Една група от свързани фирми е с 23% дял от пазара на хляб
Производителите в България са 325 по официални данни


Ася Мандаджиева

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
През 2014 г. продажбите на хляб, произведен в България, са почти на нивата от предходната година и са на стойност 330 млн. лева - почти половината от оборота в категорията на хляба, пресните хлебни и сладкарски изделия и сухари. Компаниите, декларирали продажби на хляб, са 325, колкото и година по-рано. Оборотът на първите 25 дружества общо е 192.5 млн. лева (58% от продажбите в сегмента). В обем продаденият през миналата година хляб е 360 хил. тона, което представлява 82% от произведените количества в категорията общо. Приходите от износ са едва 1.7%.
Всяко от първите шест дружества от класацията на компаниите с най-големи продажби на хляб има оборот над 10 млн. лева. Безспорен лидер между тях е "Симид София" ЕООД с приходи за 41 млн. лева. Почти 87% е делът на хляба в портфолиото на дружеството. Въпреки че общо за категорията хляб и хлебни изделия компанията отбелязва ръст, конкретно при хляба продажбите са намалели с 6.3%. Собственици на "Симид София" през "Комат 2" ООД са Митко Караджов и Кристина Чорлева-Алексиева. Другият съдружник е "Симид 1000".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.