти, 350 хил. продукта на електрониката, 240 хил. колекционерски стоки, 170 хил. лайфстайл изделия.

Елена Гелеменова, търговски директор, "OLX България"

Елена Гелеменова

Елена Гелеменова

Фотограф: Цветелина Белутова

Ефективността е нещото, което ни показва дали правилно използваме всички инструменти, с които разполагаме. Измерваме ефективността по няколко параметъра, сред които колко е средната стойност, която получаваме от един наш клиент, какъв е процентът на клиентите, които са отпаднали. Измерваме също така процента на контакта с търговеца, така че хем да не му досадим, хем да изкараме максимума от партньорството си с него.
* "OLX България" е част от OLX Group - един от глобалните лидери в бизнеса с онлайн обяви.

Гуидо Зоболи, съосновател и изпълнителен директор, Ausker

Гуидо Зоболи

Гуидо Зоболи

Фотограф: Цветелина Белутова

Моят съвет по отношение на дигиталния маркетинг е да тествате всичко, тествайте всички канали. Може би вашият продукт ще се приеме добре през Facebook, Twitter, GoogleAds, LinkedIn. Тествайте визии, креативност, послания в зависимост от различните платформи. Днес много компании използват инфлуенсъри, но един инфлуенсър може да реши днес да популяризира вашия продукт, а след три дни – на ваш конкурент. Това не е добре за имиджа ви.
* Ausker е италианска компания за кухненско оборудване, която продава на крайните клиенти с директен подход.

Мирослава Станева, маркетинг мениджър на сладкарници "Неделя"

Мирослава Станева

Мирослава Станева

Фотограф: Цветелина Белутова

Имахме задачата да подтикнем клиентите да идват в сладкарниците ни между 8 и 12 часа преди обед. По това време не е популярно да се яде торта. Направихме промокампания за кафе напитките и хора, които по това време се намираха в близост до нашите сладкарници, получаваха през телефона си съобщение, че имаме кафе промоция. В резултат онлайн кампанията беше изключително успешна, а офлайн трафикът беше засилен с близо 15%.

Регал E-Commerce

Текстът е част от Регал E-Commerce - изданието, което представя най-актуалните тенденции в електронната търговия и прогнозите за растеж през следващите години. Вижте още или го купете


От изданието:
- 3 е-магазина разказват за стратегиите си на българския пазар
- 4 иновативни e-commerce модела
- 5 примера за компании, които вече внедриха изкуствения интелект в своите бизнес модели

Капитал PRO абонатите могат да го прочетат ТУК.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Алекс Брату: Пазарът не е пренаситен и има място за още големи вериги Алекс Брату: Пазарът не е пренаситен и има място за още големи вериги

Кънтри мениджърът на JYSK за Румъния и България пред "Капитал"

26 ное 2019, 2204 прочитания

Стремежът за природосъобразен живот стигна и до CSR инициативите Стремежът за природосъобразен живот стигна и до CSR инициативите

Грижи за здравето, природата и общността изместват традиционната благотворителност от кампаниите на веригите за бързооборотни стоки

20 ное 2019, 4922 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал" Затваряне
Къде сте вие в електронната търговия

Анкета сред публиката на конференцията на "Икономедиа", посветена на успешните e-commerce практики

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10