Две дружества правят 45% от продажбите на хлебни изделия

Лидерът произвежда кроасани и е с почти 36% пазарен дял в сегмента, вторият има 21% от снакс

Декларираните продажби на хлебни изделия и сухари в България през 2014 г. в стойност са 353 млн. лева, като почти запазват нивата си от година по-рано с разлика от -0.06%. Производителите в топ 25 формират 67% от оборота в бранша. Продажбите зад граница осигуряват около 34% от приходите. Броят на фирмите, подали информация за финансовите си резултати през 2014 г., е 470. В обем произведените пресни хлебни и сладкарски изделия и сухари през миналата година са 77 хил. тона.

Номер едно в сектора по оборот за 2014 г. е "Чипита България" АД, част от гръцката Vivartia. Компанията е със значителна преднина от почти 95 млн. лева преди следващия в класацията. През миналата година дружеството е запазило нивата си на продажби с минимален спад от 0.16% до почти 127 млн. лева (36% пазарен дял в сегмента). Износът формира 65% от приходите му през отчетната година. "Чипита България" е лидер на пазара на кроасани в страната с марките 7Days и Chipicao с над 90% пазарен дял. Компанията майка Chipita е създадена през 1973 г. в Гърция като фирма за производство и маркетинг на снаксове. От 1995 г. започва да работи извън Гърция, като изгражда производствени предприятия в България, Португалия и Египет, по-късно в Мексико, Полша, Румъния, Русия и Саудитска Арабия, а отскоро и в Индия и Турция. В международен план Chipita участва в четири основни продуктови категории - кроасани и производни тестени изделия, снаксове (Bake Rolls), сухи пасти и рула, течен шоколад.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал